Ἡ Ναυτιλία ἀντεπεξέρχεται μέ ἐπιτυχία τήν κρίση

Ἡ Ἐμπορική Ναυτιλία εἶναι ὁ μοναδικός κλάδος τῆς οἰκονομίας πού ἀντεπεξέρχεται μέ ἐπιτυχία στήν σκληρή δοκιμασία τῆς πανδημίας.

Τήν ὥρα πού ὅλες οἱ ἀγορές ὑπέστησαν κατάρρευση, καί ὅλοι οἱ κλάδοι τῆς οἰκονομίας μετροῦν ἀπώλειες, οἱ ἐπιχειρηματίες τῆς ναυτιλίας μέτρησαν κέρδη ἐνῶ παράλληλα προχώρησαν καί προχωροῦν σέ ἐπενδύσεις.

Καί ὅταν μιλᾶμε γιά Ἐμπορική Ναυτιλία καλό εἶναι νά θυμόμαστε ὅτι στήν πρώτη θέση παγκοσμίως βρίσκονται οἱ Ἕλληνες ἐφοπλιστές, οἱ ὁποῖοι ὄχι μόνο στάθηκαν ὄρθιοι στήν κρίση ἀλλά παράλληλα ἐπενδύουν κυρίως σέ ἀγορές πλοίων (ἀπό δεύτερο χέρι), χωρίς φυσικά νά πάψουν νά προχωροῦν καί σέ παραγγελίες πρός τά ναυπηγεῖα τῆς Ἄπω Ἀνατολῆς. Φυσικά, δέν μπορεῖ νά παραγνωρίσει κανείς καί τίς ἐπενδύσεις, τίς ὁποῖες πραγματοποιοῦν Ἕλληνες ἐφοπλιστές καί ναυτιλιακοί ὅμιλοι ἑλληνικῶν συμφερόντων σέ ἐκτός ναυτιλίας δραστηριότητες (τουρισμός, ξενοδοχεῖα, μαρίνες, φωτοβολταϊκά κ.λπ.). Ὅταν, ὅμως, «παίζουν στό γήπεδό τους» οἱ συμπατριῶτες μας ναυτίλοι εἶναι ἀσυναγώνιστοι.

Ὅπως ἀναφέρουν ἐπίσημα στοιχεῖα, τό 61,3% τῶν πλοίων πού ἀγόρασαν τό 2021, στήν καλύτερη χρονιά τῶν τελευταίων ἐτῶν στήν ἀγορά τῶν μεταχειρισμένων, ἦταν φορτηγά. Οἱ Ἕλληνες κυριάρχησαν, ἀφήνοντας πίσω τούς Κινέζους (δηλαδή τό Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα, γιά νά εἴμαστε ἀκριβεῖς) και ἐπένδυσαν 4,1 δισεκατομμύρια δολλάρια –ἀπό τά συνολικά 7,5 δισ. (ποσοστό 54,6%) γιά 230 φορτηγά πλοῖα, ἀπό τά 375 πού συνολικά ἀπέκτησαν.

Ἕως καί τά μέσα Δεκεμβρίου εἶχαν καταβληθεῖ 31,5 δισεκατομμύρια δολλάρια γιά τήν ἀγορά συνολικά 1.897 πλοίων διαφόρων τύπων (αὔξηση 62,8% σέ σύγκριση μέ τό 2020).

Ὅπως ἀναφέρουν τά στοιχεῖα τοῦ ἐγκύρου οἴκου Allied Shipping Research, τό 2021 οἱ Ἕλληνες δαπάνησαν 7,5 δισεκατομμύρια δολλάρια, δηλαδή ποσοστό 23,5% ἐπί τοῦ συνόλου τῶν κεφαλαίων πού ἔχουν δοθεῖ παγκοσμίως (31,9 δισ.) γιά τήν ἀπόκτηση 375 πλοίων.

Ἀπό αὐτά, τά 227 εἶναι φορτηγά ἀξίας 4,1 δισεκ. δολλ., τά 101 δεξαμενόπλοια ἀξίας 2,1 δισεκατομμυρίων δολλαρίων, τά 30 εἶναι πλοῖα μεταφορᾶς ἐμπορευματοκιβωτίων κόστους 394,5 ἑκ. καί τά ἑπτά ὑγραεριοφόρα ἀξίας 849,5 ἑκατ. δολλαρίων, ἐνῶ τά ὑπόλοιπα εἶναι ἄλλων κατηγοριῶν. Οἱ Κινέζοι ἀγόρασαν 328 πλοῖα συνολικῆς ἀξίας 4,8 δισεκ. δολλαρίων. Ἀπό αὐτά τά 229 εἶναι φορτηγά ἀξίας 3,1 δισ., τά 66 δεξαμενόπλοια ἀξίας 1,3 δισ., ἕξι πλοῖα μεταφορᾶς ἐμπορευματοκιβωτίων ἀξίας 40,4 ἑκ. καί τρία ὑγραεριοφόρα, γιά τά ὁποῖα δαπάνησαν 255,1 ἑκ. δολλάρια. Βεβαίως, οἱ ἐποχές τῆς πανδημίας ἔχουν τά «ἐπάνω καί τά κάτω» τους, ἀλλά αὐτό δέν ἐμποδίζει νά δίνονται νέες παραγγελίες (ὄχι μέ τόση ἄνεση ὅσο πρό τῆς πανδημίας) καί νά καταβάλλονται μεγάλα ποσά ὡς προκαταβολές.

