ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2025

Ὁ σχεδόν πεζόδρομος Βασιλίσσης Ὄλγας

Πολλή φασαρία, ἀχός βαρύς, γύρω ἀπό τό ἐάν θά παραμείνει σχεδόν πεζόδρομος ἤ θά παραδοθεῖ ἐκ νέου στά ρυπογόνα ὀχήματα ἡ ὁδός Βασιλίσσης Ὄλγας (καί ὄχι ἁπλῶς Ὄλγας).

Ἐπιτρέψτε μου –ὡς φανατικός χρήστης τῶν μέσων μαζικῆς μεταφορᾶς– νά ὑποστηρίξω τήν, ἀπό ἐτῶν ἀποκρυσταλλωμένη, πεποίθησή μου.

Τό κέντρο τῶν Ἀθηνῶν χρειάζεται πλήρη πεζοδρόμηση, ἀπό τό Παναθηναϊκό Στάδιο μέχρι καί τήν Ὁμόνοια!Τό πῶς μπορεῖ αὐτό νά ἐπιτευχθεῖ εἶναι δουλειά τῶν πολεοδόμων, ἀλλά αὐτή θά ἦταν ἡ ἰδανική λύση! Βεβαίως κάτι τέτοιο ἀπαιτεῖ μεγάλο ἀριθμό ὑπογείων χώρων σταθμεύσεως, ἀπαιτεῖ ὑπογειοποίηση τῶν μεγάλων κεντρικῶν ἀρτηριