ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Σάββατο 20 Δεκεμβρίου 2025

Κατά μέτωπον ἐπίθεσις τοῦ «Turkaegean»

Ἔφεσο, Πέργαμο καί Τροία σφετερίζεται ἡ γείτων

Η ΦΑΙΝΟΜΕΝΙΚΗ ἠρεμία πού ἐπικρατεῖ τούς τελευταίους μῆνες στό Αἰγαῖο φαίνεται ὅτι ἔχει ὁδηγήσει σέ ὕπνωση τήν ἑλληνική Κυβέρνηση, πού νομίζει ὅτι ἡ μόνη ἀντιπαράθεσις μέ τήν γειτονική χώρα ἀφορᾶ στίς παραβιάσεις τοῦ ἐθνικοῦ ἐναέριου χώρου, τούς μετανάστες καί τόν «πόλεμο» τῆς τσιπούρας. Ἡ Τουρκία ἔχει μεθοδικῶς τά τελευταῖα χρόνια, κυρίως ὅμως τούς τελευταίους μῆνες, ξεκινήσει διεθνῆ καμπάνια γιά νά πείσει τόν κόσμο ὅτι ἡ ἀρχαία ἑλληνική πολιτιστική κληρονομιά εἶναι τουρκική, ἐνῷ σφετερίζεται καί τήν ἑλληνορθόδοξη χριστιανή παράδοση. Ἡ καμπάνια μέ τό λογότυπο «Turkaegean» (τουρκικό Αἰγαῖο), συνεχίζει νά προβάλλεται στόν εὐρωπαϊκό Τύπο, μέ τήν γαλλική Le Monde νά φιλοξενεῖ ὁλοσέλιδη καταχώρηση ὑπό τόν τίτλο: «Turkaegean: Στά χνάρια τῆς ἱστορίας».

Στό ἐκτενές κείμενο πού πλαισιώνει τίς φωτογραφίες ἐπισημαίνεται ὅτι τά τουρκικά παράλια ἔχουν ἑκατοντάδες ἀρχαιολογικούς καί φυσικούς χώρους, πού εἶναι σημαντικά κέντρα τῆς παγκόσμιας ἱστορίας. Προστίθεται ὅτι πολλά ἀπό αὐτά τά μνημεῖα εἶναι στόν κατάλογο τῆς Παγκόσμιας Κληρονομιᾶς τῆς UNESCO, ἐνῷ κατά τήν Τουρκία ἡ εὐρύτερη περιοχή θυμίζει «ὑπαίθριο μουσεῖο, ὅπου μπορεῖ νά ἀνακαλύψει κανείς τήν ἱστορία τῆς ἀνθρωπότητας βῆμα πρός βῆμα ἀνάμεσα στά ἀρχαιολογικά ἐρείπια.» Χωρίς κανέναν ἐνδοιασμό ἡ Τουρκία ἐμφανίζει ὡς δείγματα τῆς τουρκικῆς ταυτότητος τήν Τροία, τήν Ἔφεσο, τήν Πέργαμο, τίς θερμοπηγές τοῦ Παμούκαλε δίπλα στήν Ἱεράπολη Φρυγίας, τήν Ἀφροδισιάδα μέ τόν ναό στήν Ἀφροδίτη κοντά τήν ἄλλοτε μικρή πόλη τῆς Καρίας στήν Μικρά Ἀσία καί στίς ἑπτά Ἐκκλησίες τῆς Ἀποκαλύψεως (Ἐφέσου, Σμύρνης, Περγάμου, Θυατείρων, Σάρδεων, Φιλαδελφείας καί Λαοδικείας). Ὅπως γίνεται ἀντιληπτό, ἀπουσιάζει ὁτιδήποτε τουρκικό, ὀθωμανικό ἤ ἔστω μουσουλμανικό, καταδεικνύοντας τό «μεγαλεῖο» τῆς πολιτιστικῆς ταυτότητος αὐτῶν πού ἦλθαν ἀπό τά βάθη τῆς Μογγολίας καί ἐποίκισαν τήν Μικρά Ἀσία.

