ΤΟ ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟΝ ΔΩΜΑΤΙΟΝ

Ἀπό τό ἀρχεῖο τῆς «Ἑστίας», 17 Ἰανουαρίου 1924

Τό καλλίτερον, ὡρισμένως, θέατρον εἰς τάς Ἀθήνας εἶνε τό θέατρον τῆς πραγματικότητος. Ἄν ὑπάρχῃ κανείς, ποῦ ἀμφιβάλλει, ἄς λάβῃ μίαν μικράν ἰδέαν ἀπό τήν περίληψιν ἑνός ἀπό τά τελευταῖα ἔργα, ποῦ ἀνεβιβάσθησαν ἐπί τῆς σκηνῆς.

Πλούσιος κύριος ἀπό κάποιο χωριό τοῦ Βόλου εἶχε τηλεγραφήσει πρός κἄποιον συγγενῆ του ἐνταῦθα νά τοῦ ἐξασφαλίσῃ ἕνα δωμάτιον εἰς καλόν ξενοδοχεῖον, προκειμένου νά φθάσῃ δι’ ὀλίγας ἡμέρας εἰς τάς Ἀθήνας. Ὁ Ἀθηναῖος μεσάζων κατώρθωσε, πράγματι, νά εὕρῃ μέ πολλούς κόπους τό ζητούμενον δωμάτιον εἰς ἕνα ἀπό τά κεντρικώτερα ξενοδοχεῖα καί νά τηλεγραφήσῃ εἰς τόν συγγενῆ του, ὅτι τοῦ ἐκρατήθη τό δωμάτιον εἰς τό ξενοδοχεῖον, τοῦ ὁποίου τοῦ ἔδιδε καί τήν διεύθυνσιν. Καί προσέθετεν εἰς τό τηλεγράφημα: «Οἱανδήποτε ὥραν φθάσῃς, ζήτησε ἀπ’ εὐθείας δωμάτιον, κρατηθέν ὄνομά μου».

Ὁ Βολιώτης πλούσιος ἔφθασε μετ’ ὀλίγας ἡμέρας εἰς τάς Ἀθήνας καί, ἐπειδή ἡ ὥρα ἦτο προχωρημένη, μή θελήσας ν’ ἀνησυχήσῃ τόν συγγενῆ του, μετέβη κατ’ εὐθεῖαν εἰς τό ξενοδοχεῖον.

-Ὁ κ. Α. ἔχει κρατήσει γιά μένα ἕνα δωμάτιον στό ξενοδοχεῖον σας…, εἶπεν εἰς τόν θυρωρόν.

-Μάλιστα, κύριε! Εἶναι στήν διάθεσί σας. Ὁρίστε!

Παρέλαβε τάς ἀποσκευάς του καί τόν ὡδήγησεν εἰς τόν ἀσσανσέρ, τηλεφωνήσας ταυτοχρόνως εἰς τόν θαλαμηπόλον τοῦ τρίτου πατώματος νά τόν παραλάβῃ καί τόν ὁδηγήσῃ εἰς τό δωμάτιόν του.

Ὁ θυρωρός εἶχεν ὑποθέσει, ὅτι δέν ὑπῆρχεν ἀνάγκη νά ὑποδείξῃ εἰς τόν ξένον, ὅτι πρέπει νά πιέσῃ τό ἠλεκτρικόν κουμπί διά νά ξεκινήσῃ ὁ ἀσσανσέρ. Καί, ἀφοῦ τόν εἰσήγαγεν εἰς τό κινητόν καμαράκι, τοῦ ἔκλεισε τήν θύραν. Ὁ ἀγαθός ἐπαρχιώτης ὅμως δέν εἶχεν ἴδῃ ἀσσανσέρ οὔτε εἰς τό ὄνειρόν του. Καί, ὅπως ἦτο ἑπόμενον, ὑπέθεσεν, ὅτι αὐτό ἦτο τό δωμάτιον, ἀφοῦ τόν ἔκλεισαν μέσα. Τοῦ ἐφάνη, φυσικά, ὑπερβολικά στενόχωρον. Ἀλλά τί νά κάμῃ; Αὐτό ἦτο!

