Ὑπό διωγμόν τά ἀγαπημένα θερινά σινεμά;

Τόν Νοέμβριο τοῦ 2021, σέ ἕναν Νόμο ὁ ὁποῖος…

… συνετάγη μέ βασικό ἀντικείμενο τήν λειτουργία τῶν Λαϊκῶν καί ἄλλων ὑπαιθρίων Ἀγορῶν, κάποιος εἶχε τήν «φαεινή» νά χώσει μέσα στά καφάσια, τά μαρουλόφυλλα καί τά καθ’ ὅλα συμπαθῆ ζαρζαβατικά καί φροῦτα, τήν παράγραφο 2 στό ἄρθρο 70 τοῦ Νόμου 4849/21.

Τί ἀναφέρει ἡ ἐν λόγῳ παράγραφος; «Τά θέατρα καί οἱ κινηματογράφοι πού λειτουργοῦν σέ ὑπαίθριους χώρους, μποροῦν νά λειτουργοῦν ἀπό τίς 08.00΄ π.μ. ἕως καί τήν 1:15΄ π.μ., στό μέτρο πού δέν διαταράσσεται ἡ κοινή ἡσυχία τῶν περιοίκων»…

Δηλαδή ἄν εἶστε ἰδιοκτήτης θερινοῦ σινεμά, μπορεῖτε νά τό λειτουργεῖτε ἄνετα ἀπό τίς ὀκτώ τό πρωί μέχρι τίς ὀκτώ τό βράδυ, δηλαδή «μέ τόν ἥλιο τά μπάζω, μέ τόν ἥλιο τά βγάζω, τί ἔχουν τά ἔρμα καί ψοφᾶνε», πού ἔχει πεῖ ὁ σοφός μας λαός! Ἄν δέν καταλάβατε, ἡ φιλοσοφία τοῦ Νόμου εἶναι: «Ἄν θές νά παίζεις ταινίες τό καλοκαίρι, μπορεῖς μόνο ἀπό τίς ὀκτώ τό βράδυ μέχρι τή μία καί τέταρτο μετά τά μεσάνυχτα». Φυσικά, νά ἀρχίσει ταινία καλοκαίρι πρίν ἀπό τίς ἐννιά, εἶναι δύσκολο. Ἄρα, σοῦ ἐπιτρέπει νά παίζεις -μέ τό ζόρι- δύο παραστάσεις καί τίποτε ἄλλο! Θά πεῖτε «ὁ Νόμος ψηφίσθηκε μεσούσης τῆς πανδημίας, ὁπότε ποιός νοιαζόταν γιά τόν κινηματογράφο!»…

Νοιαζόμασταν, ὅμως, ἐμεῖς, οἱ ἀποκαλούμενοι «σινεφίλ». Ἐμεῖς, πού ἀγοράζαμε τά «Cahiers du cinema», πού ἔβγαζε στά ἑλληνικά ὁ Ἀντώνης Καρκαγιάννης, ἐμεῖς πού τρέχαμε σέ μεταμεσονύκτιες προβολές, σέ ὅποια κατσάβραχα μᾶς κατηύθυναν ὁ Γιάννης Μπακογιαννόπουλος, ὁ Ζήσης Τσιριγκούλης, ὁ Βασίλης Ραφαηλίδης, ὁ Νίνος Μικελίδης κι ἀργότερα ὁ φίλος Δημήτρης Δανίκας.

Ἐμεῖς ἀλλά καί πολλοί νέοι, πού δέν πᾶμε στά μπουζούκια καί πού δέν θέλουμε πλέον τά μπαράκια, ἀλλά ἐπιθυμοῦμε τό Σαββατόβραδό μας νά τό περάσουμε παρέα μέ μία κάλτ ταινία, σέ μία μεταμεσονύκτια προβολή, μέ τόν ἦχο πολύ χαμηλά, μέ τήν μπύρα μας στό τραπεζάκι καί μέ ἕνα ἄφιλτρο τσιγάρο, πού καπνίζουμε μόνο κάθε Σάββατο, στό σινεμά, ἀφοῦ τό ἔχουμε κόψει. Ἐμεῖς, πού βρήκαμε ἀποκούμπι γιά τήν «σινε-τρέλα μας» στίς μεταμεσονύκτιες προβολές τῆς «Ριβιέρας», αὐτοῦ τοῦ μαγικοῦ κήπου τῆς ἀθηναϊκῆς καρδιᾶς, τόν ὁποῖο διευθύνει μία ἀμετανόητη ἀρχαιολόγος καί ὄψιμη ἐπιχειρηματίας, καί στο «Midnight Express», καί στό κόνσεπτ, πού παίζονται τά Σαββατόβραδα στήν «Ριβιέρα» (πάντα σέ σότο βότσε καί μετά τά μεσάνυχτα) παλιές, ἀγαπημένες ταινίες. Ἐκεῖ εἴδαμε πέρυσι, παρέα μέ καμιά διακοσαριά νέα παιδιά (ἐμεῖς εἴχαμε πάει μέ τίς συμβίες μας) τούς «Διαρρῆκτες» τοῦ Ἀνρύ Βερνέιγ, σέ μουσική Ἔννιο Μορρικόνε, μέ Μπελμοντό καί Σαρίφ νά σαραβαλιάζουν αὐτοκίνητα στοῦ Προφήτη Ἠλία τά σοκάκια! Κανείς δέν εἶχε προβάλει τήν ταινία στά πενῆντα χρόνια πού πέρασαν ἀπό τήν πρώτη προβολή της. Καί τήν εἴδαμε στήν «Ριβιέρα»!

Μαθαίνουμε ὅτι κάποιοι ἐπιθυμοῦν νά ἐφαρμοσθεῖ ὁ Νόμος καί νά κλείνουν τά θερινά σινεμά στή μία καί τέταρτο. Τότε, δηλαδή, πού ἀρχίζουν οἱ μεταμεσονύκτιες προβολές γιά τούς φανατικούς τοῦ σινεμά. Ἄς τό προσέξουν οἱ ἁρμόδιοι. Μή μᾶς στέλνετε ὅλους στίς πλατφόρμες, στά μπουζούκια καί στίς Φουρέϊρες! Ἀφῆστε τό Σινεμά νά ζήσει. «Ἐπιτρέπεται μία μεταμεσονύκτια προβολή, μέ τόν ἦχο χαμηλά, ὥστε νά μήν ἐνοχλοῦνται οἱ περίοικοι» θά μποροῦσε νά λέει μία καινούργια διάταξη…

Απόψεις

Ἡ Μητρόπολις Νέας Ἰωνίας δημιουργεῖ τό πρῶτο ἐργαλεῖο AI

Εφημερίς Εστία
Η ΙΕΡΑ Μητρόπολις Νέας Ἰωνίας, Φιλαδελφείας, Ἡρακλείου καί Χαλκηδόνος εἶναι ἡ πρώτη στήν χώρα πού εἰσέρχεται δυναμικά στόν κόσμο τῆς Τεχνητῆς Νοημοσύνης.

Τά ἀπόρρητα πρακτικά τῶν διερευνητικῶν ὅπλο στά χέρια τῶν Τούρκων

Εφημερίς Εστία
Τά ἐπεκαλέσθη ὁ Χακάν Φιντάν, ἐπειδή ἡ Ἑλλάς εἶχε καταθέσει ἐπί Γιώργου Παπανδρέου χάρτες (!) μέ χωρικά ὕδατα 6 μιλίων γιά τά νησιά, καί ἐπί Κώστα Σημίτη εἴχαμε δεχθεῖ 12 μίλια μόνο γιά τήν δυτική πλευρά τῶν νησιῶν καί μειωμένη αἰγιαλίτιδα ζώνη γιά Θράκη, Θάσο, Σαμοθράκη

Ἡ δασκάλα μέ τά χρυσᾶ μάτια

Μανώλης Κοττάκης
ΤΗΝ ΓΝΩΡΙΣΑ τό 1986, πρωτοετής φοιτητής στήν Νομική Σχολή Θράκης.

«Ψαλίδισε» τήν τροπολογία γιά τόν Ἄγνωστο ὁ κ. Δένδιας

Εφημερίς Εστία
Η ΧΘΕΣΙΝΗ κατάθεσις τῆς τροπολογίας πού περιγράφει τό καθεστώς πού θά ἰσχύει ἀπό ἐδῶ καί εἰς τό ἑξῆς στό Μνημεῖο τοῦ Ἀγνώστου Στρατιώτου καί τίς ἁρμοδιότητες στό Ὑπουργεῖο Ἐθνικῆς Ἀμύνης καί τήν Ἑλληνική Ἀστυνομία, ἐπιβεβαιώνει τό «παζάρι» πού ἔκανε ὁ ὑπουργός κ. Νῖκος Δένδιας, προκειμένου νά μήν δοῦμε στρατιῶτες μέ σκοῦπες καί σφουγγαρίστρες, οὔτε στρατιωτικά ὀχήματα σταθμευμένα πλησίον τοῦ χώρου. Καί αὐτό γιατί οἱ διαμαρτυρίες τοῦ ὑπουργοῦ ἔπιασαν τόπο καί ἀφῃρέθησαν ἀπό τήν τροπολογία οἱ ἁρμοδιότητες τῆς ἀσφάλειας καί τῆς καθαριότητος ἀπό τίς Ἔνοπλες Δυνάμεις. Οἱ ἁρμοδιότητες πού θά ἔχει τό ΥΠΕΘΑ εἶναι ἡ λῆψις μέτρων γιά τήν συντήρηση, φροντίδα καί ἀνάδειξη τοῦ Μνημείου, καί ἡ ΕΛΑΣ, ἡ τήρησις τῆς δημοσίας τάξεως. Ἐπιβεβαιώνονται δέ οἱ πληροφορίες, ὅτι ἡ ἀνάθεσις τῆς καθαριότητος τοῦ χώρου, καί εἰδικώτερα τοῦ δύσκολου ἔργου μέ τό σβήσιμο τῶν ὀνομάτων τῶν θυμάτων τῶν Τεμπῶν ἀπό τό πεζοδρόμιο μπροστά στό Μνημεῖο, τό ΥΠΕΘΑ θά τό ἀναθέσει «μέσῳ ἀνάθεσης σχετικῶν συμβάσεων» σέ ἰδιωτική ἑταιρεία. Ἀπό αὔριο, καθώς σήμερα θά ψηφισθεῖ ἡ τροπολογία, ἀπαγορεύεται ἡ χρῆσις ἤ κατάληψις τῆς ἐπιφάνειας τοῦ χώρου γιά ὁποιονδήποτε σκοπό πέραν τῆς ἐπισκέψεως τοῦ Μνημείου καί τῆς ἀναδείξεως τῆς σημασίας του. Ἐπίσης, δέν θά ἐπιτρέπεται ἡ ὁποιαδήποτε ἀλλοίωσις τοῦ χώρου, ἡ πραγματοποίησις τῆς ὁποιασδήποτε δημόσιας […]

Περιμένοντας ποῦ θά καταλήξει ἡ μεγάλη κινητικότης

Δημήτρης Καπράνος
«Τί εἶναι πάλι ἐτοῦτο;» μοῦ εἶπε καλός συνάδελφος, ὅταν μάθαμε τό ἀποτέλεσμα τῆς ἐκλογικῆς ἀναμετρήσεως στήν κατεχόμενη Κύπρο.