ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Παρασκευή 24 Οκτωβρίου 2025

ΠΕΙΡΑΙΑΣ: 200+1 Χρόνια Πνεύμα Γαλάζιο και Λευκό

6η Παρουσίαση της Περιοδεύουσας Εικαστικής Έκθεσης στην Πινακοθήκη του Δήμου Πειραιά

Οι καλλιτέχνες του Πολιτιστικού Ομίλου «Κέντρο Τέχνης– Marble Art Museum», υπό την αιγίδα του “Πολεμικού Μουσείου” της Αθήνας διοργανώνουν την 6η  κατά σειρά παρουσίαση της περιοδεύουσας Εικαστικής Έκθεσης με τίτλο:

«ΠΕΙΡΑΙΑΣ: 200+1 Χρόνια Πνεύμα Γαλάζιο και Λευκό»

Η έκθεση θα εγκαινιαστεί την Πέμπτη 21 Ιουλίου 2022 και ώρα 8 το βράδυ  στην Πινακοθήκη του Δήμου Πειραιά

Οι συμμετέχοντες καλλιτέχνες είναι:

Κίμων Αξαόπουλος, Γιώργος Γκιζάρης, Χρύσα Δαπόντε,Βούλα Δασκαλοπούλου,  Σταυριέλενα Δημητρακοπούλου, Βίκυ Ζαγουρή,  Αστέρη Θεοχάρη,  Άντα Κάζαγλη, Ειρήνη Μονομμάτου, Κέλλυ Καντανολέων, Μαρία Καραγεωργίου, Γιώργος Καρποντίνης, Αρετή Κατσιγιάννη, Σπύρος Κόικας, Αλέκος Λιάπης, Μπέτυ Λυρίτη, Κυριάκος, Μαριόλης,Μαριλένα Μέλη, Μαγδαλένα Μελισουργάκη, Ελένη Ντίνια, Μπούνταλη,  Φωτεινή Παππά, Ανδριανή Παπαλέκα, Μαριέττα Παπαχειμώνα, Ιωάννα Παρασκευά,Παναγιώτα Πιτσιρή, Αθανάσιος- Παναγιώτη Προβελεγγιάδης,  Δημήτρης Σίμος, Γαρυφαλλιά Σιωρά, Κατερίνα Σταμπολίτη, Βασίλης Τσιτσιπάκος, Γεωργία Φιλαδιτάκη, Ρένα Φλώρου, Αντώνης Φουκαράς, Δημήτρης Ψωμοδότης.

Κατερίνα Σταμπολίτη

Παρουσιάζονται επίσης  έργα γλυπτικής σε πέτρα και μάρμαρο, από την συλλογή του Κέντρο Τέχνης – Marble Art Museum.

Τα έργα πραγματεύονται την πορεία του Ελληνικού Έθνους από το 1821 έως και σήμερα, αποδίδοντας εικαστικά με ποικίλες αισθητικές τεχνοτροπίες τα σημαντικά γεγονότα της ιστορικής διαδρομής που διανύουμε.

Ένας από τους βασικούς πυλώνες της όλης πρωτοβουλίας αποτελεί η ανάδειξη της σπουδαιότητας του ρόλου της γυναίκας Ελληνίδας που έχει διαπρέψει κατά την περίοδο των 200+1 χρόνων της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας.

Πρόκειται για εκδήλωση που απευθύνεται σε μικρούς, νέους και μεγάλους, οι οποίοι διακατέχονται από το αίσθημα της αγάπης για την Πατρίδα αλλά και τις τέχνες. Παράλληλα καλλιεργείται μια θετική δυναμική στα μέλη της σύγχρονης κοινωνίας, διότι επισημαίνεται η αποτελεσματικότητα του ηρωικού αγώνα εναντίον της βαρβαρότητας που κατέστησε την Ελλάδα εφαλτήριο και παράδειγμα προς μίμηση για την αντιμετώπιση αντίστοιχων απειλών και προβλημάτων του σήμερα.

Άλλωστε ο αγώνας για ελευθερία και αξιοπρέπεια είναι διαρκής και ως εκ τούτου συνεχίζεται…

Ένα αξιοσημείωτο γεγονός είναι πως την ίδια χρονική περίοδο με την Ελλάδα (1821) χώρες της Λατινικής Αμερικής έδιναν τον δικό τους αγώνα ανεξαρτησίας. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο στην έκθεση συμμετέχουν και καλλιτέχνες από τις χώρες της Αργεντινής, του Περού, του Μεξικού και της Γουατεμάλας οι οποίες συμπληρώνουν 200 χρόνια ανεξαρτησίας. Να σημειώσουμε επίσης πως οι καλλιτέχνες αυτοί φιλοτέχνησαν έργα αποκλειστικά για την συγκεκριμένη έκθεση.

