Κλῖμα πολέμου ἐντός καί ἐκτός συνόρων…

Καθόμουν καί παρακολουθοῦσα χθές τό πρωί στά «κανάλια» τίς ἐκκαθαριστικές ἐπιχειρήσεις τῆς Ἀστυνομίας, αὐτήν τήν φορά στό Κουκάκι

Πολεμική ἀτμόσφαιρα, κρότοι καί καπνοί, οἰμωγές, «Ἐδῶ θά πεθάνουμε, ρέ!», κραυγές, διαμαρτυρίες ἀπό τούς κατοίκους τοῦ διπλανοῦ σπιτιοῦ «Πῶς μπαίνετε ἔτσι μέσα; Βοήθεια!» καί λοιπές σκηνές, πού θυμίζουν ἀμερικάνικες τηλεοπτικές σειρές… Δέν εἶμαι σέ θέση νά γνωρίζω ἄν οἱ φωτογραφίες πού κάνουν τόν γῦρο τοῦ διαδικτύου καταδεικνύουν, πράγματι, ἀστυνομική βία, ἀλλά δέν μπορῶ καί νά πῶ ὅτι μοῦ ἀρέσει τό θέαμα ἀνθρώπων δεμένων πισθάγκωνα καί καθισμένων ὀκλαδόν.

Ἀπό τήν ἄλλη, ὅμως, ὅταν οἱ ἀστυνομικοί ἔχουν δεχθεῖ καταιγισμό ἀπό …ἔπιπλα καί ὅ,τι ἄλλο βάλει ὁ νοῦς σου, δέν μπορεῖς –νομίζω– νά περιμένεις τήν ἐπίδειξη, ἀπό μέρους τους, γαλατικῆς εὐγενείας. Μᾶλλον συμπεριφορά ὅπως ἐκείνη τῶν Γαλατῶν τοῦ Ἀστερίξ θά μποροῦσες νά ἔχεις κατά νοῦ.

Ποιός, ὅμως, εἶναι ὁ λόγος ὅλης αὐτῆς τῆς φασαρίας στά κανάλια; Τί γίνεται, ἀδέλφια; Τό θέμα μας εἶναι οἱ (ὁπωσδήποτε παράνομοι) καταληψίες; Γιατί τόση ἔκταση στά συγκεκριμένα περιστατικά; Δέν ἔχουμε «θέματα» γιά νά γεμίζουμε τά τρίωρα τῆς πρωινῆς ζώνης ἤ μήπως ἔχουμε, ἀλλά «δέν εἶναι τῆς παρούσης;»… Δηλαδή, ἄν δέν ἔχουμε Ἐρντογάν, μέ μουσική ὑπόκρουση ἀπό τήν «Ἀποκάλυψη τώρα», καί εἰκόνες πολέμου καί συγκρίσεων, θά ἔχουμε τά βεγγαλικά καί τίς ὀβίδες «κρότου-λάμψεως» στίς «καταλήψεις»; Καί γιατί ἔχει τόσο μεγάλο ἐνδιαφέρον γιά τόν ἁπλό τηλεθεατή μιά ἐπιχείρηση καθαρισμοῦ μιᾶς παλαιᾶς μονοκατοικίας (νομίζω τέσσερα ἄτομα ἦταν ὅλα κι ὅλα μέσα σέ ἕνα ἀπό τά σπίτια πού ἐκκενώθηκαν στό Κουκάκι) σέ μιά ἀθηναϊκή συνοικία; Θά μοῦ πεῖτε «μά, δέν πρέπει νά ἀποδοθοῦν οἱ περιουσίες σέ ἐκείνους στούς ὁποίους ἀνήκουν;». Καί βέβαια πρέπει νά παραδοθοῦν, καί σαφῶς ἡ Ἀστυνομία ὀφείλει νά ἐφαρμόζει τήν εἰσαγγελική ἐντολή, καί ἄν ἐκεῖνοι πού παραβιάζουν τόν Νόμο δέν ὑπακούουν, ἡ ἐπέμβαση τῶν ἀρχῶν εἶναι ἀπαραίτητη.

Γιατί, ὅμως, ἐμεῖς, οἱ πολῖτες, πρέπει νά βρισκόμαστε συνεχῶς σέ ὑπερένταση ὅταν ἀποφασίσουμε (ὅλο καί λιγώτερο, χρόνο μέ τόν χρόνο) νά παρακολουθήσουμε τά δελτία εἰδήσεων-πολεμικά ἀνακοινωθέντα;

Δυστυχῶς, στήν χώρα ἔχει διαμορφωθεῖ ἕνα κλῖμα «ἐκτάκτου ἀνάγκης», τό ὁποῖο ἐπηρεάζει τά μέγιστα τούς πολῖτες. Ξυπνᾶς τό πρωί καί βλέπεις ἀπό τήν μιά τήν εἰσβολή πού ὑφίσταται ἡ χώρα ἐξ ἀνατολῶν, ἀπό τήν ἄλλη τίς φάτσες τοῦ σουλτάνου κι ἐκείνου τοῦ τύπου πού ὑποδύεται τόν πρωθυπουργό στήν Λιβύη. Βλέπεις ἀεροπλάνα νά «μάχονται» στόν οὐρανό τοῦ Αἰγαίου, βλέπεις φρεγάτες καί πυραυλακάτους νά σχίζουν τά κύματα, βλέπεις στρατούς καί κανόνια. Κι ὕστερα περνᾶμε στίς «καταλήψεις» μέ τούς καπνούς, τίς συλλήψεις καί τίς κροτίδες, γιά νά μάθουμε σέ λίγο ὅτι μιά συμμορία «Ρομά» ἔλιωσε μιά ἄτυχη γυναίκα μέ τό αὐτοκίνητο γιά νά τῆς ἁρπάξει ἀπό τόν λαιμό μιά ἐπίχρυση ἁλυσίδα! Καί ἀκολούθως μαθαίνουμε γιά συμπλοκές συμμοριῶν, μέχρι καί γιά πόλεμο –μέ νεκρούς– μεταξύ ἑταιρειῶν «Σεκιούριτι»!

Κι ἔπειτα ἀπό ὅλα αὐτά, ξεκινᾶς γιά τό γραφεῖο! Ποιά ἀπόδοση καί ποιά συγκέντρωση μπορεῖ νά ἔχει ἕνας «νορμάλ» πολίτης ἔπειτα ἀπό αὐτήν τήν «δόση πολέμου»; Μήπως –λέω ἐγώ– νά κατεβάσουμε λίγο τούς τόνους;

Απόψεις

G7: Ἡ γεωπολιτική κρίση μιᾶς παγκοσμιοποιημένης ἐποχῆς

Εφημερίς Εστία
Τό «μεγάλο παράδοξο» εἶναι ὅτι οἱ ἀδύναμες καί ἀντιδημοφιλεῖς ἡγεσίες συνυπάρχουν μέ μιά οἰκονομική παγκοσμιοποίηση, πού ὄχι μόνον ἀρνεῖται πεισματικά νά «πεθάνει», ἀλλά ἐξαπλώνεται καί μεταλλάσσεται μέ γοργούς ρυθμούς!

Περικυκλώνουν τά νησιά μέ τήν «Γαλάζια Πατρίδα»

Μύρνα Νικολαΐδου
Θαλάσσιες ζῶνες δικῆς του δικαιοδοσίας ἀπαιτεῖ ὁ Πρόεδρος Ἐρντογάν ἀπό τόν Πρόεδρο τῶν ΗΠΑ Τράμπ γύρω ἀπό τά νησιά πού θεωρεῖ «ἀποστρατιωτικοποιημένα», γιά νά ἐξουδετερώσει μέ πολεμικά πλοῖα τήν «ἰσραηλινή ἀπειλή» τῶν πυραύλων Spike στό Βόρειο Αἰγαῖο – Γιατί δέν θά κλείσει ἡ Τουρκική Ἐθνοσυνέλευσις τήν 1η Ἰουλίου Στό τραπέζι καί ἡ ΑΟΖ τοῦ Καστελλορίζου, πού ἐπηρεάζει τήν ὁριοθέτηση στά Κατεχόμενα – Τί σημαίνουν γιά τήν Κύπρο ἡ κοινή ἄσκησις Τουρκίας – Αἰγύπτου – Ἀζερμπαϊτζάν καί τό ἀνακοινωθέν τοῦ Τουρκικοῦ Συμβουλίου Ἐθνικῆς Ἀσφαλείας

Δέν ὑπάρχει οὔτε μία «κιβωτός γνώσης» ἀπό τό ἑλληνικό κράτος γιά τήν Μικρασιατική Καταστροφή!

Εφημερίς Εστία
Μέ ἀφορμή τό 7ο Πανελλήνιο Ἀντάμωμα Μικρασιατικῶν Συλλόγων στήν Νέα Ἰωνία, συνομιλοῦμε μέ τόν Πρόεδρο τῆς Ἕνωσης Σπάρτης Μικρᾶς Ἀσίας καί Πρόεδρο τῆς Δ.Ε. ΚΕ.ΜΙ.ΠΟ.

Ἀποχή διαμαρτυρίας 14 ἀρεοπαγιτῶν ἀπό τήν ἀκρόαση τοῦ Κοινοβουλίου

Εφημερίς Εστία
Ἐπί συνόλου 25 – Στήν συνεδρίαση γιά τήν ἔκφραση γνώμης γιά τούς ὑποψηφίους πού διεκδικοῦν τό ἀξίωμα τοῦ προέδρου τοῦ Ἀρείου Πάγου

Δεύτερες σκέψεις γιά τήν Σχολή τῆς Χάλκης

Εφημερίς Εστία
Θέμα Επαναλειτουργίας τῆς Σχολῆς τῆς Χάλκης τίθεται μετ’ ἐπιτάσεως τίς τελευταῖες ἡμέρες, γεγονός πού μᾶς δημιουργεῖ πολλούς προβληματισμούς.