ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025

Τί εἶδαν οἱ Κορεᾶτες στήν Ἀθήνα;

Πόσες φορές δέν σκέφτηκα –ἐνῶ ὁδηγῶ– «τί θά γινόταν στούς δρόμους ἄν οἱ Ἕλληνες ὁπλοφοροῦσαν ἐλεύθερα ὅπως στό Ἀμέρικα!»

Κι ἔρχεται ὁ ὁδηγός μέ τήν καραμπίνα, ἔξω ἀπό τό «Κάραβελ», νά μᾶς θυμίσει τί καλά πού εἴμαστε ἐδῶ, στάς Εὐρώπας (διότι Εὐρώπη εἴμαστε κι ἄς λέμε ὅτι δέν ἀνήκουμε σ’ αὐτήν), πού δέν κρατᾶμε πιστόλια, καλασνίκωφ, «χράπα-χροῦπες» ἤ ἄλλα ὅπλα, ὅπως στίς ΗΠΑ, ὅπου μπουκάρεις σέ ἕνα σχολεῖο, δολοφονεῖς τριάντα μαθητές κι ὕστερα βγαίνει ὁ Πρόεδρος τῆς χώρας καί λέει: «Θά ἐξετάσουμε τό ζήτημα λεπτομερῶς». Μέχρι τήν ἑπόμενη ὁμαδική δολοφονία, φυσικά…

Ὁδηγοῦσε ὁ ἀτυχής ἐπαγγελματίας ἕνα πούλμαν, πλῆρες Κορεατῶν τουριστῶν. Τούς εἶχε πάει νά δοῦν τόν Παρθενῶνα, «Δίς ἴζ Παρτένον, δί γκλόρι ὄβ ἔνσιεντ Γκρής» καί τόν ναό τοῦ Ποσειδῶνος στό Σούνιο, «Χίαρ ἴζ δί κέιπ φρόμ χουίτς κίνγ Ἐτζίαν κίλντ χιμσέλφ τζάμπινγκ ἴν δέ σή»…

Κι ἐκεῖ πού ἐπέστρεφαν χορτασμένοι ἀπό Ἀκρόπολη, Παρθενῶνα, Σούνιο, Αἰγέα καί Θησέα (ἄντε καί λίγο Ἀριάδνη καί πιό λίγο Μινώταυρο), τσακώνεται ὁ ὁδηγός τοῦ λεωφορείου μέ τόν «γιωταχή» πού τοῦ ἔχει κλείσει τόν δρόμο.

– Ποῦ πᾶς, ρέ; Στραβομάρα ἔχεις; Δέν βλέπεις ὅτι εἶμαι δεξιά;

– Ἐσύ ἔχεις στραβομάρα! Ἐγώ ἀνεβαίνω ρέ κι ἐσύ κατεβαίνεις! Ἄρα προηγοῦμαι!

– Ρέ κάνε στήν ἄκρη νά περάσω γιατί δέν ξέρεις τί ἔχεις νά πάθεις!

– Σέ ποιόνε μιλᾶς ἔτσι, ρέ; Δέν ἔχεις καταλάβει τί ἔχει νά γίνει! λέει ὁ ἄλλος καί βγαίνει κραδαίνοντας τό κυνηγετικό!

Τραβάει τίς μπαταριές στά παράθυρα τοῦ λεωφορείου, πέφτουνε οἱ Κορεᾶτες κάτω ἀπό τά καθίσματα! «Καλά, στήν Ἀθήνα ἤρθαμε ἤ στήν Ὀκλαχόμα;» ἀναρωτιέται ὁ κύριος στό τρίτο κάθισμα.

Πανικός στό λεωφορεῖο, πέφτει κατάχαμα κι ὁ ὁδηγός, πού ἔκανε μέχρι ἐκείνη τήν ὥρα τόν κόκκορα. «Γιά νά σέ δῶ τώρα ρέ πονηρέ!» λέει –εἰκάζω– ὁ ὁπλοφόρος, μπαίνει στό ἁμάξι του καί χάνεται! Καί ὅλα αὐτά ἔξω ἀπό ἕνα ξενοδοχεῖο γεμᾶτο τουρίστες καί ἐπισκέπτες, στό κέντρο τῆς Ἀθήνας! Μιά σκηνή συνηθισμένη, πού θά εἶχε τελειώσει μέ κανά-δυό φάσκελα, ἄντε καί μερικές βαρειές κουβέντες. Ἔλα, ὅμως, πού ὁ «γιωταχής» εἶχε στό αὐτοκίνητο τήν καραμπίνα καί τά φυσίγγια! Σκεφτεῖτε τώρα νά εἴχαμε, ὁ καθένας, ἀπό ἕνα ρεβόλβερ ἤ «μάγκνουμ» στό ντουλαπάκι τοῦ αὐτοκινήτου μας. Δέν θά εἶχε μείνει ρουθοῦνι!

Θά ἄκουγες τά γνωστά «ξέρεις ποιός εἶμαι ἐγώ;», κι ὕστερα τίς μπαλωθιές! Ἐνῶ τώρα, πού ἔτσι καί βγάλεις πιστόλι σέ τυλίγουν σέ πολλές κόλλες χαρτί καί πᾶς ἀδιάβαστος, ἔχουμε τήν ἡσυχία μας.

Πού λέει ὁ λόγος, δηλαδή, διότι μόλις ἄκουσα ὅτι τά ξημερώματα, σέ μιά κεντρική διασταύρωση τῆς Ἡλιουπόλεως, οἱ περίοικοι ἄκουσαν πυροβολισμούς καί οἱ ἀρχές, πού ἔφθασαν ἀφοῦ εἰδοποιήθηκαν, βρῆκαν κάλυκες ἀπό σφαῖρες πυροβόλων ὅπλων!

Καί ὅπως γίνεται σέ ἄλλες ἀνάλογες περιπτώσεις ἡ Ἀστυνομία θά μᾶς πεῖ ὅτι «εἰκάζεται ὅτι πρόκειται γιά ξεκαθάρισμα λογαριασμῶν», ἤτοι «ἄσε τους νά φαγώνονται μεταξύ τους»…

Διότι μπορεῖ νά ἀπαγορεύεται ἡ ὁπλοφορία (εὐτυχῶς), ἀλλά ὅποιος θέλει νά ἀποκτήσει ὅπλο δέν θά κουραστεῖ πολύ γιά νά φθάσει μέχρι τήν Ὁμόνοια ἤ τήν Βάθη! Χαῖρε, βάθος ἀμέτρητον…

Απόψεις

«Βόμβα» ἀπό τόν Πρόεδρο Βουλῆς Λιβύης: Δέν ἀναγνωρίζουμε ΑΟΖ στήν Κρήτη!

Εφημερίς Εστία
Δῶρον ἄδωρον ἡ διακήρυξις τοῦ Ἀκίλα Σάλεχ ὅτι εἶναι ἄκυρο τό τουρκολιβυκό μνημόνιο ἐπειδή ἡ κυβέρνηση δέν εἶχε λάβει ψῆφο ἐμπιστοσύνης – Υἱοθετεῖ πλήρως τήν τουρκική θέση ὅτι ἡ μέση γραμμή χαράσσεται ἀπό τήν ἠπειρωτική Ἑλλάδα καί ὄχι τά νησιά

Δέν εἶναι ταινία, εἶναι Ἱστορία γιά νά τήν κρατᾶς φυλακτό!

Μανώλης Κοττάκης
Παρακολούθησα τήν πρώτη προβολή τῆς ταινίας «Καποδίστριας» τοῦ Γιάννη Σμαραγδῆ μαζί μέ τόν διευθυντή φωτογραφίας τοῦ φίλμ Δημήτρη Σταύρου ἀπό τά ὀρεινά τοῦ «Ἑλληνικοῦ Κόσμου».

Μέτρα Μητσοτάκη γιά δανειολῆπτες σέ ἑλβετικό φράγκο, ἀγρότες καί στεγαστικό

Εφημερίς Εστία
Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στήν ὁμιλία του στήν Βουλή, πρό τῆς ἐγκρίσεως τοῦ προϋπολογισμοῦ τοῦ 2026 μέ ὀνομαστική ψηφοφορία (ἐνεκρίθη μέ 159 ψήφους «ναί», ἔναντι 136 «ὄχι» σέ σύνολο 295 ψηφισάντων), ἀνεφέρθη σέ μιά σειρά μέτρων, μεταξύ τῶν ὁποίων μέτρα γιά τούς δανειολῆπτες σέ ἑλβετικό φράγκο, τόν ΟΠΕΚΕΠΕ, τούς ἀγρότες καί τό στεγαστικό τῶν δημοσίων ὑπαλλήλων.

Μνήμη Μπόστ, μνήμη ἑνός ἄλλου πολιτισμοῦ

Δημήτρης Καπράνος
Πέρασαν τριάντα χρόνια ἀπό τό 1995, ὁπότε μᾶς ἄφησε γιά πάντα ὁ Μέντης Μποσταντζόγλου (Μπόστ), ὁ ἄνθρωπος πού ἐπέβαλε τό δικό του, μοναδικό, ὕφος στόν χῶρο τοῦ Πολιτισμοῦ.

Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ Η ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΑΠΕΙΛΗ