ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2025

Θά «μπαζωθεῖ» καί ὁ τάφος τοῦ Θεμιστοκλέους;

Ἐπί σαράντα καί πλέον χρόνια παρακολουθῶ τό ρεπορτάζ τῆς Ναυτιλίας.

Παραμένω κοντά σ’ αὐτόν τόν θαυμαστό κόσμο, πού ἔχει καθιερώσει τήν Ἑλλάδα, αὐτή τήν μικρή χώρα τῆς Νοτιοανατολικῆς Εὐρώπης, στήν κορυφή τοῦ ναυτιλιακοῦ κόσμου! Ἀπό φοιτητής ἀκόμη, ὅταν ἄρχισα νά ἐργάζομαι στήν «Βραδυνή», ζῶ καί κινοῦμαι πλάι στό λιμάνι, στόν Πειραιᾶ, καί ἔχω ζήσει ὅλα τά γεγονότα ἀπό τό 1973 μέχρι καί σήμερα. Καί δέν μπορῶ, σέ καμμία περίπτωση, νά πῶ ὅτι μοῦ εἶναι εὐχάριστο νά βλέπω πλέον νά κυματίζει στό διευθυντήριο τοῦ Ὀργανισμοῦ Λιμένος Πειραιᾶ καί ἡ κινεζική σημαία, νά βλέπω τά κινεζικά ἰδεογράμματα καί τά κινεζικά φανάρια στήν εἴσοδο τοῦ διοικητηρίου.

Ὄχι, δέν ἔχω κάτι κατά τῶν Κινέζων οἱ ὁποῖοι ἔχουν «νοικιάσει» τόν ΟΛΠ γιά πενῆντα χρόνια. Ἔβλεπα, ἀπό καιρό, ὅτι ἡ παραχώρησις τοῦ λιμένος σέ ἰδιῶτες ἦταν ἀναπόφευκτη. Ἔβλεπα ὅτι ὁ ΟΛΠ ἀποτελοῦσε «φέουδο» τῶν κυβερνήσεων καί ἕνας χῶρος ρουσφετιοῦ καί «βολέματος» φίλων, συγγενῶν καί ἡμετέρων. Ἀλλά δέν μπορῶ νά πῶ ὅτι μέ εὐχαριστεῖ ἡ σημερινή κατάσταση. Ναί, ὁ ΟΛΠ ἔπρεπε νά παραχωρηθεῖ, ἀλλά περίμενα νά βρεθοῦν Ἕλληνες ἐπιχειρηματίες (κυρίως ἀπό τήν θάλασσα) πού θά ἔμπαιναν μπροστά καί θά «ἰδιωτικοποιοῦσαν» τόν Ὀργανισμό. Οἱ Κινέζοι, ὅμως, πλειοδότησαν, κέρδισαν τούς διαγωνισμούς καί –καθαρά καί μέ τόν Νόμο– εἶναι σήμερα τά ἀφεντικά. Ναί, τό λιμάνι πῆρε ἀμέσως τά πάνω του καί σήμερα διεκδικεῖ κορυφές στήν Εὐρώπη. Ναί, ἡ Cosco ἄλλαξε τά πάντα πρός τήν θετική κατεύθυνση. Ναί, τά ἐμπορευματοκιβώτια πλημμύρισαν τό Ἰκόνιο καί τό Πέραμα. Καί μένει ἡ πίκρα καί τό ἐρώτημα: Δέν θά μπορούσαμε νά τά εἴχαμε κάνει ἐμεῖς ὅλα αὐτά; Δέν προσπαθήσαμε, δέν τολμήσαμε καί χάσαμε τήν διαχείριση τοῦ μεγαλύτερου λιμένος τῆς χώρας. Τώρα, ὅμως, κινδυνεύουμε νά χάσουμε καί τόν Πειραιᾶ! Καί ὄχι μέ εὐθύνη τῶν Κινέζων, ἀλλά μέ ἕνα «μάστερ πλάν» τῆς τελευταίας ἑλληνικῆς διοικήσεως, τό ὁποῖο προβλέπει τήν κατασκευή νέων προβλητῶν γιά κρουαζιερόπλοια στήν Πειραϊκή! Προβλέπει ἀκόμη τήν κατασκευή ἑνός «Μall» καί ἑνός πολυωρόφου ξενοδοχείου στό «Παλατάκι». Δηλαδή ἡ ἑλληνική διοίκηση τοῦ ΟΛΠ, μέ τό σχέδιό της (πού ἔχει ἐγκριθεῖ καί ἀπό τήν ΕΕ), ἀποφάσισε νά μετατρέψει σέ «μπλόκια» ἀπό τσιμέντο τήν τελευταία γραφική περιοχή τῆς πόλεως, τήν Πειραϊκή Ἀκτή. Ἐπέλεξε νά ἐξαφανίσει τόν τάφο τοῦ Θεμιστοκλέους καί νά κυκλώσει μέ «μπλόκια» τήν Σχολή Δοκίμων! Καί ὅλα αὐτά, τήν ὥρα πού τό λιμάνι τοῦ Πειραιᾶ ἐξυπηρετεῖ ἐπαρκέστατα τά κρουαζιερόπλοια πού τό ἐπιλέγουν ὡς σημεῖο προσεγγίσεως.

Προχθές, ἡ «Ἐπιτροπή Σχεδιασμοῦ καί Ἀνάπτυξης Λιμένων» ἀποφάσισε νά ἐγκρίνει τά «μπλόκια» ἀλλά ὄχι τό «Mall». Οἱ Κινέζοι –δικαίως– διαμαρτύρονται γιατί ἀλλάζει τό «πιάτο» πού τούς προσέφερε ἡ ἑλληνική διοίκηση καί ἐκπέμπουν «μήνυμα δυσαρέσκειας».

Τόν λόγο ἔχουν πλέον οἱ πολῖτες τοῦ Πειραιᾶ. Ἐπίκεινται δημοτικές ἐκλογές. Ἄς μελετήσουν τό πρόγραμμα καί τίς δηλώσεις τῶν ὑποψηφίων καί ἄς θέσουν τό πρόβλημα. Θά «μπαζωθεῖ» καί ἡ Πειραϊκή; Θά φορτωθεῖ καί μέ ἐπιπλέον κυκλοφοριακό πρόβλημα ὁ ἤδη συμφορημένος Πειραιᾶς; Θά ὁλοκληρωθεῖ ἡ καταστροφή πού ἄρχισε μέ τό τράμ; Στό χέρι τους εἶναι…

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.