Ἡ ἀγορά ἡ ὁποία εὐνοήθηκε –μέχρι στιγμῆς– ἀπό τήν πανδημία ἦταν τῶν πλοίων μεταφορᾶς ἐμπορευματοκιβωτίων, τομεύς στόν ὁποῖο παρουσιάσθηκε προσκαίρως ἔλλειψη χωρητικότητος, μέ ἀποτέλεσμα νά «μετατραποῦν» πολλά φορτηγά πλοῖα σέ «κοντεϊνεράδικα», ὥστε νά διευκολυνθεῖ ἡ ἁλυσίδα τῶν θαλασσίων μεταφορῶν.

Νά ὅμως πού αὐτή τήν στιγμή τά ἐμπορευματοκιβώτια στοιβάζονται στά μεγάλα εὐρωπαϊκά καί ἀμερικανικά λιμάνια καί οἱ διαχειριστές τους «δέν ξέρουν τί νά τά κάνουν». Μεταξύ αὐτῶν καί τό λιμάνι τοῦ Πειραιῶς, τό ὁποῖο ἀσφυκτιᾶ καί ἤδη οἱ Κινέζοι διαχειριστές «λοξοκοιτάζουν» πρός τό Θριάσιο, ἀναζητῶντας χώρους γιά νά ἀποθέσουν τά κενά «σιδερένια» κουτιά τους! Δύσκολο πρᾶγμα ὁ «ζωτικός χῶρος»!

Απόψεις

Το ΥΓΕΙΑ γίνεται ο μεγαλύτερος ιδιωτικός όμιλος νοσοκομείων στην Κύπρο μετά την εξαγορά του Eden

Εφημερίς Εστία
Το νοσηλευτήριο Υγεία, το μεγαλύτερο ιδιωτικό νοσηλευτήριο της Κύπρου που έχει πλέον ενταχθεί στο ΓεΣΥ, ανακοινώνει την ολοκλήρωση της εξαγοράς του Κέντρου Αποκατάστασης και Ανακουφιστικής φροντίδας Εδέμ (Eden Medical Center). 

Ἀρχή μεγάλης διευθετήσεως στήν Μεσόγειο: Βέτο Τουρκίας στήν Chevron στήν Κρήτη

Εφημερίς Εστία
Ἡ Ἄγκυρα πίσω ἀπό τήν ρηματική διακοίνωση τῆς Λιβύης πού ἀμφισβητεῖ τήν μέση γραμμή καί ζητεῖ εὐθυδικία – Ἡ ἀπάντησις τῆς Γκιλφόυλ πού ἀπέκρυψαν τά ΜΜΕ –«Θά ἀποφασίζω μέ βάση τά ἀμερικανικά συμφέροντα, ὄχι τό Δίκαιο τῆς Θαλάσσης»!

Κατάστασις ὁμηρίας

Μανώλης Κοττάκης
Μεταξύ διαφθορᾶς, ἐκβιασμῶν καί ἐθνικῶν ὑποχωρήσεων

Κατόπιν ἑορτῆς ἀντίδρασις τῆς Ἑνώσεως Ἑλλήνων Ἐφοπλιστῶν γιά τίς οὐκρανικές νάρκες σέ ἑλληνόκτητα πλοῖα

Εφημερίς Εστία
ΤΗΝ ΒΑΘΕΙΑ ὀδύνη της γιά τούς θανάτους ναυτικῶν μέ φόντο τίς ἐπιθέσεις τῶν Χούθι στήν Ἐρυθρά Θάλασσα ἐξέφρασε ἡ Ἕνωσις Ἑλλήνων Ἐφοπλιστῶν, μέ ἀνοικτή ἐπιστολή τῆς προέδρου της, Μελίνας Τραυλοῦ, ἐδῶ.

«Τάγματα ἐφόδου» στήν Πλάκα μέ θεατή τήν Ἀστυνομία

Δημήτρης Καπράνος
Στήν ἀρχή εἶδα μιά φωτογραφία στό διαδίκτυο. Μιά ὁμάδα νέων ἀνδρῶν, μέ μαῦρα ροῦχα καί στήν μπλούζα «στάμπα» τήν σημαία τῆς Παλαιστίνης.