Διεθνείς Συμμετοχές

JorgeLuisChavarriaAleman (Guatemala), NereidaApaza (Peru) HernánBenedetti (Argentina), RaúlChuquimia (Peru), IoannaLin (China), MarianaMotoko (Mexico), JuanaPage (Argentina), AlvaroSánchez (Guatemala)

Οι καλλιτέχνες που συμμετέχουν πραγματεύονται το θέμα πέρα από ρομαντισμούς και άγονες προσκολλήσεις στο ένδοξο κατά τα άλλα παρελθόν. Εκφράζουν αρμονικά την επανάσταση –τις μάχες, τη λύτρωση, την λευτεριά, τη χαρά και τον πόνο – μέσω του καλλιτεχνικού τους έργου.

Πηγή έμπνευσης των καλλιτεχνών αποτελούν οι μνήμες των ιστορικών γεγονότων και τα συναισθήματα που προκαλούν, οι προσωπικές εμπειρίες αναφορικά με το σπινθηροβόλο ελληνικό πνεύμα στην διαχρονική του πορεία και στο πλαίσιο του σύγχρονου τρόπου ζωής. Διαχειρίζονται το θέμα με την αισθητική του χρώματος και της μορφής αποδίδοντας εικαστικά ο καθένας ξεχωριστά, με την τεχνοτροπία που τον διακρίνει δημιουργώντας ατομικό ή συλλογικό έργο.

Με αυτά τα δεδομένα ο εικαστικός πλούτος των έργων παραδίδεται προς θέαση και προβληματισμό στο φιλότεχνο κοινό.

Υπενθυμίζουμε πως η έκθεση ξεκίνησε την περιοδεία της από την Ιερά Πόλη Μεσολογγίου στις 24 Μαΐου 2021 και στη συνεχεία παρουσιάστηκε στο Πολεμικό Μουσείο Αθηνών στις 9 Ιουνίου 2021, στο Μουσείο Μπουμπουλίνας του Δήμου Σπετσών στις 24 Αυγούστου, στο Δήμο Μεγίστης (Καστελόριζο) στις 9 Σεπτεμβρίου, στην αίθουσα του Βουλευτικού του Δήμου Ναυπλίου το Δεκέμβριο του 2021. Επίσης πρόκειται να επισκεφθεί και άλλες πόλεις οι οποίες έχουν διαδραματίσει ιστορικό ρόλο κατά τον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα.

Ειδήσεις / Άρθρα

Ὁ κύριος Πρωθυπουργός ἐνοχλεῖται ἀπό τίς ὑποδείξεις τοῦ Προέδρου

Εφημερίς Εστία
Αἰχμές πρός τόν ὑπουργό Ἐθνικῆς Ἀμύνης: «Καλό εἶναι νά μένει ἔξω ἀπό τίς πολιτικές συζητήσεις τό ὄνομά του» – Παράπονα Μητσοτάκη γιά τίς δημοσκοπήσεις γιατί «μετροῦν κόμματα πού δέν ὑπάρχουν» – Στό στόχαστρό του καί ὁ Εὐ. Βενιζέλος γιά τήν «μή κυβερνήσιμη χώρα»

Ὁ πλησίον

Μανώλης Κοττάκης
Μέ Αφορμή τόν θάνατο τοῦ Διονύση Σαββόπουλου εἰσηγοῦμαι μιά ἄσκηση πρός ἐπίλυση μέ τήν βοήθεια μιᾶς ἐκπληκτικῆς ἀνθρώπινης αἴσθησης πού δέν ἔχει ἡ ΑΙ: τῆς φαντασίας! Ἄν θέλαμε νά περιγράψουμε τήν μουσική ὅλων τῶν μεγάλων συνθετῶν τῆς ἐποχῆς μας, ποιά ἀνθρώπινη χειρονομία θά ἐπιλέγαμε γιά νά τήν συμβολίσουμε; Ἐναλλακτικά, μέ ποιά εἰκόνα θά τήν ταυτίζαμε; Γιά ὅσο σκέπτεστε τίς ἀπαντήσεις σας, εἰσφέρω ὡς τροφή γιά σκέψη τίς δικές μου. Θά ταύτιζα τόν Μίκη μέ μιά ὑψωμένη γροθιά. Αὐτός ἦταν ὁ Θεοδωράκης, αὐτή καί ἡ Μεταπολίτευση. Ἀνεκπλήρωτοι πόθοι. Τόν Μάνο μέ μιά μεγάλη ἀγκαλιά. Τῆς συμφιλιώσεως, τῆς ἀνοχῆς καί τῆς πολιτικῆς συμπεριλήψεως. Τόν Μαρκόπουλο μέ τίς ρίζες. Ἦταν ὁ σκαπανεύς τους. Τόν Ξαρχάκο μέ τό σῆμα τῆς νίκης ἀπέναντι στό ἄδικο. Καί τόν Νιόνιο μέ ἕναν κύκλο. Τόν κύκλο τοῦ «ὅλοι μαζί». Πῶς ἀγκαλιάζονται καί χορεύουν οἱ παῖκτες τῆς Ἐθνικῆς μπάσκετ μετά ἀπό κάθε νίκη; Αὐτό. Αὐτός ἦταν ὁ Σαββόπουλος. Ἡ ἑλληνική χαρά κλεισμένη σέ κύκλο. Ὅλους ὅμως τούς μεγάλους μας τούς ἑνώνει μιά λεπτή νοητή γραμμή, ἡ ὁποία λείπει σήμερα κατά βάση ἀπό τόν δημόσιο βίο. Ἡ γραμμή τῆς Ἑλληνικότητας. Πολλούς ἐξ αὐτῶν τούς ἑνώνει καί τό πνεῦμα τῆς Ὀρθοδοξίας πού ἐπηρέασε τό ἔργο τους. Ὁ ἀριστερός Θεοδωράκης ἐκτόξευσε τό […]

