Τά ἀγόρια σας πρέπει νά ἀγαποῦν καί νά σέβονται

Γονεῖς, μάθετε τά ἀγόρια σας νά ἀγαποῦν καί νά σέβονται.

Νά ξεκαθαρίσω ὅτι δέν συμφωνῶ μέ τόν ὅρο «γυναικοκτονία». Ἀλλά οὐδείς μπορεῖ νά ἀρνηθεῖ ὅτι οἱ γυναῖκες εἶναι ἐκεῖνες πού γίνονται συνήθως θύματα τῆς βίας τῶν ἀνδρῶν. Ποτέ δέν μοῦ ἄρεσαν οἱ σκηνές ἐκεῖνες τῶν παλαιῶν ἑλληνικῶν ταινιῶν, ὅπου ὁ ἄνδρας «ἔριχνε τά χαστούκια του» καί ἡ γυναῖκα ὁρισμένες φορές «τά ἀπολάμβανε».

Θυμᾶμαι, ἐπίσης, μικρός, πού στά καλοκαιρινά γλέντια, ὅπου μαζεύονταν συγγενεῖς καί φίλοι καί ὁ οἶνος ἦταν ἄφθονος καί ἄκρατος, τό τραγούδι πού τραγουδοῦσαν ἐν χορῷ οἱ «σερνικοί» τῆς μεγάλης συντροφιᾶς ἦταν τό «Εἶμαι ἄντρας καί τό κέφι μου θά κάνω καί θά φέρω καί μιά βόλτα παραπάνω» καί στό πιό ἐλαφρό τό «Φιρί-φιρί τό πᾶς καί θά σοῦ τίς βρέξω, φιρί-φιρί τό πᾶς, τό ξύλο θά τό φᾶς». Καί οἱ γυναῖκες ὄχι μόνο τά ἄκουγαν αὐτά ἀπαθεῖς ἀλλά κάποιες τά χόρευαν κιόλας!

Μεγάλωσα, λοιπόν, σέ μία κοινωνία ὅπου ἡ γυναῖκα εἶχε σχεδόν ἀποδεχθεῖ τήν ἄσκηση –μερικῆς ἔστω– βίας ἀπό τόν ἄνδρα. Εὐτυχῶς, ὅμως, στό σπίτι ὑπῆρχε τό πιάνο καί τό ράδιο-πικάπ καί, μέσῳ τῆς μουσικῆς καί τῶν ἀκουσμάτων, πέρασα σέ ἕναν διαφορετικό κόσμο. Καί εἶναι εὐχῆς ἔργον τό ὅτι ἐμεῖς, ἡ γενιά τῶν μεγάλων ἀλλαγῶν, μεγαλώσαμε μέ τά τραγούδια καί τούς στίχους τῶν μπουάτ, τοῦ Σαββόπουλου, τοῦ Λουκιανοῦ, τῶν Μπήτλς, τῆς Τζόαν Μπαέζ, τοῦ Μπόμπ Ντύλαν. Τραγούδια κατά τῆς βίας καί τῶν πολέμων, τραγούδια πού ὑμνοῦσαν τόν ἔρωτα καί τίς ἀνθρώπινες σχέσεις.

Ἀποδίδω μεγάλη σημασία στά μουσικά ἀκούσματα μέ τά ὁποῖα μεγαλώνει ἕνα ἀγόρι. Καί δέν θέλω κάν νά σκεφθῶ τί στήν εὐχή μπορεῖ νά προκύψει ἀπό τήν σημερινή στιχουργική στήν ὁποία ἀρμενίζουν οἱ τρυφερές ἡλικίες, πού μεγαλώνουν σέ ἕναν κόσμο γεμᾶτο βία ἀλλά καί μέ τήν εἰκόνα, συνήθως σκληρή, νά κυριαρχεῖ καί νά διαμορφώνει τό συναίσθημα καί τήν διάθεση. Θά ἤθελα, ἐπίσης, ὡς δημοσιογράφος νά συστήσω στίς κυρίες οἱ ὁποῖες διαφεντεύουν τίς ἐκπομπές «κοινωνικῆς κριτικῆς» (ἔτσι ἔλεγαν τό κουτσομπολιό οἱ κουτσομπόλες, σέ μία προσπάθεια νά ἐξωραΐσουν τό βίτσιο τους) νά προσέχουν πολύ ποιόν «βγάζουν στόν ἀέρα», πρίν οἱ Ἀρχές ἐξιχνιάσουν κάποιο στυγερό ἔγκλημα. Μᾶς ἔκαναν μία φορά πλύση ἐγκεφάλου μέ τόν «ἄτυχο καί τραγικό πιλότο», πού δολοφόνησε τήν σύζυγό του, μᾶς μοστράρισαν τώρα καί τό κάθαρμα, τό σίχαμα, πού δολοφόνησε τήν ἄτυχη γυναῖκα, μέ τήν συνέργεια τοῦ «κολλητοῦ» του.

Μία ἀκόμη ὑπόδειξη πρός ὅλες ἐκεῖνες τίς συμπαθέστατες κυρίες καί δεσποινίδες, οἱ ὁποῖες ἐξανίστανται καί διαμαρτύρονται (καί πολύ καλῶς πράττουν) γιά τίς «γυναικοκτονίες». Ἄς παραμείνουν εὐαίσθητες καί γιά κάποιες ἄλλες γυναῖκες, πού ὑφίστανται τήν βαρβαρότητα τῶν ἀνδροκρατούμενων, ἰσλαμικῶν, θεοκρατικῶν, ἀνελευθέρων καθεστώτων.

Ἡ Ἰρανή Roya Heshmati «ἀνέβασε» στό διαδίκτυο φωτογραφία της χωρίς μπούργκα. Ἡ τιμωρία; Ἑβδομῆντα τέσσερεις ραβδισμοί δημοσίως καί μία καταπληγιασμένη πλάτη. Δέν εἴδαμε στό Σύνταγμα ἤ ἀλλοῦ μία διαμαρτυρία γυναικῶν γιά αὐτήν τήν ἀποτρόπαιη πράξη. Θέλουμε νά πιστεύουμε ὅτι τίς ἀπέτρεψε τό κρύο, πού ἐνέσκηψε αἰφνιδίως…

Απόψεις

Ροζάκης δικαιώνει «Ἑστία»: Χάρτες μέ 6 μίλια στά νησιά μας ἀνατολικά τοῦ 25ου μεσημβρινοῦ!

Εφημερίς Εστία
Καί 6 μίλια ἐναέριος χῶρος! – Mέ ἄρθρο του στήν «Καθημερινή» ἀποκαλύπτει τό παρασκήνιο τῶν διερευνητικῶν ἐπαφῶν τοῦ 2003 ἐπί Σημίτη καί ἐπιβεβαιώνει τίς πληροφορίες μας – «Προσωρινά μέτρα διευθέτησης πρακτικοῦ χαρακτῆρα» προτείνει ὁ Εὐ. Βενιζέλος γιά τό Αἰγαῖο καί τήν Μεσόγειο – Ἡ Τουρκία ἐκπρόσωπος τῶν Τουρκοκυπρίων!

Τό νέο κόμμα «κάμερα» χωρίς ὀργανώσεις καί ἡ ἀπέραντη ἡσυχία τοῦ ὁλοκληρωτισμοῦ

Μανώλης Κοττάκης
TO KOMMATIKO φαινόμενο ἐξελίσσεται. Ὅταν ἀποκαταστάθηκε ἡ Δημοκρατία, τά κόμματα ἔχαιραν μεγάλης αἴγλης καί ἐκτιμήσεως. Ἡ Νέα Δημοκρατία καί τό ΠΑΣΟΚ εἶχαν ἕκαστο ἕνα ἑκατομμύριο μέλη. Σέ κάθε χωριό καί σέ κάθε πόλη ἄνοιγαν γραφεῖα τοπικῶν ὀργανώσεων. Οἱ κομματικοί μηχανισμοί ἦταν γιγαντιαῖοι καί κινητοποιοῦσαν κόσμο: γιά ἀφισοκόλληση, γιά μεταφορά σέ συγκεντρώσεις ἐκτός νομῶν, γιά οἰκονομική ἐξόρμηση μέ κουπόνια, γιά πολλά. Στίς ἐκλογές γιά τήν ἀνάδειξη τοπικῶν ἐπιτροπῶν καί νομαρχιακῶν ἐπιτροπῶν μετεῖχε χιλιάδες κόσμος. Σέ μιά ἐποχή οἱ ὀργανωμένοι ὀπαδοί τῆς Νέας Δημοκρατίας μετεῖχαν καί σέ ἐσωκομματικά δημοψηφίσματα γιά τό ποιοί ὑποψήφιοι θά περιληφθοῦν στά ψηφοδέλτια τῆς Νέας Δημοκρατίας. Τό μοντέλο τοῦ μαζικοῦ κόμματος καί τοῦ κόμματος ἀξιωματούχων σήμερα πεθαίνει. Εἶναι στά σπαράγματά του. Ὁ ΟΠΕΚΕΠΕ, στόν ὁποῖο τό κόμμα παρενέβαινε γιά νά γίνουν πλούσιοι ὀλίγοι προὔχοντες εἰς βάρος χιλιάδων ἐντίμων νεοδημοκρατῶν, εἶναι ὁ ἐνταφιασμός αὐτοῦ τοῦ μοντέλου. Σήμερα αὐτό τό μοντέλο λειτουργίας κόμματος ἔχει ἀπομείνει νά τό ἐφαρμόζει μόνο τό ΚΚΕ τό ὁποῖο διαθέτει ὀργανωμένη βάση. Ἡ Νέα Δημοκρατία καί τό ΠΑΣΟΚ περιορίζονται στήν διεξαγωγή ἐσωκομματικῶν ἐκλογῶν γιά τήν ἀνάδειξη ἀρχηγοῦ, καί τέλος. Ἡ δημοκρατία τελειώνει ἐκεῖ. Ἀλλά ἡ πυραμίδα πρός τά κάτω ἔχει ἀλλοιωθεῖ καί, ὅπως θά ἀναλύσουμε μέ ἀποκαλύψεις, ἔχει ἀντικατασταθεῖ ἀπό τό μοντέλο τοῦ καθολικοῦ ὁλοκληρωτισμοῦ. Σέ […]

Δύσκολες ὧρες γιά τόν κ. Βορίδη στό Ἡράκλειο Κρήτης

Εφημερίς Εστία
ΣΚΗΝΕΣ πού θυμίζουν ἐποχές μνημονίων διεδραματίσθησαν τό Σάββατο βράδυ στό Ἡράκλειο Κρήτης, μέ δεκάδες κουκουλοφόρους νά ἐπιτίθενται στόν κ. Μάκη Βορίδη, ὁ ὁποῖος συνοδευόμενος ἀπό τήν οἰκογένεια, δειπνοῦσε σέ ἑστιατόριο τῆς πόλεως.

Πού εἶδε τόν κόσμο, σάν ἔργο Τέχνης

Δημήτρης Καπράνος
«Μιά τόσο μακρινή ἀπουσία.» Ἦταν μιά ταινία τοῦ ἐξαίρετου Σταύρου Τσιώλη.

Τετάρτη, 27 Ὀκτωβρίου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟ ΛΙΚΕΡ ΤΩΝ ΔΟΝ-ΖΟΥΑΝ