Νέα τουρκική Navtex ἀμφισβητεῖ τήν ἑλληνική ὑφαλοκρηπῖδα

Η ΠΡΩΤΗ παραβίασις τῆς ἄτυπης συμφωνίας Γεραπετρίτη – Φιντάν γιά ἀποφυγή μονομερῶν ἐνεργειῶν ἀπό τήν Ἑλλάδα καί τήν Τουρκία, ἦλθε λίγες μόνον ἡμέρες μετά τήν συνάντηση τῶν δύο ὑπουργῶν στήν Ἄγκυρα.

Μέ Navtex, τήν ὁποία ἐκήρυξε ἡ Τουρκία, ἀμφισβητεῖ τήν ἑλληνική ὑφαλοκρηπῖδα, ἐνῷ δεικνύει στήν πράξη ὅτι θεωρεῖ ἰσχυρό τό τουρκο-λιβυκό μνημόνιο, τό ὁποῖο ἡ Ἑλλάς θεωρεῖ παράνομο. Ἐπιπροσθέτως διά τῆς συγκεκριμένης μεθοδολογίας ἀμφισβητεῖται εὐθέως ἡ ἑλληνική περιοχή εὐθύνη ἐκδόσεως NAVTEX.
Εἰδικώτερα, μέ τήν Navtex 816/23 οἱ τουρκικές Ἀρχές ἀναγγέλλουν τήν δέσμευση περιοχῆς γιά τήν διεξαγωγή ἐπιστημονικῶν ἐρευνῶν γιά τήν χάραξη διαδρομῆς ποντίσεως καλωδίου ἀπό τό ἐρευνητικό σκάφος «ARCTIC». Οἱ ἔρευνες θά διεξαχθοῦν ἀπό τίς 12 μέχρι τίς 20 Σεπτεμβρίου καί, ὅπως ἀναφέρεται στά σχόλια τῆς Navtex, «οἱ ἔρευνες γίνονται σέ περιοχή τῆς “τουρκικῆς ὑφαλοκρηπῖδος”.»

Ἡ τουρκική NAVTEX δεσμεύει μιά ἐκτεταμένη γραμμή ἡ ὁποία ξεκινᾶ ἀνατολικά ἀπό περιοχές πού ἀνήκουν στήν ὁριοθετημένη κυπριακή ΑΟΖ καί ἐκτείνεται δυτικά νοτίως τοῦ Καστελλορίζου καί τῆς Ρόδου ἐντός περιοχῶν ὄχι μόνο τῆς μή ὁριοθετημένης ἑλληνικῆς ὑφαλοκρηπῖδος, ἀλλά καί σέ περιοχή πού ἡ Ἑλλάς ἔχει ὁριοθετημένη ΑΟΖ βάσει τῆς σχετικῆς συμφωνίας μέ τήν Αἵγυπτο.

Οἱ ἔρευνες γίνονται γιά λογαριασμό τῆς γερμανικῆς ἑταιρείας Fugro γιά τήν τοποθέτηση καλωδίου τηλεπικοινωνιῶν πού θά συνδέει Ἰσραήλ, Κύπρο, Ἑλλάδα, Ἰταλία, Γαλλία. Σημειώνεται ὅτι ἡ γερμανική ἑταιρεία ὑπέβαλε αἴτημα ὄχι μόνο στήν Ἑλλάδα καί στήν Κύπρο (ἡ ὁποία θά ἐκδώσει σχετική NAVTEX ἀπό τήν ἡμέρα πού τό ἐρευνητικό σκάφος περάσει στήν δική της ΑΟΖ) ἀλλά καί στήν Τουρκία, δίδοντας ἔτσι τήν εὐκαιρία στήν Ἄγκυρα νά προβεῖ σέ βῆμα νομιμοποιήσεως τῶν διεκδικήσεών της.

