Ο ΚΟΣΜΟΣ
ΕΡΩΣ ΚΑΙ ΞΥΛΟ
«Ὁ Ἰμάμης τῆς Ὑεμένης, ἐξόριστος τώρα, καταγίνεται εἰς τήν ποίησιν. Ἐδημοσίευσε δέ ποίημα εἰς περιοδικόν τῆς Βηρυττοῦ ἀπό 168 στίχους ὑπέρ τοῦ ξυλοδαρμοῦ εἰς τόν ἔρωτα, ἰσχυριζόμενος ὅτι ἡ ὡραία Ἑλένη ἐδέρετο ἀνηλεῶς ἀπό τόν Πάρι καί ἡ Ἀσπασία ἀπό τόν Περικλῆ. Τό ποίημα τονίζει, τελικῶς, ὅτι “τό ξύλο δυναμώνει τόν ἔρωτα, ὅπως τό πιπέρι νοστιμεύει τό φαγητό”. Εἰς τό ζήτημα αὐτό, οἱ Μωαμεθανοί φαίνεται ὅτι συμφωνοῦν μέ τούς Χριστιανούς, πού λέγουν, ὅτι “τό ξύλο βγῆκε ἀπό τόν Παράδεισον”». Ἀλλά ποῦ ἔμαθεν ὁ Ἰμάμης, ὅτι ἀναλόγους ἀντιλήψεις εἶχαν ὁ Περικλῆς καί ὁ Πάρις; Μήπως τό εἶδε εἰς καμμίαν… Ἰταλικήν ταινίαν, ἀπό αὐτάς πού κακοποιοῦν τήν ἀρχαίαν ἱστορίαν;
ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ
ΤΟ ΔΙΑΒΑΤΗΡΙΟΝ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΠΟΛΕΩΣ
Ἡ ἀπαγόρευσις χορηγήσεως ὑπό τῆς κυβερνήσεως διαβατηρίου εἰς τόν μητροπολίτην Ἐλευθερουπόλεως, σεβ. Ἀμβρόσιον, ὁ ὁποῖος ἐπρόκειτο νά μεταβῇ εἰς τό ἐκκλησιαστικόν συνέδριον τῆς Φραγκφούρτης, ἐδημιούργησε σοβαρόν θέμα μεταξύ κυβερνήσεως καί ἐκκλησίας, ὡς ἐδήλουν σήμερον οἱ ἐκκλησιαστικοί κύκλοι. Ὡς γνωστόν, ἡ ἄρνησις χορηγήσεως τοῦ διαβατηρίου τοῦ Μητροπολίτου κ. Ἀμβροσίου ὀφείλεται εἰς τήν ἐκκρεμοῦσαν εἰς βάρος του μήνυσιν «διά περιύβρισιν ἀρχῆς», ἡ ὁποία πρόκειται νά ἐκδικασθῇ τήν 19ην τρέχοντος.