Ὁ «Τζόκερ» καί ὁ Νόμος πού εἶναι Νόμος!

Νά ξεκαθαρίσω ἐξ ἀρχῆς ὅτι εἶδα τήν ταινία «Joker» δύο φορές καί τήν θεωρῶ σπουδαία

Ὁ πρωταγωνιστής εἶναι ἐκπληκτικός καί τό φίλμ –ἕνα «κατάμαυρο» καί σκοτεινό φίλμ– εἶναι μία πολύ σοβαρή πραγματεία γύρω ἀπό τήν σύγχρονη κοινωνία.

Βεβαίως, σέ καμμία περίπτωση δέν θά ἔπαιρνα μαζί στό σινεμά τήν ἑνδεκάχρονη ἐγγονή μου.

Μπορεῖ νά εἶναι ξεφτέρι στά διάφορα μέσα τῆς πληροφορικῆς, μπορεῖ νά ἔχει δεῖ στό διαδίκτυο (ὑποθέτω) πολλά περισσότερα ἀπό ὅσα νομίζουν οἱ γονεῖς της καί ἐμεῖς –παρά τήν συνεχῆ παρακολούθηση τῶν ὑπολογιστῶν καί τῶν κινητῶν τηλεφώνων τοῦ σπιτιοῦ μας– ἀλλά «ἄλλο τό ἕνα καί ἄλλο τό ἄλλο», πού ἔλεγε ἡ γιαγιά μου…

Καί ἐπειδή «ἄλλο τό ἕνα καί ἄλλο τό ἄλλο» δέν καταλαβαίνω ὅλο αὐτό τό φαιδρό «νταβαντοῦρι» γύρω ἀπό μιά ἁπλή ἐφαρμογή ἑνός ἰσχύοντος Νόμου, ἤ μᾶλλον καταλαβαίνω γιατί ἡ κοινωνία μας θά παραμείνει πάντα μέσα στή σύγχυση καί τήν μουτζούρα!

Ἰσχύει, κύριε, ὁ Νόμος ἤ δέν ἰσχύει; Ἄν ἰσχύει, τότε δέν ὑπάρχει οὐδείς λόγος γιά «μπάχαλο» ἤ «τζερτζελέ». Θά μοῦ πεῖτε –καί θά σᾶς πῶ–«Μά, δέν εἶναι Νόμος αὐτός γιά μιά σύγχρονη κοινωνία!». Μάλιστα, ἄν δέν εἶναι, λοιπόν, νά καταργηθεῖ!

Ἀλλά τό νά ἀποκαλοῦμε «ρουφιάνους» ἤ «χαφιέδες» δύο ὑπαλλήλους τοῦ Ὑπ. Πολιτισμοῦ (πού θά μποροῦσαν νά εἶναι ἁπλοί πολῖτες, ἄνεργοι, βιοτέχνες, ψιλικατζῆδες, ὀρνιθοτρόφοι, βιοπαλαιστές, ἀκροβάτες, σαγματοποιοί, βυρσοδέψες ἤ τορναδόροι) οἱ ὁποῖοι/ες κατήγγειλαν μιά παράβαση τοῦ Νόμου καί κάλεσαν τί ἀρχές νά ἐπέμβουν.

Ἀφοῦ ὁ Νόμος (ἕνας, πράγματι, ἀναχρονιστικός καί ἀσύμβατος μέ τήν σημερινή πραγματικότητα Νόμος) ἰσχύει, εἶναι ἀναφαίρετοι δικαίωμα τοῦ καθενός νά καταγγείλει τήν παράβαση πού θά ἐπισημάνει.

Διότι ἄν δεχθοῦμε ὅτι οἱ καταγγείλαντες/σες ἦταν «ρουφιάνοι», τότε τό ἴδιο εἶναι καί ἐκεῖνοι πού θά εἰδοποιήσουν τήν Ἀστυνομία ὅταν θά φουμάρουν ἀρειμανίως ὅλοι σέ ἕναν χῶρο ὅπου ἀπαγορεύεται τό κάπνισμα, ἐκεῖνοι πού θά καταγγείλουν κάποιον ὁ ὁποῖος παρκάρει τό αὐτοκίνητό του στό πεζοδρόμιο καί ἐμποδίζει τούς πεζούς, ἐκεῖνοι πού θά τηλεφωνήσουν στήν Ἀστυνομία ὅταν θά ἀντιληφθοῦν κάποιον νά γράφει συνθήματα ἤ νά φιλοτεχνεῖ ὅ,τι τοῦ γουστάρει στόν τοῖχο τοῦ σπιτιοῦ τους!

Νά μέ συμπαθᾶτε, κ. ὑπουργέ Πολιτισμοῦ, ἀλλά στήν φούρια σας καί ἴσως ἐνθυμούμενη τήν «γαλαντομία» παλαιότερων προσφιλῶν σας σχημάτων ἀπέναντι στούς Νόμους, κάνατε λάθος πού «καταγγείλατε» τίς κυρίες πού κατήγγειλαν τήν παράβαση τοῦ Νόμου. Μπορούσατε πολύ ἁπλά νά δηλώσετε ὅτι «ὁ Νόμος εἶναι ἀναχρονιστικός καί θά εἰσηγηθῶ τήν κατάργησή του». Θά ἦταν ὑπερ-αρκετό.

Νά μέ συμπαθᾶτε καί ἐσεῖς, συμπαθέστατε καί δραστήριε, κατά τά ἄλλα, ὑπουργέ Δημοσίας Τάξεως, ἀλλά καί τό δικό σας «τουϊτάρισμα» μέ τό ὁποῖο μᾶς ἐνημερώσατε ὅτι …θά παρανομήσετε βλέποντας τήν ταινία μέ τόν ἀνήλικο γυιό σας, ἦταν «φάουλ».

Ναί, ὁ «Τζόκερ» εἶναι ἐξαιρετικό φίλμ, ναί, ὁ Φοίνιξ εἶναι καταπληκτικός, ναί, τό δίδαγμα «μήν παραπετᾶτε τούς ξεχασμένους» εἶναι ἐξαιρετικό, ναί, δέν εἶναι ὅ,τι καλύτερο νά τραβολογοῦν στό Τμῆμα ἀνήλικα παιδιά ἀντί γιά τόν θεατρώνη, ἀλλά καί «dura lex sed lex» ἐκτός ἐάν καταργηθεῖ!

Απόψεις

Πῶς διεσώθησαν ἀπό «κατάσχεση» οἱ γαῖες καί τό κτίριο τῆς Μονῆς Σινᾶ!

Μανώλης Κοττάκης
Τό Αἰγυπτιακό Δημόσιο διεκδικοῦσε 71 ἀκίνητα τῆς Μονῆς Ἁγίας Αἰκατερίνης μέ ἀντάλλαγμα παραχώρηση καθεστῶτoς ἐνοικιαστοῦ – Θά χάναμε σύμβολο τοῦ Χριστιανισμοῦ πού ἔκτισε ὁ Ἰουστινιανός τόν 6ο αἰῶνα – Ἡ Αἴγυπτος ἀναγνωρίζει τήν κυριότητα τῶν γαιῶν καί τόν ναό τῆς Ἁγίας Αἰκατερίνης

Πύρρειος ἐκλογή

Εφημερίς Εστία
Η ΕΚΛΟΓΗ τοῦ Φρειδερίκου Μέρτς (ΦΜ) στό ἀξίωμα τοῦ Καγκελλαρίου τῆς Ὁμοσπονδιακῆς Γερμανίας, μέ 325 ψήφους στήν Κάτω Βουλή, εἶναι μία Πύρρειος νίκη πού δέν ἀντέχει σέ ἄλλη δοκιμασία.

Παροχές οἱ τόκοι πού θά πληρώναμε γιά τό μνημόνιο 1

Εφημερίς Εστία
Δέν ὑφίσταται κίνδυνος γιά τό χρέος μετά τό 2032

Ὅταν τό ξενύχτι ἀξίζει τόν κόπο…

Δημήτρης Καπράνος
Ὅταν χάνεις τόν ὕπνο σου γιά νά παρακολουθήσεις ἕναν ποδοσφαιρικό ἀγῶνα-πανδαισία, ὅπως ὁ προχθεσινός μεταξύ τῆς «Ἴντερ» τοῦ Μιλάνου καί τῆς «Μπαρτσελόνα», δέν μπορεῖς νά παραπονεθεῖς ἐπειδή πρέπει σέ πολύ λίγες ὧρες νά ἀφήσεις τό κρεβάτι.

Σάββατον, 8 Μαΐου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
O ΚΟΣΜΟΣ ΔΙΚΑΙΟΣ ΕΠΑΙΝΟΣ