ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2025

Περί «κοινωνικῆς δικαιοσύνης» καί λοιπῶν…

Μέ ρωτοῦν πολλοί γιατί συμπαθῶ τόν Σίλβιο Μπερλουσκόνι

Κατ’ ἀρχάς γιά τό ὅτι ἀγαπᾶ τό ποδόσφαιρο καί κατά δεύτερο λόγο ἐπειδή τόλμησε καί «βγῆκε μπροστά», δισεκατομμυριοῦχος ὤν, καί κατόρθωσε νά φτιάξει κόμμα καί νά κερδίσει τίς ἐκλογές.

Δηλαδή, δέν ἔμεινε «νά κυβερνᾶ ἀπό τό παρασκήνιο», ὅπως ἔκαναν καί κάνουν πολλοί, ἀλλά ἐξετέθη στόν ἰταλικό λαό, κέρδισε τήν ψῆφο του καί ἄφησε τό –ὅποιο– δικό του στίγμα στήν πολιτική Ἱστορία τῆς Ἰταλίας. Θά μποροῦσα νά συμπαθήσω καί τόν Ντόναλντ Τράμπ, ἄν δέν ἦταν τόσο ἀπόλυτα ἀκραῖος καί ἄν δέν εἶχε «πάρε-δῶσε» μέ τόν Ἐρντογάν!

Τί ἔκανε ὁ Μπερλουσκόνι; Ἐφήρμοσε αὐτό πού λένε οἱ σοσιαλιστές καί σοσιαλδημοκράτες, «κοινωνική δικαιοσύνη». Δηλαδή, τό νά μπορεῖ καί ἕνας ἐκπρόσωπος τοῦ μεγάλου κεφαλαίου νά ἀπευθυνθεῖ στόν λαό καί νά κερδίσει τίς ἐκλογές. Ὅμως, ἐδῶ πού τά λέμε, μία τέτοια ἀπόφαση «θέλει κότσια». Ὄχι νά παίζεις παιγνίδια καί νά βάζεις «μπροστινούς» καί «αὐτοφωράκηδες» (τί λέξη κι αὐτή!) νά κυβερνοῦν κι ἐσύ νά κινεῖς τά νήματα. Νά τεθεῖς ἐπί κεφαλῆς, νά κονταροχτυπηθεῖς μέ τόν ἀντίπαλο καί νά τόν νικήσεις! Αὐτή εἶναι –κατά τήν δική μου ἄποψη– μία ἀπό τίς ἀρετές τοῦ καπιταλισμοῦ. Νά μπορεῖ ὁ καθείς –ἀκόμη κι ἕνας πολυεκατομμυριοῦχος, μέ ἐπιχειρήσεις κάθε τύπου– νά μετέχει στά κοινά. Χωρίς νά χρειάζεται νά «φιλήσει χέρια» ἤ διάφορες… «ποδιές».

Γι’ αὐτό καί ἐναντιωνόμουν σέ ὅσους «προοδευτικούς» ἀνακάλυψαν τόν ὅρο «μπερλουσκονισμός» , ἀλλά ξέχασαν νά ἀνακαλύψουν καί τόν ὅρο «κραξισμός», γιά νά μήν ξεχνᾶμε τόν μακαρίτη τόν σοσιαλιστή πρωθυπουργό τῆς Ἰταλίας Κράξι, ὁ ὁποῖος ἀπέθανε στήν Τυνησία, αὐτοεξόριστος, λόγῳ οἰκονομικῶν ἀτασθαλιῶν ἀλλά καί λόγῳ τῆς ἀπολύτου πίστεως στήν «κοινωνική δικαιοσύνη», τήν ὁποία ἐπαγγελλόταν τό κόμμα του. Τήν ἔχουμε δεῖ καί στά καθ’ ἡμᾶς αὐτή τήν «κοινωνική δικαιοσύνη», τήν ὁποία οἱ «προοδευτικοί» τήν θυμοῦνται μόνο στά προεκλογικά μπαλκόνια…

Γελῶ, ἐπίσης, μέ τά διάφορα «σλόγκαν» τά ὁποῖα σκαρφίζονται οἱ «προοδευτικοί» μέ πρῶτο ἐκεῖνο τό ἐκκωφαντικό «Ὅλα στό φῶς!». Τό σωστό εἶναι «Ὅλα… τῶν ἄλλων στό φῶς!». Ἕνα ἄλλο ὡραῖο εἶναι «τό μαχαίρι θά φθάσει στό κόκαλο». Τί ὄμορφα πού ἀκούγεται, πόσο μελωδικό! Ἄμ’ τό ἄλλο: «Θά λάμψει ἡ ἀλήθεια»; Ἐκεῖ νά δεῖς λάμψη! Τόση πολλή, πού τυφλώνεσαι!

Καί βέβαια, ὅταν εἶσαι «προοδευτικός» καί μάχεσαι «ἐνάντια στήν ἐκμετάλλευση» καί τή «χειραγώγηση», δέν δίνεις τά ρέστα σου, γιά νά φτιάξεις τά δικά σου «τζάκια» καί τούς δικούς σου «μεγιστᾶνες» τῆς ἐνημερώσεως. Τά ἀποφεύγεις ὅλα αὐτά, μέ μία κλασσική συντηρητική συνταγή, πού λέει ὅτι τό κράτος εἶναι «τό μάτι τοῦ Θεοῦ». Ἀφήνει «τά παιδιά» του ἐλεύθερα, ἀλλά τά παρακολουθεῖ καί τά ἐλέγχει. Κι ὅποιος ξεφεύγει, βρίσκεται ἐκτός Παραδείσου. Ἁπλᾶ πράγματα! Εἶναι καλό νά εἶναι κανείς συντηρητικός. Κι ὅπως λέει ὁ Διονύσης, ἀπευθυνόμενος στόν «Μικρό μονομάχο» του: «Τῆς διάσωσης τό ἔργο θά νιώσεις, τήν συντήρηση ὡς πάθος θά ὑψώσεις/ ὅσο πάει καί πιό ἀκραῖα θά κινεῖσαι/ καί θά χάνεις τόν ἑαυτό σου καί θά εἶσαι/ τελευταῖος κρίκος κι ἕνας/ τῆς σειρᾶς καί τῆς καδένας πρός τό φῶς!»…

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.