ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2025

Το βασίλειο για έναν αναπνευστήρα

Κοιτάζω επίμονα το ταβάνι, εδώ και ώρα

Ανακαλύπτω ατέλειες,που έχουν ξεφύγει από τον ελαιοχρωματοστή. Αποφασίζω να το βάψω «κάποια στιγμή, τώρα που έχω καιρό»…

Είναι βέβαιο ότι θα ληφθούν πολλές τέτοιες «αποφάσεις» όλο αυτό τον καιρό, που θα παραμένουμε σε κατ’ οίκον περιορισμό. Και άλλο τόσο βέβαιο είναι ότι τις περισσότερες θα τις ξεχάσουμε.

Μακάρι να ξεχάσουμε τα «μικρά», όπως τις ατέλειες της οροφής της κρεβατοκάμαρας ή τα «μαζέματα» που θέλουν οι εξωτερικοί τοίχοι του σπιτιού, το οποίο οι περισσότεροι χρωστούν ακόμη στην Τράπεζα!

Τί θα γίνει, όμως, με τα «μεγάλα», τα οποία επ’ ουδενί πρέπει να ξεχάσουμε όταν-και όπως- περάσει η επιδημία; Πώς θα γίνει να μην ξεχάσουμε ότι ένας τόσος δα «ιός», ένα αόρατο με γυμνό μάτι μικρόβιο, έχει φέρει τα πάνω-κάτω στον πλανήτη και στις «προηγμένες» κοινωνίες;

Θα επιτρέψουμε στον «κορωνοϊό» να φανεί χρήσιμος ,όταν θα έχουμε αποτρέψει την ολοκλήρωση του έργου του ή θα «το ρίξουμε έξω» για να ξεχάσουμε, όπως κάναμε σε τόσες και τόσες παρόμοιες περιπτώσεις; Θα αντιληφθούμε ότι είναι αδιανόητο να ψάχνει ο «πολιτισμένος» κόσμος να βρει αναπνευστήρες και «ΜΕΘ» και να βρίσκεται ο παγκόσμιος πλούτος στα χέρια μερικών εκατοντάδων ατόμων; Πόσο διαχρονικός είναι ο Σαίξπηρ! «Ένα άλογο! Το Βασίλειό μου για ένα άλογο!» φωνάζει ο μέγας πολεμιστής Βασιλεύς της Αγγλίας Ριχάρδος ο Γ’, λίγο πριν δεθχεί το θανατηφόρο πλήγμα στην μάχη του Μπόσγουωρθ, το 1485! Ο παντοδύναμος και αδίστακτος Βασιλεύς, ο οποίος έβαψε τα χέρια του με αίμα και σκότωσε μέχρι και παιδιά προκειμένου να καταλάβει τον πολυπόθητο θρόνο, εκλιπαρούσε για ένα άλογο! Σε μερικά χρόνια,όταν ο σημεριονός Σαίξπηρ θα γράψει την τραγωδία την οποπία ζούμε, στην θέση του Ριχάρδου θα βρίοσκεται κάποιος δισεκατομμυριούχος «βασιλιάς» μιας από τις πανίσχυρες «πολυεθνικές». Και θα φωνάζει:«Έναν αναπνευστήρα! Τα κεφάλαιά μου για έναν αναπνευστήρα»! Και για να μην το ξεχάσω, ο σκελετός του Ριχάρδου του Γ’ βρέθηκε σε ένα πάρκινγκ, στο Λέστερ, όταν η εταιρεία αποχετεύσεων έσκαβε για να περάσει νέο δίκτυο… Είναι βέβαιο, αγαπητοί, ότι οδεύουμε προς έναν «Νέο κόσμο». Τίποτε δεν θα είναι όπως ήταν όταν έκανε «ποδαρικό» το δίσεκτο 2020. Απεδείχθη περιτράνως ότι ένας τόσος δα «ιός» (και αυτός «γεννήθηκε» στην Κίνα, όπως και πολλοί άλλοι, που έχουν ταλαιπωρήσει τον πλανήτη κατά καιρούς) ταξίδεψε με ταχύτητα μεγαλύτερη από τα υπερηχητικά τζετ, τα οποία έχει ήδη καθηλώσει στο έδαφος!
Πέρασε την Κίτρινη Θάλασσα και μας μαύρισε την ψυχή! Να σας πω, μπορώ να καταλογίσω στον πρόεδρο Τραμπ τα μύρια όσα, αλλά καλά κάνει που μας θυμίζει την προέλευση του «ιού».Να μην ξεχνάμε από που μας ήλθε, ε;

«Τι μαθαίνεις;» Με ρωτούν κάθε μέρα στο τηλέφωνβο φίλοι, με τους οποίους επικοινωνώ. Τί να τους πεις; Και τί να μάθεις περισσότερο από όσα «προσφέρονται» από τα ΜΜΕ και το ακατάσχετο διαδίκτυο; Διό και καταφεύγω στον Μποστ: «Θα περάση κι αφτό»…

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.