ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2025

Βαθιά κοιμώμενες οἱ ἑλληνικές ποδοσφαιρικές ἀρχές

Ἰδιαίτερα ἐπικίνδυνη μπορεῖ νά ἀποδειχθεῖ, γιά τήν χώρα γενικότερα…

… ἡ ἐπιπολαιότητα μέ τήν ὁποία ἡ ἁρμόδια ἑλληνική ἀρχή χειρίζεται τό θέμα τοῦ ποδοσφαίρου στήν Θράκη.
Δέν ἔφθανε ἡ ἐλαφρότητα καί ἡ ἐμπάθεια μέ τήν ὁποία οἱ ἁρμόδιοι χειρίσθηκαν τό θέμα τῆς «ΠΑΕ Ξάνθη», ὑποχρεώνοντας τήν σοβαρή αὐτή καί παραγωγική ὁμάδα νά ἐξαφανισθεῖ οὐσιαστικά ἀπό τό ποδόσφαιρό μας, οἱ ἴδιοι τώρα βλέπουν μέ ἀδιαφορία τήν «εἰσβολή» τῶν τουρκικῶν συμφερόντων σέ μία ἄλλη σπουδαία ἑλληνική ὁμάδα, τόν «Πανθρακικό». Ὅπως διαβάσαμε στήν προχθεσινή «Ἑστία», ἡ ὁμάδα τῆς Κομοτηνῆς ἔχει βασικό χορηγό ἑταιρεία ἡ ὁποία ἀνήκει στόν υιό τοῦ ἀποθανόντος μουσουλμάνου βουλευτῆ Ἀχμέτ Σαδίκ.

Καμαρωτός, καμαρωτός ὁ ἐν λόγῳ κύριος, φωτογραφήθηκε μέ τόν ἀπερχόμενο πρόξενο τῆς Τουρκίας καί τόν ἀρχηγό τῆς ὁμάδας Τοῦρκο ποδοσφαιριστή ἐκ μετεγγραφῆς. Ἡ φωτογραφία μάλιστα ἔχει φόντο τήν τουρκική σημαία καί τήν λέξη Κομοτηνή μέ λατινικούς χαρακτῆρες. Ὅλα αὐτά φυσικά δέν ἔγιναν τυχαῖα, οὔτε ἔγιναν ἐν κρυπτῷ. Ἦταν γνωστά ἀπό καιρό στήν ἀθλητική κοινότητα τῆς πόλεως, εἶχαν ἐπισημανθεῖ στίς ἁρμόδιες ἀρχές, ἀλλά φαίνεται ὅτι εἶναι πιό σημαντικό τό θέμα τῆς μετακλήσεως ξένων διαιτητῶν ἀπό τήν ἐξαφάνιση τῆς ἑλληνικότητας ἀπό τό θρακικό ποδόσφαιρο.

Θά πεῖ κάποιος ὅτι «καί στήν Ἀγγλία, τήν γενέτειρα τοῦ ποδοσφαίρου, ἱστορικές ὁμάδες ἔχουν περάσει στά χέρια μή βρεταννικῶν συμφερόντων.» Θά συμφωνήσουμε ἀπολύτως, ἀλλά δέν θυμόμαστε οἱ Σαουδάραβες, οἱ Καταριανοί, οἱ Ταϋλανδοί, οἱ Ἰνδοί ἤ οἱ Ἀμερικανοί πού ἔχουν ἀγοράσει τίς καλύτερες βρεταννικές ὁμάδες, νά ἔχουν πεῖ ποτέ στούς Ἄγγλους «μπορεῖ νά ἔρθουμε ξαφνικά μιά νύχτα.»

Ἐδῶ τά πράγματα εἶναι πολύ διαφορετικά. Καί ἄν τό ὑπουργεῖο Ἀθλητισμοῦ, ἡ ΕΠΟ, καί γενικότερα ἡ κυβέρνηση δέν ἀντιληφθοῦν τή σοβαρότητα τοῦ θέματος, θά ἀρχίσει ἀπό τήν Θράκη μία διαφορετική καί λίαν ἐπικίνδυνη τουρκική διείσδυση στό μαλακό ὑπογάστριο τῆς χώρας.

Ὅλοι γνωρίζουμε τήν δύναμη καί τήν ἀπήχηση πού ἔχει τό ποδόσφαιρο στίς λαϊκές μᾶζες. Ποτέ δέν καταλάβαμε τό γιατί οἱ ποδοσφαιρικές ἀρχές ἐξαφάνισαν ἀπό τόν χάρτη μιά τόσο ὀργανωμένη, καί σταθερή ποδοσφαιρική δύναμη ὅπως ἦταν ἡ «Ξάνθη». Μία ὁμάδα μέ ἀδιάλειπτη παρουσία στήν μεγάλη κατηγορία, μέ συμμετοχές στά εὐρωπαϊκά κύπελλα, μέ δικό της γήπεδο καί διεθνῶν προδιαγραφῶν ἀθλητικό κέντρο, μέ πολυτελεῖς ξενῶνες γιά τούς ποδοσφαιριστές καί μέ συμμετοχή σέ ἕναν τελικό Κυπέλλου Ἑλλάδος.

Αὐτήν τήν ὁμάδα μέ ἕνα νεφελῶδες κατηγορητήριο πού τελικά ἀποδείχθηκε ἀστήρικτο οἱ ποδοσφαιρικές ἀρχές τήν ἔσβησαν ἀπό προσώπου γῆς. Καί ἐπειδή δέν διέθετε «ἐρασιτέχνη» αὐτήν τήν στιγμή, δέν μπορεῖ νά μετάσχει σέ καμμία κατηγορία.

Ὁ «Πανθρακικός», ἐπίσης, μέ ἱστορία στήν μεγάλη κατηγορία, καί μέ ἕνα γήπεδο στό βάθος τοῦ ὁποίου, ὅταν ἡ τηλεόραση μετέδιδε τούς ἀγῶνες της, δέσποζε μιά μεγάλη ὀρθόδοξη ἐκκλησία, περνᾶ στήν οὐσία σέ τουρκικά συμφέροντα. Καί μήν ἀρχίσει νά λέει κανείς ὅτι «ὑπάρχουν καί Ἕλληνες ποδοσφαιριστές πού παίζουν στήν Τουρκία.» Οἱ ποδοσφαιριστές αὐτοί ἀγωνίζονται σέ ὁμάδες τουρκικές, καί εἶναι ἐπαγγελματίες. Καμμία σχέση μέ αὐτά πού συμβαίνουν στήν ποδοσφαιρική Θράκη.

Ἄς κινηθοῦν γρήγορα οἱ βαθιά κοιμώμενες ἑλληνικές ἀρχές. Εἶναι ἤδη ἀργά, ἀλλά κάτι μπορεῖ νά γίνει.

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.