Εἰς ἀπάντησιν, οἱ Κυπριακές Ἀρχές ἔσπευσαν ἀμέσως νά ἐκδώσουν τήν NAV WRNG 316/23 μέ τήν ὁποία δηλώνουν ὅτι ἡ τουρκική NAVTEX δέν ἔχει ἐκδοθεῖ σέ συντονισμό μέ τίς Ἁρμόδιες Ἀρχές τῆς Δημοκρατίας τῆς Κύπρου καί συνιστᾶ κίνδυνο γιά τήν ἀσφάλεια τῆς ναυσιπλοΐας. Ὅπως ἐπισημαίνει ἡ κυπριακή Ἀναγγελία, «ὁ μόνος Ἁρμόδιος Σταθμός στήν περιοχή Εὐθύνης τῆς Δημοκρατίας τῆς Κύπρου εἶναι ὁ σταθμός τῆς Λάρνακας JRCC LARNACA/CYPRUS RADIO/5BA.»

Ειδήσεις / Άρθρα

Μάριος Ηλιόπουλος και SEAJETS βραβεύτηκαν για τη συμβολή τους στις επιχειρήσεις κατάσβεσης πυρκαγιών μεγάλης έκτασης

Εφημερίς Εστία
ο κ. Μάριος Ηλιόπουλος και η SEAJETS βραβεύθηκαν από τον Υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη για τη σημαντική εν γένει συμβολή τους στις φετινές επιχειρήσεις κατάσβεσης πυρκαγιών και την αποφασιστική συνδρομή της SEAJETS στις πυρκαγιές της Χίου, όπου διέθεσε δύο πλοία αποκλειστικά για τις επιχειρήσεις κατάσβεσης και δύο επιπλέον διερχόμενα πλοία, τα οποία μετέφεραν πυροσβεστικά οχήματα και ισχυρές δυνάμεις στο νησί.

Ἡ Οὐκρανία συνθηκολόγησε: Καί τώρα τί κάνουμε, κύριε Πρωθυπουργέ;

Εφημερίς Εστία
Θά μᾶς σώσουν τά τετράμηνα συμβόλαια ἐφοδιασμοῦ τῆς Οὐκρανίας καί τό λιμάνι τῆς Ἐλευσῖνος; – Χαμένη ἡ Ἑλλάς στήν ἀνακατανομή ἐπιρροῶν – Ἡ μονόπλευρη στήριξις καί ἡ ὑποταγή στούς ἱέρακες τῶν Δημοκρατικῶν θά ἔχει τίμημα

Ἁπλῶς πυροκροτητής

Μανώλης Κοττάκης
Στήν σελίδα 232 τῆς «Ἰθάκης» τοῦ Τσίπρα μπορεῖ νά ἐντοπίσει κανείς μία ἀπό τίς πλέον ἐνδιαφέρουσες μαρτυρίες τοῦ πρώην Πρωθυπουργοῦ γιά τήν χώρα μας, ἀλλά καί γιά τήν εὐρύτερη γεωπολιτική περιοχή ἐντός τῆς ὁποίας κινεῖται.

5% χαμηλότερο ἀπό τό 2004 τό κατά κεφαλήν εἰσόδημα τῶν Ἑλλήνων

Εφημερίς Εστία
Η Ελλάς καί ἡ Ἰταλία εἶναι οἱ μόνες χῶρες ὅπου τό πραγματικό κατά κεφαλήν εἰσόδημα τό 2024 ἦταν χαμηλότερο ἀπό τό 2004, μέ μείωση 5% γιά τήν Ἑλλάδα καί 4% γιά τήν Ἰταλία, συμφώνως πρός τά στοιχεῖα τῆς Eurostat.

Ἡ καμήλα, τό λιοντάρι καί στό βάθος μιά «Ἰθάκη»…

Δημήτρης Καπράνος
Ἄν σκεφθοῦμε ἤρεμα, χωρίς νά ἀφήσουμε τό θυμικό νά μᾶς παρασύρει (ἄν καί δέν εἶναι εὔκολο σέ παρόμοιες περιπτώσεις), ὁ Ἀλέξης Τσίπρας, μέχρι στιγμῆς, ἔχει πετύχει τόν κύριο στόχο του.