Ἡ γαλλική ἐφημερίς δέν προβάλλει πρώτη φορά τό «τουρκικό Αἰγαῖο». Τόν περασμένο Ἀπρίλιο εἶχε δείξει τίς ὄμορφες παραλίες καί τό ἡλιοβασίλεμα μέ τό ἀντίστοιχο κείμενο, συμβουλεύοντας τούς τουρίστες νά ἐπισκεφθοῦν μέ μικρά τουριστικά σκάφη κοντινά νησιά, πού ὅλως τυχαίως εἶναι ἑλληνικά. Ὁ τότε ὑπουργός Ἀναπτύξεως κ. Ἄδωνις Γεωργιάδης εἶχε ἐπικριθεῖ ἀπό τήν «Ἑστία» καί τήν «δημοκρατία», γιατί εἶχε ὑποστηρίξει ὅτι τό πρόβλημα εἶχε διευθετηθεῖ καί ἡ τότε Κυβέρνησις εἶχε λάβει τά κατάλληλα μέτρα. Μάλιστα ὁ κ. Γεωργιάδης, στήν προσπάθειά του νά ἀποποιηθεῖ τῶν εὐθυνῶν του, «ἔδειξε» ὡς ὑπεύθυνο τό Ὑπουργεῖο Ἐξωτερικῶν, γράφοντας στά κοινωνικά δίκτυα: «Ἐάν οἱ Τοῦρκοι θέλουν νά κάνουν διαφημίσεις πού γνωρίζουν ὅτι μᾶς ἐνοχλοῦν, ἡ ἀντιμετώπιση αὐτῆς τους τῆς ἐνέργειας δέν εἶναι τοῦ Ὑπουργείου Ἀνάπτυξης ἀλλά τοῦ Ὑπουργείου Ἐξωτερικῶν». Ἐάν ἰσχύουν ὅσα ἰσχυρίζετο ὁ κ. Γεωργιάδης πρίν ἀπό τίς ἐκλογές, τότε ἡ νέα διαφημιστική καμπάνια τῆς Τουρκίας ἐνδέχεται νά προκαλέσει τριγμούς στίς σχέσεις τοῦ κ. Σκρέκα μέ τόν κ. Γεραπετρίτη, ὑπουργούς Ἀναπτύξεως καί Ἐξωτερικῶν, ἀντιστοίχως.

Ειδήσεις / Άρθρα

«Βόμβα» ἀπό τόν Πρόεδρο Βουλῆς Λιβύης: Δέν ἀναγνωρίζουμε ΑΟΖ στήν Κρήτη!

Εφημερίς Εστία
Δῶρον ἄδωρον ἡ διακήρυξις τοῦ Ἀκίλα Σάλεχ ὅτι εἶναι ἄκυρο τό τουρκολιβυκό μνημόνιο ἐπειδή ἡ κυβέρνηση δέν εἶχε λάβει ψῆφο ἐμπιστοσύνης – Υἱοθετεῖ πλήρως τήν τουρκική θέση ὅτι ἡ μέση γραμμή χαράσσεται ἀπό τήν ἠπειρωτική Ἑλλάδα καί ὄχι τά νησιά

Δέν εἶναι ταινία, εἶναι Ἱστορία γιά νά τήν κρατᾶς φυλακτό!

Μανώλης Κοττάκης
Παρακολούθησα τήν πρώτη προβολή τῆς ταινίας «Καποδίστριας» τοῦ Γιάννη Σμαραγδῆ μαζί μέ τόν διευθυντή φωτογραφίας τοῦ φίλμ Δημήτρη Σταύρου ἀπό τά ὀρεινά τοῦ «Ἑλληνικοῦ Κόσμου».

Μέτρα Μητσοτάκη γιά δανειολῆπτες σέ ἑλβετικό φράγκο, ἀγρότες καί στεγαστικό

Εφημερίς Εστία
Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στήν ὁμιλία του στήν Βουλή, πρό τῆς ἐγκρίσεως τοῦ προϋπολογισμοῦ τοῦ 2026 μέ ὀνομαστική ψηφοφορία (ἐνεκρίθη μέ 159 ψήφους «ναί», ἔναντι 136 «ὄχι» σέ σύνολο 295 ψηφισάντων), ἀνεφέρθη σέ μιά σειρά μέτρων, μεταξύ τῶν ὁποίων μέτρα γιά τούς δανειολῆπτες σέ ἑλβετικό φράγκο, τόν ΟΠΕΚΕΠΕ, τούς ἀγρότες καί τό στεγαστικό τῶν δημοσίων ὑπαλλήλων.

Μνήμη Μπόστ, μνήμη ἑνός ἄλλου πολιτισμοῦ

Δημήτρης Καπράνος
Πέρασαν τριάντα χρόνια ἀπό τό 1995, ὁπότε μᾶς ἄφησε γιά πάντα ὁ Μέντης Μποσταντζόγλου (Μπόστ), ὁ ἄνθρωπος πού ἐπέβαλε τό δικό του, μοναδικό, ὕφος στόν χῶρο τοῦ Πολιτισμοῦ.

Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ Η ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΑΠΕΙΛΗ