ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2025

Περιδιαβαίνοντας τόν κόσμο τῆς τηλοψίας…

Καθηλωμένος στό κρεβάτι, ἔπειτα ἀπό μία αἰφνίδια περιπέτεια, ἐκ τῶν πραγμάτων ἀναγκάσθηκα νά ἔχω ἀνοιχτή τήν τηλεόραση.

Μέ τούς ὀρούς στά χέρια, εἶναι δύσκολο νά καθίσεις καί νά γράψεις, ὁπότε ἀποφάσισα, ἑκών-ἄκων, νά παρακολουθήσω «ὅ,τι πετάει κι ὅ,τι κολυμπάει». Ἀφ’ ἑνός ἐπειδή δέν μπορεῖς νά κοιμᾶσαι συνεχῶς, ὅσο ἐξαντλημένος καί ἐάν εἶσαι, καί ἀφ’ ἑτέρου γιά νά σχηματίσω ἰδίαν ἄποψη γιά τά «πρωινάδικα», καί τά «μεσημεράδικα», τά ὁποῖα ἀφειδῶς παρέχουν οἱ τηλεοπτικοί μας σταθμοί.

Βεβαίως, εἶναι δεδομένο ὅτι τίς ἐν λόγῳ ἐκπομπές τίς παρακολουθοῦν ἀσθενεῖς, μή ἐργαζόμενες γυναῖκες καί ἄνδρες, ὑπερήλικες, καί ἐκεῖνοι πού ἀσχολοῦνται μέ τό «τηλεοπτικό ρεπορτάζ».

Ἐπειδή συνήθως καθημερινά ἀπό τίς δέκα τό πρωί μέχρι τό βράδυ δέν εἶμαι σπίτι (μέ ἕνα μικρό διάλειμμα τά μεσημέρια), ὁμολογῶ ὅτι ἀγνοοῦσα αὐτό τό ἀπαύγασμα τῆς σοφίας, τήν κορωνίδα τῆς εὐφυΐας, τήν ἀποθέωση τῆς δημοσιογραφίας. Τά πιό ἀστεῖα ἀπό ὅλα μοῦ φάνηκαν αὐτά τά «πάννελ». Κάθεται ὁ «κύριος παρουσιαστής» καί δίπλα του κάθονται οἱ συνεργάτες. Ἡ συνταγή, ἐξ ὅσων ἀντελήφθην, εἶναι «ὁ καθείς τό μακρύ του καί τό κοντό του», ἀφορισμοί, γενικολογίες, αὐθαίρετα συμπεράσματα, μέτριες συνεντεύξεις.

Θά πεῖτε: «Καί τί περιμένεις; Νά παίζουν Ἴψεν καί Σαίξπηρ ἤ νά παρακολουθεῖς σεμινάρια φιλοσοφίας καί ψυχολογίας; Ὁ κόσμος θέλει νά βλέπει τηλεόραση καί νά ξεσκάει».

Ὁμολογῶ ὅτι εἶναι πολύ πιθανόν νά ἔχετε δίκιο. Τί νά σοῦ πεῖ ὁ ἄλλος, ὅταν εἶσαι καρφωμένος στό κρεβάτι, ὅταν μένεις σπίτι ἐπειδή δέν ἔχεις ἐργασία, ὅταν εἶσαι νοικοκυρά, πού δέν κάθεσαι λεπτό καί δουλεύεις περισσότερο ἀπό τόν καθένα στήν οἰκογένεια;

Βεβαίως, οὐδόλως μοῦ ἄρεσε νά βλέπω τόν παλαιό φίλο Ἀνδρέα νά προσπαθεῖ ἀδίκως νά ἐκφράσει ἄποψη μέ περισσότερες ἀπό δέκα λέξεις, ἀλλά νά τόν διακόπτουν συνεχῶς τά «φυντάνια»!

Μπορῶ νά πῶ ὅτι μοῦ ἄρεσε τό μεσημβρινό πρόγραμμα τῆς ΕΡΤ, μέ τήν Νάνσυ Ζαμπέτογλου καί τόν Θανάση Ἀναγνωστόπουλο. Κεφάτη ἐκπομπή, μέ σωστά ἑλληνικά, μέ ὡραῖες παρεμβάσεις ἀπό τήν Νεφέλη Λυγεροῦ καί τόν Κώστα Βαϊμάκη καί ἄλλους συνεργάτες, καλές καί μεστές συνετεύξεις, θέματα πού δέν προσβάλλουν τήν νοημοσύνη.

Εἶδα, πού λέτε, χθές καί τόν τρωγλοδύτη ἀπό τήν Κορινθία, ὑπάλληλο ἐξ ἀποστάσεως στόν Δῆμο Ἐρετρείας, νά τόν καταδιώκουν τά παιδιά μέ τά μικρόφωνα καί ἐκεῖνος νά ἀπευθύνει μανιφέστο πρός «ὅλους τούς ἀδικημένους», τούς ὁποίους γνώρισε μέσα στίς λίγες ὧρες πού παρέμεινε κρατούμενος.

Ἐντυπωσιακός ὁ λόγος του. «Ὅσο δέν τούς εἶχα γυρίσει τήν πλάτη, δέν ἐνδιαφερόταν κανείς γιά ἐμένα. Μόλις τούς γύρισα τήν πλάτη, ἐνδιαφέρθηκαν ὅλοι» μᾶς εἶπε.

Τώρα πῶς εἶναι νά γυρίζεις τήν πλάτη στήν κοινωνία τήν ὁποία ἀπορρίπτεις, ἀλλά νά εἰσπράττεις χρήματα κοροϊδεύοντας τό δημόσιο, εἶναι κάπως δύσκολο νά τό δεχθοῦμε. Ἀλλά, ὅπως καί νά γίνει, ἕνας ἄνθρωπος πού ἀποφάσισε νά ζεῖ μέ τήν οἰκογένειά του ἀποκομμένος ἀπό τήν κοινωνία, γιατί εἶναι τόσο μεγάλο «θέμα»;

Τό συζήτησα μέ φίλο πού τηλεφώνησε γιά νά μοῦ εὐχηθεῖ καί μοῦ εἶπε ὅτι «εἶναι ἡ δημοσιογραφία τῆς κλειδαρότρυπας.» Καλά, ἔχουν πόρτες οἱ σπηλιές καί τά λαγούμια;

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.