Ἡ Ντόρα προτείνει τήν ἐπαναφορά τοῦ Συμβουλίου Δημοκρατίας!

Εφημερίς Εστία
Σέ μιάν ἀπροσδόκητη ἐξέλιξη, ἡ κ. Ντόρα Μπακογιάννη πρότεινε νά καθήσουν στό ἴδιο τραπέζι οἱ πρώην Πρωθυπουργοί, Κώστας Καραμανλῆς, Γιῶργος Παπανδρέου, Ἀλέξης Τσίπρας καί Ἀντώνης Σαμαρᾶς, καθώς καί ὁ Εὐάγγελος Βενιζέλος, προκειμένου νά ὑπάρξει ἐθνική συνεννόησις γιά τά ζητήματα πού ἀφοροῦν στήν ἐξωτερική πολιτικῆς τῆς χώρας σέ σχέση μέ τήν Τουρκία. Καί τοῦτο ἐνῶ κατ’ ἐπανάληψιν ὁ Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ἔχει δηλώσει ὅτι ὁ ἴδιος ἔχει τήν ἀποκλειστική εὐθύνη τῆς διακυβερνήσεως καί τῆς χαράξεως τῆς ἐξωτερικῆς πολιτικῆς. Ἡ πρότασις αὐτή τῆς κ. Μπακογιάννη συνιστᾶ ἐπαναφορά, ἔστω καί ἄτυπη, τοῦ Συμβουλίου τῆς Δημοκρατίας, τό ὁποῖο προεβλέπετο ἀπό τό Σύνταγμα τοῦ 1975 καί κατηργήθη μέ τήν συνταγματική ἀναθεώρηση τοῦ 1986, κατά τήν ὁποία ὁ Πρόεδρος τῆς Δημοκρατίας κατέστη ἀποκλειστικῶς τελετουργικός, μέ τό σύνολον τῶν ἁρμοδιοτήτων νά περιέρχονται στόν Πρωθυπουργό. Στό Συμβούλιο τῆς Δημοκρατίας, τό ὁποῖο συγκαλοῦσε ὁ Πρόεδρος τῆς Δημοκρατίας, μετεῖχαν, πέραν τοῦ ἐν ἐνεργείᾳ Πρωθυπουργοῦ, οἱ διατελέσαντες Πρωθυπουργοί, καθώς καί οἱ διατελέσαντες Πρόεδροι τῆς Δημοκρατίας. Τό Συμβούλιο αὐτό ἐλάχιστες φορές εἶχε συγκληθεῖ καί προεβλέπετο νά λειτουργεῖ συμβουλευτικῶς γιά πράξεις ρυθμίσεως τοῦ πολιτεύματος, μέ πρώτη προτεραιότητα τήν σύγκλιση τῶν ἀπόψεων ὅλων τῶν συμμετεχόντων. Τό πνεῦμα τῆς προτάσεως τώρα εἶναι πολύ διαφορετικό καί φαίνεται ὅτι στήν βάση της ὑπάρχει ὁ φόβος γιά τήν […]

Ἆσμα ἡρωικό καί πένθιμο γιά τόν Διονύσιο μελωδό

Δημήτρης Καπράνος
Ἦταν ἕνα «μουσικό πρωινό» τοῦ Νίκου Μαστοράκη, νομίζω τό ’65.

Σάββατον 23 Ὀκτωβρίου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ H ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΕΟΤ