Στόχος ὁ εὐρωπαϊκός χριστιανικός πολιτισμός

«Χριστέ μου!» φώναξα μόλις ἀντίκρυσα τήν εἰκόνα στήν ὀθόνη μου! Κι ὁ νοῦς μου πῆγε ἀμέσως στούς «Δίδυμους Πύργους»…

Θά πρέπει νά εἶσαι πολύ «στόκος» γιά νά μήν ἀντιληφθεῖς τό μέγεθος τῆς εἰδήσεως καί νά μήν διακόψεις τό πρόγραμμά σου γιά νά μεταδίδεις ἀπ’ εὐθείας εἰκόνα καί σχόλια γιά τήν τεράστια πολιτισμική καταστροφή. Εἶναι βασικός κανόνας τῆς δημοσιογραφίας. Μιά τέτοια εἴδηση, ἕνα τέτοιο κολοσσιαῖο γεγονός, καταργεῖ καί τά «Μaster chef» καί τά «Survivor» καί κάθε ἄλλο εὔπεπτο καί εὐτελές κατασκεύασμα, μέ τά ὁποῖα ἔχει ἡ ἰδιωτική τηλεόραση (καί ἡ κρατική δέν ἔκανε ἐκεῖνο πού ὤφειλε) ἀποφασίσει νά «ψυχαγωγεῖ» τό ζαλισμένο ἀπό τά χρέη καί τήν ἀνεργία ἑλληνικό τηλεοπτικό κοινό. Φυσικά, γυρίσαμε τήν τηλεόραση στό BBC καί παρακολουθούσαμε μέ ὀδύνη ὅσα διαδραματίζονταν ἐκείνη τήν ὥρα στό Παρίσι πού θρηνοῦσε.

Καί ὁ νοῦς πῆγε ἀμέσως σέ ἐκείνη τήν ὑπέροχη ταινία «Ἡ Παναγία τῶν Παρισίων» πού εἴχαμε δεῖ στά τέλη τοῦ ’50 μέ τήν Τζίνα Λολομπρίντζιτα στόν ρόλο τῆς Ἐσμεράλδας καί τόν Ἄντονυ Κουήν στόν ρόλο τοῦ Κουασιμόδου.

Στό μυαλό μας σχηματίσθηκαν ἐκεῖνες οἱ καταπληκτικές σκηνές τῆς πυρκαϊᾶς, μέ τό δύσμορφο «στοιχειό» τῆς Νότρ Ντάμ νά πηδάει σάν ἀγρίμι, μέ τά σχοινιά τοῦ καμπαναριοῦ, γιά νά σώσει τήν ἀγαπημένη του!

Γιά σκέψου! Ὁ Βικτόρ Οὑγκώ εἶχε περιγράψει τό 1831 μέ τρομερές λεπτομέρειες τήν καταστροφική φωτιά στό ναό-σύμβολο τῆς Γαλλίας.

«Ὅλα τά βλέμματα στράφηκαν στό πιό ψηλό μέρος τῆς ἐκκλησίας. Αὐτό πού ἔβλεπαν ἦταν κάτι συγκλονιστικό. Μιά μεγάλη φλόγα ὑψωνόταν ἀνάμεσα στούς δύο πύργους μέ ἀνεμοστρόβιλους καί σπινθῆρες, μιά τεράστια καί ἀνεξέλεγκτη φλόγα ἡ ὁποία πότε φαινόταν καί πότε χανόταν ἀπό τόν πυκνό καπνό» ἔγραφε ὁ Οὑγκώ.

Τί ἄνθρωποι ἦταν ἐκεῖνοι οἱ φωτισμένοι συγγραφεῖς; Ὁ Ἰούλιος Βέρν εἶχε προβλέψει τήν κατασκευή τῶν ὑποβρυχίων, μέ τόν περίφημο «Ναυτίλο» τοῦ πλοιάρχου Νέμο καί τήν κατάκτηση τῆς Σελήνης, μέ τήν ρουκέττα τοῦ Μπαρμπικαίην, καί ὁ Οὑγκώ εἶχε περιγράψει τήν καταστροφική πυρκαϊά στόν ἐπιβλητικό ναό!

Εἶναι γεγονός ὅτι ὁ εὐρωπαϊκός χριστιανικός πολιτισμός ἔχει πλέον δεχθεῖ ἕνα καίριο πλῆγμα. Μακάρι νά ἀποδειχθεῖ ὅτι ἡ προχθεσινή πυρκαϊά στήν Παναγία τῶν Παρισίων ὀφείλεται σέ ἀτύχημα. Οἱ πρῶτες πληροφορίες ἀναφέρουν ὅτι οἱ ἐργασίες εἶχαν τελειώσει πολλές ὧρες πρίν ἐμφανιστεῖ ἡ φωτιά. Ἐπειδή οἱ γαλλικές ἀστυνομικές ἀρχές εἶναι σοβαρές, ἀναμένονται ἐξονυχιστικές ἔρευνες. Δέν εἶναι μικρό πρᾶγμα αὐτό πού συνέβη, καί ἡ Γαλλία εἶναι μιά χώρα πού τά τελευταῖα χρόνια ἔχει δεχθεῖ τρομακτικές ἐπιθέσεις μέ στόχο «τόν δυτικό τρόπο ζωῆς». Τό «Μπατακλάν», τό «Σαρλί Ἐμπό» καί ἄλλες ἔνοπλες φονικές ἐπιθέσεις δέν ἀφήνουν περιθώρια γιά γρήγορα συμπεράσματα σχετικά μέ τήν καταστροφή στόν ναό τῆς «Νότρ Ντάμ».

Εἶναι βέβαιο καί ἐκτός πάσης ἀμφιβολίας ὅτι ἡ Εὐρώπη καί ὁ χριστιανικός πολιτισμός της εἶναι στόχος τῶν φανατικῶν ἀλλοθρήσκων. Καί τά πολλά «συγχαρητήρια» μηνύματα στά μέσα κοινωνικῆς δικτυώσεως εἶναι ἕνα δεῖγμα! Δέν ἔχουμε παρά νά περιμένουμε. Μέ ἀγωνία καί πόνο.

Απόψεις

Ἡ ΝΔ καταγγέλλει τούς «Βρούτους» πού δείχνουν τήν ἔξοδο στόν Πρωθυπουργό

Εφημερίς Εστία
Ἐπίθεσις κατά Μητσοτάκη ἀπό φιλικά συγκροτήματα – Μέ τήν φράση «πεῖτε τήν ἀλήθεια μέ ὅποιο κόστος» – Ὑποστηρίζουν ὅτι ἀναζητεῖται νέος ἡγέτης γιά τόν κεντρῶο χῶρο καί μιλοῦν γιά ὑποκλοπές ὀκτώ ἀκόμη πολιτικῶν προσώπων – Γιά «εὐφάνταστα σενάρια» ὁμιλεῖ ἡ Πειραιῶς

Τό ἀριστερό κράτος

Μανώλης Κοττάκης
ΟΤΑΝ ὁ ἀρχηγός τῆς ἀξιωματικῆς Ἀντιπολίτευσης ἀρθρογραφεῖ γιά νά χαρακτηρίσει μέ ἀφορμή τό σκάνδαλο τῶν ὑποκλοπῶν τήν ἕδρα τῆς Κυβέρνησης «Χούντα τοῦ Μαξίμου» καί τήν ἴδια τήν Κυβέρνηση «ἐγκληματική ὀργάνωση», ὅπως ἀντιλαμβάνεστε δέν πρόκειται γιά καλό οἰωνό γι’ αὐτά πού ἔρχονται. Ὅ,τι κι ἄν ἔχει συμβεῖ.

Ἡ ὄμορφη Ἀθήνα τοῦ Δεκαπενταύγουστου

Δημήτρης Καπράνος
Δεκαπενταύγουστος στήν Ἀθήνα! Ἐπιστροφή ἀπό τά ἰαματικά λουτρά καί ἑτοιμασίες γιά τό ἐξοχικό, στήν Σαλαμῖνα, πρός ἀγροτουρισμό. Οἱ τομάτες εἶναι μιά χαρά, τά πεπόνια φουσκώνουν.

Πρόβα θερμοῦ ἐπεισοδίου στόν Ἕβρο μέ μετανάστες

Εφημερίς Εστία
ΜΕ ΕΝΑ καλομελετημένο σχέδιο ἡ Τουρκία προσπάθησε νά προκαλέσει θερμό ἐπεισόδιο στόν Ἕβρο, χρησιμοποιῶντας ὡς «δόλωμα» μετανάστες ἀπό τήν Συρία.

ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΕΟΤΗΤΟΣ

Παύλος Νιρβάνας
Ἀπό τό ἀρχεῖο τῆς «Ἑστίας», 14 Αὐγούστου 1922