Τό τελευταῖο μουντιάλ τοῦ Γιάννη Διακογιάννη

Πέθανε, σέ ἡλικία 91 ἐτῶν, διαρκοῦντος τοῦ Μουντιάλ…

… ὁ δημοσιογράφος, συγγραφεύς, ραδιοσχολιαστής καί παρουσιαστής ἀθλητικῶν ἐκπομπῶν Γιάννης Διακογιάννης, βυθίζοντας στήν θλίψη τήν ἑλληνική δημοσιογραφία.

Ἀπό πολλούς θεωρεῖτο ὡς ὁ κορυφαῖος τοῦ εἴδους, λόγῳ τῶν μεγάλων γνώσεών του πάνω στόν κλασσικό ἀθλητισμό ἀλλά καί τό ποδόσφαιρο, τήν ἱστορία, τήν πολιτική, ἐνῷ ὁ τρόπος πού περιέγραφε τούς ἀγῶνες, ἦταν μοναδικός. Ἐγεννήθη στίς 5 Ἰανουαρίου τοῦ 1931 στήν Ἀθήνα καί πῆγε στήν Σχολή Καλπάκα στό Παγκράτι. Ἔχασε τόν πατέρα του σέ ἡλικία 11 ἐτῶν ἀπό καρκίνο στόν ἐγκέφαλο καί ἡ μητέρα του ἐπώλησε τό πιάνο της, μέ συνέπεια νά τοῦ κόψει τά φτερά του στόν χῶρο τῆς μουσικῆς, τήν ὁποία ἀγαποῦσε περισσότερο καί ἀπό τόν ἀθλητισμό, ὅταν ἦταν μικρός. Μέ τό ποδόσφαιρο ἄρχισε ἡ τριβή στά μέσα τῆς δεκαετίας τοῦ ’40, ὅταν πῆγε μέ ἕναν συγγενῆ του σέ φιλικό τοῦ Παναθηναϊκοῦ μέ τήν ΑΕΚ. Ἔπαιξε μπάσκετ στούς Ἐφήβους τῆς ὁμάδας τῆς περιοχῆς, ἀλλά ἦταν καί ἀθλητής στίβου, κάνοντας 100μ., 200μ. καί μῆκος. Σέ ἀγῶνες μεταξύ ἰδιωτικῶν σχολείων τῆς ἐποχῆς εἶχε ἔρθει 2ος στά 100μ. καί 1ος στά 300μ.

Ἐσπούδασε ἀθλητική δημοσιογραφία στήν Γαλλία, ἀπό ὅπου ἦταν ὁ παπποῦς του. Ἔμεινε ἐκεῖ ἀπό τό 1954 μέχρι τό 1960 καί συνεργάστηκε σέ ἐρασιτεχνική βάση μέ την Équipe, ἐνῷ ἔγινε καί ἀνταποκριτής τῆς «Ἀθλητικῆς Ἠχοῦς». Ὅταν ἐπαναπατρίστηκε, συνέχισε στήν «Ἠχώ» καί παραλλήλως ἔπιασε δουλειά στήν «Ἐλευθερία». Τό 1966 ἔκανε τήν πρώτη τηλεοπτική μετάδοση Παγκοσμίου Κυπέλλου στήν Ἑλλάδα, μέ μαγνητοσκοπημένη περιγραφή. Συνολικῶς ἐκάλυψε ὅλα τά τουρνουά ἀπό τό 1954 στήν Ἑλβετία μέχρι τό 1998 στήν Γαλλία. Θά μείνει στήν ἱστορία ἡ περιγραφή του στόν τελικό τῆς Ἰταλίας μέ τήν Δυτική Γερμανία στό Μουντιάλ τό 1982. Ἀπό τόν Σεπτέμβριο τοῦ 1966 ἕως τό 1983 ἦταν ὁ βασικός παρουσιαστής τῆς ἑβδομαδιαίας ἀθλητικῆς τηλεοπτικῆς ἐκπομπῆς «Ἀθλητική Κυριακή».

Ἀπό τά συγγραφικά ἔργα του ξεχωρίζουν τό τετράτομο «100 Χρόνια Ποδόσφαιρο», τό «60 Χρόνια Μουντιάλ» καί «Οἱ Μεγάλες Μορφές τοῦ Ἀθλητισμοῦ». Ὑπῆρξε νυμφευμένος μέ τήν Βαρβάρα Δράκου, υἱοθετῶντας τήν κόρη της, τήν ἀείμνηστη Ρίκα Βαγιάνη. Ἡ ὑγεία του ἐπιδεινώθηκε τά τελευταῖα χρόνια μετά τόν θάνατο τῆς Ρίκας Βαγιάνη καί τῆς συζύγου του.

Ειδήσεις / Άρθρα

«Βόμβα» ἀπό τόν Πρόεδρο Βουλῆς Λιβύης: Δέν ἀναγνωρίζουμε ΑΟΖ στήν Κρήτη!

Εφημερίς Εστία
Δῶρον ἄδωρον ἡ διακήρυξις τοῦ Ἀκίλα Σάλεχ ὅτι εἶναι ἄκυρο τό τουρκολιβυκό μνημόνιο ἐπειδή ἡ κυβέρνηση δέν εἶχε λάβει ψῆφο ἐμπιστοσύνης – Υἱοθετεῖ πλήρως τήν τουρκική θέση ὅτι ἡ μέση γραμμή χαράσσεται ἀπό τήν ἠπειρωτική Ἑλλάδα καί ὄχι τά νησιά

Δέν εἶναι ταινία, εἶναι Ἱστορία γιά νά τήν κρατᾶς φυλακτό!

Μανώλης Κοττάκης
Παρακολούθησα τήν πρώτη προβολή τῆς ταινίας «Καποδίστριας» τοῦ Γιάννη Σμαραγδῆ μαζί μέ τόν διευθυντή φωτογραφίας τοῦ φίλμ Δημήτρη Σταύρου ἀπό τά ὀρεινά τοῦ «Ἑλληνικοῦ Κόσμου».

Μέτρα Μητσοτάκη γιά δανειολῆπτες σέ ἑλβετικό φράγκο, ἀγρότες καί στεγαστικό

Εφημερίς Εστία
Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στήν ὁμιλία του στήν Βουλή, πρό τῆς ἐγκρίσεως τοῦ προϋπολογισμοῦ τοῦ 2026 μέ ὀνομαστική ψηφοφορία (ἐνεκρίθη μέ 159 ψήφους «ναί», ἔναντι 136 «ὄχι» σέ σύνολο 295 ψηφισάντων), ἀνεφέρθη σέ μιά σειρά μέτρων, μεταξύ τῶν ὁποίων μέτρα γιά τούς δανειολῆπτες σέ ἑλβετικό φράγκο, τόν ΟΠΕΚΕΠΕ, τούς ἀγρότες καί τό στεγαστικό τῶν δημοσίων ὑπαλλήλων.

Μνήμη Μπόστ, μνήμη ἑνός ἄλλου πολιτισμοῦ

Δημήτρης Καπράνος
Πέρασαν τριάντα χρόνια ἀπό τό 1995, ὁπότε μᾶς ἄφησε γιά πάντα ὁ Μέντης Μποσταντζόγλου (Μπόστ), ὁ ἄνθρωπος πού ἐπέβαλε τό δικό του, μοναδικό, ὕφος στόν χῶρο τοῦ Πολιτισμοῦ.

Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ Η ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΑΠΕΙΛΗ