Και ολίγα περί της έρμης τηλοψίας

Επιτρέψτε μου να διακόψω το ιερόν της Μεγάλης Εβδομάδος και να…

… μην ασχοληθώ με τα της Μεγάλης Τετάρτης, μια και εφέτος η Εβδομάς των Παθών αφορά κυρίως στα ανθρώπινα και όχι στα Θεία.
Εξ άλλου, με την ευλογία της Εκκλησίας μας, θα εορτάσουμε την Ανάσταση στις 26 Μαΐου! Συνεπώς, ας ασχοληθούμε με την τηλοψία, αφού-κακώς ή καλώς- αποτελεί αυτό τον καιρό την σχεδόν μόνιμη συντροφιά μας.

Ας αρχίσουμμε με την παραίτηση της φιλτάτης και συμπαθεστάτης Όλγας Τρέμη από την ΕΡΤ. Την θεωρούσα αναμενόμενη, καθώς το «team» που την πλαισίωνε δεν είχε κοινά σημεία με την δική της προσωπικότητα.  Ήταν φυσικό να μην «κολλήσει» η ομάδα και να αποχωρήσει η κεντρική παρουσιάστρια. Επειδή γνωρίζω την καλή συνάδελφο πολλά χρόνια και εκτιμώ τις γνώσεις και την κατάρτισή της θεωρώ λάθος της που απεδέχθη όχι τόσο την πρόκληση, αλλά την ομάδα… Πάμε τώρα στην «ενζενύ» η οποία αγνοούσε ότι ο παγκοσμίως γνωστός τενόρος Αντρέα Μποτσέλι, στερείται του αγαθού της οράσεως.

Και μην σας ξενίζει ο όρος «ενζενύ», καθ’ ότι τηλεοπτική δημοσιογραφία έχει γίνει πλέον σκέτη «σώου μπίζνες» και ουδείς ασχολείται με την παιδεία, την μόρφωση, την κατάρτιση, τις γνώσεις και-κυρίως- την εμπειρία ή την χροιά της φωνής του όποιου «παρουσιαστή» ή «παρουσιάστριας». Αρκεί «να γράφει» στο γυαλί και «θα μάθει, βρε αδερφέ, με τον καιρό»…

Γιατί, αγαπητοί, θα έπρεπε η κοπέλα να γνωρίζει ποιό είναι και τι πρόβλημα έχει ο Μποτσέλι; Σας έχει δώσει το «κανάλι» στο οποίο εργάζεται την εντύπωση ότι το ενδιαφέρει η τέχνη την οποία υπηρετεί ο τενόρος; Τί το περάσατε; Το «Τρίτο» του Χατζιδάκι; Πέσατε να το φάτε το κορίτσι. Κακοήθεις!

Πάμε τώρα σε εκείνο το «ριάλιτυ» που αποκαλείται «Μάστερ Σεφ». Να σας πω την αλήθεια, είχα δει παρόμοιες εκπομπές στα «δορυφορικά» και έχω να πω ότι οι «δικοί» μας «κριτές» είναι πολύ καλύτεροι και ανθρώπινοι από εκείνους που έχω δει στα ανάλογα «παιγνίδια» της αλλοδαπής.

Ενστάσεις έχω ως προς την ποιότητα των συμμετεχόντων, αλλά αυτό είναι υποκειμενικό θέμα. Επίσης θα ήθελα να δω και κάποιες καθαρά ελληνικές συνταγές, οι οποίες να αφίστανται του καθαρώς «γκουρμέ», το οποίο και λόγω της κρίσεως η οποία θα επιπέσει επί της κεφαλής μας προσεχώς, θα το βλέπουμε πλέον μόνο με τηλεσκόπιο!

Ενδιαφέρουσες οι (χιλιοπαιγμένες, αλλά πάντα ευχάριστες) βραδυές όπερας από το κανάλι της Βουλής, όπως και κάποιες παλιές (κι αυτές χιλιοπαιγμένες αλλά υπέροχες) ιταλικές ασπρόμαυρες ταινίες από το ίδιο κανάλι. Ίσως λείπει μια καλή εκπομπή για τον Κινηματογράφο, από κάποιο γνώστη του αντικειμένου και όχι απλό «παρουσιαστή», όπως λείπει και από τα άλλα κανάλια της ΕΡΤ.

Στο «Οπεν» για το οποίο δαπάνησε τόσα χρήματα ο Ι.Σαββίδης, θεωρώ απαράδεκτα κάτι «ταξιδιωτικά» ενώ και ένα «σώου» με κάποιον κύριο που δεν θυθμάμαι το όνομά του, είναι «για τα μπάζα», που λέει και η εγγονή μου. Αυτά προς το παρόν, ίσως επανέλθουμε. Η «κλεισούρα» γεννά νεωτερισμούς…

Απόψεις

Σέ συμπληγάδες ἡ Ἑλλάς

Εφημερίς Εστία
Ὁ Πρωθυπουργός κατά τοῦ σχεδίου Τράμπ – Θεωρεῖ προβληματικό τό σχέδιο ΗΠΑ γιά τήν Οὐκρανία – Ἐπικίνδυνη ὄξυνσις στίς σχέσεις μέ Ρωσσία λόγῳ τῆς συμπαραγωγῆς θαλασσίων drones μέ τό Κίεβο- Σέ τεντωμένο σχοινί οἱ σχέσεις μέ τήν Κίνα λόγῳ τοῦ νέου λιμένος Ἐλευσίνας

Ἡ γερμανική ψύχωσις καί ἡ «λυπητερή» τῶν ἐθνῶν

Εφημερίς Εστία
Μέ τόν Ελεγχο τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἐπιτροπῆς ἀπό τήν Γερμανίδα πρώην ὑπουργό Ἄμυνας κ. φόν ντέρ Λάυεν, ἡ ὁποία σέ συνεννόηση μέ τό Βερολῖνο προωθεῖ ὑπέρογκα κονδύλια γιά ἐξοπλιστικά προγράμματα τῆς ΕΕ ἐνῷ ψάχνει γιά πόρους νά χρηματοδοτήσει τήν συνέχιση τοῦ πολέμου στήν Οὐκρανία, μέ τίς ἀπίθανες δηλώσεις τοῦ ὑπουργοῦ Ἄμυνας τῆς Γερμανίας ὅτι τό καλοκαίρι πού πέρασε ἦταν τό τελευταῖο εἰρηνικό καλοκαίρι, δημιουργεῖται ἡ ἐντύπωση στούς Εὐρωπαίους πολῖτες ὅτι πλησιάζει ὅπου νά ’ναι ἡ τελική πολεμική ἀναμέτρηση μεταξύ Δύσης καί Ρωσσίας.

Καταιγίδα 50.000 προσλήψεων τό 2026!

Εφημερίς Εστία
Ετος μαζικῶν προσλήψεων προμηνύεται τό 2026, καθώς ὁ νέος κρατικός προϋπολογισμός ἀποκαλύπτει συνολικῶς 49.300 νέες θέσεις ἐργασίας στόν στενό καί εὐρύτερο δημόσιο τομέα.

Ἀπό τόν ὀγκώδη τόμο στό μικροσκοπικό στικάκι

Δημήτρης Καπράνος
Ἀνέβαινε, πού λέτε, ὁ ὑπουργός τῶν Οἰκονομικῶν ἕνα–ἕνα τά σκαλιά γιά νά φθάσει στόν Πρόεδρο τῆς Βουλῆς, κρατῶντας στά χέρια του τό ὀγκῶδες σύνολο τοῦ προϋπολογισμοῦ, πού ἦταν τυπωμένος στό χαρτί.

Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΓΕΛΑ

Παύλος Νιρβάνας
Ἀπό τό ἀρχεῖο τῆς «Ἑστίας», 22 Νοεμβρίου 1925