Δέκα πέντε Ἕλληνες στούς «100 τῆς Ναυτιλίας»

«Νά σοῦ πῶ, ἐγώ καί ἕνα βαπόρι νά ἔχω, ἕνα μπιφτέκι θά φάω τό μεσημέρι. Τό ἴδιο θά κάνω καί μέ πενῆντα βαπόρια» μοῦ ἔλεγε ὁ Σταῦρος Νταϊφᾶς, ἐκεῖνα τά μεσημέρια, πού περνούσαμε στίς «χρυσές ἐποχές» τῆς Ναυτιλιακῆς Λέσχης στόν Πειραιᾶ.

Συνομιλώντας μέ ἀνθρώπους σάν τόν Νταϊφᾶ, τόν Α. Ποταμιᾶνο, τόν Γ. Π. Λιβανό, τόν Π. Τσάκο, τόν Σ. Παληό, τόν Βασ. Κωνσταντακόπουλο, τόν Γ. Δαλακούρα, ἔκανα κτῆμα μου τήν πεποίθηση ὅτι ἡ παλαιά λαϊκή ρήση «μεγάλα καράβια-μεγάλες φουρτοῦνες» ἦταν πέρα γιά πέρα ἀληθινή. Τούς ἔβλεπα νά περνοῦν τόν περισσότερο χρόνο τῆς ζωῆς τους στό γραφεῖο, νά ἀγωνιοῦν γιά τά ναῦλα, γιά τίς ναυλώσεις, γιά τά βαπόρια, παρακολουθώντας κάθε τόσο τήν πορεία καί τά πεπραγμένα τους καί νά ἀνασαίνουν γιά λίγο στήν Λέσχη, μέ ἕνα ποτό, ἕναν καφέ καί κουβέντα… Δέν μποροῦσα νά τούς φανταστῶ μέ «βερμούδα» καί ἕνα ἐξωτικό ποτό στό χέρι, σέ κάποια μακρινά νησιά, παρέα μέ αἰθέριες ὑπάρξεις, νά γλεντοκοποῦν καί νά μετροῦν λίρες στά σεντούκια τους!

«Πῶς αἰσθάνεσαι τώρα πού εἶσαι πλούσιος;» ρωτοῦσα τόν ἀπό πολλῶν ἐτῶν φίλο καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλο. «Ἐσύ μέ βλέπεις διαφορετικό; Ποιός δουλεύει παραπάνω; Ἐσύ ἤ ἐγώ;» μέ ρωτοῦσε καί γελοῦσε…

Γι’ αὐτό καί «δέν τρελαίνομαι» μέ τά ρεπορτάζ πού διαβάζω γιά «τούς Ἕλληνες ἐφοπλιστές πού περιλαμβάνονται στήν λίστα μέ τούς πλουσιότερους πλοιοκτῆτες στόν κόσμο». Γιατί ξέρω ὅτι πολλές φορές δέν θά φᾶνε οὔτε ἐκεῖνο τό μπιφτέκι πού μνημόνευε κάθε τόσο ὁ Νταϊφᾶς. Εἴτε γιατί θά τρέχουν νά μαζέψουν ἐπενδυτές, εἴτε γιατί θά ταξιδεύουν γιά νά παραλάβουν ἕνα βαπόρι, εἴτε γιατί θά τούς κόβει κρύος ἱδρώτας ὅταν θά βλέπουν τήν μετοχή τους νά πέφτει στά διεθνῆ χρηματιστήρια…

Ἄς τά ἀφήσουμε ὅμως αὐτά καί ἄς θυμηθοῦμε ὅτι καί ἐφέτος, στήν σχετική κατάσταση πού συντάσσει ἡ διεθνής ναυτιλιακή ἐπιθεώρηση Lloyd’s List γιά τά 100 πρόσωπα μέ τήν μεγαλύτερη ἀπήχηση στήν διεθνῆ Ναυτιλία, περιλαμβάνονται 15 Ἕλληνες, πού ἀποτελοῦν τήν πολυπληθέστερη «ἐθνική ὁμάδα» στόν κατάλογο, μέ τήν Κίνα τῶν δύο δισεκατομμυρίων νά ἀκολουθεῖ μέ 12 πρόσωπα (τῆς κρατικῆς κινέζικης ναυτιλίας φυσικά). Εἶναι (κατά σειράν) οἱ: Γιάννης Ἀγγελικούσης (στήν 6η θέση), Γιῶργος Προκοπίου (στή 12η θέση), ἡ Ἀγγελική Φράγκου (στήν 22η), ὁ Πέτρος Παππᾶς (24ος), ὁ Γιῶργος Οἰκονόμου (24ος), ὁ Παναγιώτης Γ. Λιβανός (25ος), ὁ Θεόδ. Βενιάμης (43ος) , ὁ Κωστῆς Β. Κωνσταντακόπουλος (51ος), ὁ Εὐάγγελος Μαρινάκης (59ος), ὁ Ἀναστάσιος Παπαγιαννόπουλος (74ος), ὁ Νικόλαος Π. Τσάκος (77ος), ὁ Δημήτριος Φαφαλιός (78ος), ὁ Πάνος Λασκαρίδης (95ος) καί ἡ Δέσποινα Θεοδοσίου (96η).

Στήν πρώτη θέση βρίσκεται ὁ Νοτιοκορεάτης γενικός γραμματέας τοῦ Διεθνοῦς Ναυτιλιακοῦ Ὀργανισμοῦ (ΙΜΟ) Kitack Lim. Δέν εἶναι ἐφοπλιστής, ἀλλά κατέχει νευραλγική θέση στόν ΟΗΕ τῆς Ναυτιλίας. Στή δεύτερη θέση βρίσκονται ἀπό κοινοῦ δύο Δανοί, ὁ διευθύνων σύμβουλος τῆς AP Moller Holding Robert Uggla καί ὁ διευθύνων σύμβουλος τῆς AP Moller-Mærsk Søren Skou, ἐνῶ στήν τρίτη οἱ Xu Lirong (China Cosco Shipping Group) καί Li Jianhong (China Merchants Group).

Απόψεις

Eὐθυγραμμίσθημεν μέ τό State Department: Διάλογος μέ τήν Τουρκία καί στό ΝΑΤΟ

Εφημερίς Εστία
Πομπέο ἐπιβεβαιώνει «Ἑστία» – Ἡ Ρωσσία ἀποσυντονίζει – Nά γίνετε ὁ ἀντίποδας στήν Gazprom

Τούς ἐξευτελίζουν οἱ Βούλγαροι

Μανώλης Κοττάκης
ΠΡΟΦΑΝΩΣ καί ἦταν ἀτυχής ἡ συμπερίληψη τοῦ ὅρου «ἱστορική»…

Ἔκρηξις κρουσμάτων καί διασωληνωμένων

Εφημερίς Εστία
Χωρίς ἀποτέλεσμα ἀποδεικνύονται τά μέτρα πού ἔχουν ἤδη ληφθεῖ γιά τήν ἀντιμετώπιση τῆς πανδημίας…

Νέα δεξαμενόπλοια για την Aegean Shipping

Εφημερίς Εστία
Η Aegean Shipping με υπερηφάνεια ανακοινώνει ότι στις 30 Σεπτεμβρίου υπέγραψε συμφωνία μέσω ψηφιακής τελετής με την COSCO Heavy Industry (Yangzhou) Co. Ltd. για την κατασκευή δύο (2) συν ένα (1) δεξαμενόπλοιων AFRAMAX. Τα νέα πλοία θα είναι το 9ο και το 10ο κατά σειρά με τον Όμιλο COSCO τα τελευταία 4 χρόνια. Σήμερα ολόκληρος ο στόλος της Aegean Shipping αποτελείται από νεόκτιστα πλοία. Όλα τα πλοία της Aegean Shipping και ειδικά οι νέες αγορές είναι κατασκευασμένα και πιστοποιημένα να πληρούν τις υψηλότερες φιλικές προς το περιβάλλον προδιαγραφές ενισχύοντας τη δέσμευσή μας για την προστασία του περιβάλλοντος. Το νέο συμβόλαιο ενισχύει τις ήδη ισχυρές επιχειρηματικές σχέσεις με τον Όμιλο COSCO και η Aegean Shipping προσβλέπει στη συνέχιση αυτής της εποικοδομητικής συνεργασίας στο μέλλον.

Τά πλοῖα-γίγαντες ἐξώκειλαν στό Ἡράκλειο

Δημήτρης Καπράνος
Ἡ περίπτωση τοῦ γερμανικοῦ κρουαζιεροπλοίου ἔφερε πάλι στήν ἐπικαιρότητα τό θέμα τῶν…