-Μά ποῦ διάβολο θά κοιμηθῶ ἐδῶ μέσα; Ἄρχισε νά μονολογῇ. Αὐτό τό καναπεδάκι δέ μέ χωράει οὔτε τόν μισόν. Τέλος πάντων, ὅπως βρήκαμε, θά περάσουμε!

Καί ἀφοῦ ἐπῆρε τήν ἀπόφασίν του, ἄρχισε νά γδύνεται, καθώς ἦτο κατάκοπος ἀπό τό ταξείδι, ἀποφασισμένος νά ρίξῃ ἐπάνω του τό παλτό του, ἀφοῦ εἰς τά ξενοδοχεῖα τῶν Ἀθηνῶν τά δωμάτια τοῦ ὕπνου προσφέρονται μέ μισό κρεββάτι καί αὐτό χωρίς σκεπάσματα. Ὁ ἄνθρωπος ὅμως ἐσυνήθιζε νά πίνῃ ἕνα ποτηράκι νερό πρίν πλαγιάσῃ. Ἔψαξε τριγύρω του μήπως ἀνακαλύψῃ τοὐλάχιστον κανένα μπουκαλάκι μέ νερό, ἀλλ’ οὔτε τέτοιο πρᾶγμα ὑπῆρχεν εἰς τό ἄθλιον αὐτό δωμάτιον. Καθώς ἔψαχνε, διέκρινεν, ἐπί τέλους, εἰς μίαν γωνίαν τόν ἠλεκτρικόν διακόπτην.

Καί, ὑποθέσας ὅτι ἦτο τό κουδούνι τῆς ὑπηρεσίας, τό ἐπίεσεν. Ἀντί ὅμως νά παρουσιασθῇ ὁ ὑπηρέτης, ἀνηρπάγη ὁ ἴδιος ἐν νεφέλαις, ὡς νά εἶχε σημάνει ἡ σάλπιγξ τῆς Δευτέρας Παρουσίας. Ὁ ἀσσανσέρ ἄρχισε νά ἀνεβαίνῃ καί δέν ἐσταμάτησε παρά εἰς τό τρίτον πάτωμα, ὅπου ἔντρομος ὁ ἀτυχής ἐπαρχιώτης ἔσπευσε νά πεταχθῇ ἔξω, ὅπως ἦτο καί εὑρίσκετο, δηλαδή μέ τά νυκτικά του.

Εἰς τόν διάδρομον μία διερχομένη κυρία βλέπουσα ἕναν ἄνδρα νά τρέχῃ ἀλλόφρων μέ τά νυκτικά του, ἔβαλε τῇς φωνές:

-Ἕνας τρελλός! Ἕνας τρελλός!…

Προσέτρεξαν οἱ ἄλλοι ἔνοικοι, προσέτρεξαν τά γκαρσόνια, προσέτρεξαν καί τά τετράποδα ἀκόμη τοῦ ξενοδοχείου.

-Ἕνας τρελλός! Ἕνας τρελλός!

Ὅταν, ἐπί τέλους, ὁ ἀτυχής ἐπαρχιώτης κατώρθωσε νά φθάσῃ εἰς τό δωμάτιόν του –διότι ἠμποροῦσε νά φθάσῃ καί εἰς τό φρενοκομεῖον– δέν ἐφαντάζετο βέβαια, ὅτι εἶχε πρωταγωνιστήσει εἰς τό καλλίτερον θέατρον τῶν Ἀθηνῶν, τό θέατρον τῆς πραγματικότητος.

ΠΑΥΛΟΣ ΝΙΡΒΑΝΑΣ

Απόψεις

Τo Σάββατο 20.12 με την Εστία: Κλασσικά παραμύθια

Εφημερίς Εστία
Μη χάσετε το Σάββατο 20.12 και κάθε Σάββατο με την Εστία: ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΚΛΑΣΣΙΚΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ

Την Κυριακή 21.12 με την Εστία της Κυριακής: Συλλεκτικό ημερολόγιο 2026

Εφημερίς Εστία
Την Κυριακή 21.12 η Εστία γιορτάζει 150 χρόνια κυκλοφορίας και σας προσφέρει το επετειακό επιτοίχιο ημερολόγιο της Εστίας 2026

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!