ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2025

Κλῖμα πολέμου ἐντός καί ἐκτός συνόρων…

Καθόμουν καί παρακολουθοῦσα χθές τό πρωί στά «κανάλια» τίς ἐκκαθαριστικές ἐπιχειρήσεις τῆς Ἀστυνομίας, αὐτήν τήν φορά στό Κουκάκι

Πολεμική ἀτμόσφαιρα, κρότοι καί καπνοί, οἰμωγές, «Ἐδῶ θά πεθάνουμε, ρέ!», κραυγές, διαμαρτυρίες ἀπό τούς κατοίκους τοῦ διπλανοῦ σπιτιοῦ «Πῶς μπαίνετε ἔτσι μέσα; Βοήθεια!» καί λοιπές σκηνές, πού θυμίζουν ἀμερικάνικες τηλεοπτικές σειρές… Δέν εἶμαι σέ θέση νά γνωρίζω ἄν οἱ φωτογραφίες πού κάνουν τόν γῦρο τοῦ διαδικτύου καταδεικνύουν, πράγματι, ἀστυνομική βία, ἀλλά δέν μπορῶ καί νά πῶ ὅτι μοῦ ἀρέσει τό θέαμα ἀνθρώπων δεμένων πισθάγκωνα καί καθισμένων ὀκλαδόν.

Ἀπό τήν ἄλλη, ὅμως, ὅταν οἱ ἀστυνομικοί ἔχουν δεχθεῖ καταιγισμό ἀπό …ἔπιπλα καί ὅ,τι ἄλλο βάλει ὁ νοῦς σου, δέν μπορεῖς –νομίζω– νά περιμένεις τήν ἐπίδειξη, ἀπό μέρους τους, γαλατικῆς εὐγενείας. Μᾶλλον συμπεριφορά ὅπως ἐκείνη τῶν Γαλατῶν τοῦ Ἀστερίξ θά μποροῦσες νά ἔχεις κατά νοῦ.

Ποιός, ὅμως, εἶναι ὁ λόγος ὅλης αὐτῆς τῆς φασαρίας στά κανάλια; Τί γίνεται, ἀδέλφια; Τό θέμα μας εἶναι οἱ (ὁπωσδήποτε παράνομοι) καταληψίες; Γιατί τόση ἔκταση στά συγκεκριμένα περιστατικά; Δέν ἔχουμε «θέματα» γιά νά γεμίζουμε τά τρίωρα τῆς πρωινῆς ζώνης ἤ μήπως ἔχουμε, ἀλλά «δέν εἶναι τῆς παρούσης;»… Δηλαδή, ἄν δέν ἔχουμε Ἐρντογάν, μέ μουσική ὑπόκρουση ἀπό τήν «Ἀποκάλυψη τώρα», καί εἰκόνες πολέμου καί συγκρίσεων, θά ἔχουμε τά βεγγαλικά καί τίς ὀβίδες «κρότου-λάμψεως» στίς «καταλήψεις»; Καί γιατί ἔχει τόσο μεγάλο ἐνδιαφέρον γιά τόν ἁπλό τηλεθεατή μιά ἐπιχείρηση καθαρισμοῦ μιᾶς παλαιᾶς μονοκατοικίας (νομίζω τέσσερα ἄτομα ἦταν ὅλα κι ὅλα μέσα σέ ἕνα ἀπό τά σπίτια πού ἐκκενώθηκαν στό Κουκάκι) σέ μιά ἀθηναϊκή συνοικία; Θά μοῦ πεῖτε «μά, δέν πρέπει νά ἀποδοθοῦν οἱ περιουσίες σέ ἐκείνους στούς ὁποίους ἀνήκουν;». Καί βέβαια πρέπει νά παραδοθοῦν, καί σαφῶς ἡ Ἀστυνομία ὀφείλει νά ἐφαρμόζει τήν εἰσαγγελική ἐντολή, καί ἄν ἐκεῖνοι πού παραβιάζουν τόν Νόμο δέν ὑπακούουν, ἡ ἐπέμβαση τῶν ἀρχῶν εἶναι ἀπαραίτητη.

Γιατί, ὅμως, ἐμεῖς, οἱ πολῖτες, πρέπει νά βρισκόμαστε συνεχῶς σέ ὑπερένταση ὅταν ἀποφασίσουμε (ὅλο καί λιγώτερο, χρόνο μέ τόν χρόνο) νά παρακολουθήσουμε τά δελτία εἰδήσεων-πολεμικά ἀνακοινωθέντα;

Δυστυχῶς, στήν χώρα ἔχει διαμορφωθεῖ ἕνα κλῖμα «ἐκτάκτου ἀνάγκης», τό ὁποῖο ἐπηρεάζει τά μέγιστα τούς πολῖτες. Ξυπνᾶς τό πρωί καί βλέπεις ἀπό τήν μιά τήν εἰσβολή πού ὑφίσταται ἡ χώρα ἐξ ἀνατολῶν, ἀπό τήν ἄλλη τίς φάτσες τοῦ σουλτάνου κι ἐκείνου τοῦ τύπου πού ὑποδύεται τόν πρωθυπουργό στήν Λιβύη. Βλέπεις ἀεροπλάνα νά «μάχονται» στόν οὐρανό τοῦ Αἰγαίου, βλέπεις φρεγάτες καί πυραυλακάτους νά σχίζουν τά κύματα, βλέπεις στρατούς καί κανόνια. Κι ὕστερα περνᾶμε στίς «καταλήψεις» μέ τούς καπνούς, τίς συλλήψεις καί τίς κροτίδες, γιά νά μάθουμε σέ λίγο ὅτι μιά συμμορία «Ρομά» ἔλιωσε μιά ἄτυχη γυναίκα μέ τό αὐτοκίνητο γιά νά τῆς ἁρπάξει ἀπό τόν λαιμό μιά ἐπίχρυση ἁλυσίδα! Καί ἀκολούθως μαθαίνουμε γιά συμπλοκές συμμοριῶν, μέχρι καί γιά πόλεμο –μέ νεκρούς– μεταξύ ἑταιρειῶν «Σεκιούριτι»!

Κι ἔπειτα ἀπό ὅλα αὐτά, ξεκινᾶς γιά τό γραφεῖο! Ποιά ἀπόδοση καί ποιά συγκέντρωση μπορεῖ νά ἔχει ἕνας «νορμάλ» πολίτης ἔπειτα ἀπό αὐτήν τήν «δόση πολέμου»; Μήπως –λέω ἐγώ– νά κατεβάσουμε λίγο τούς τόνους;

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.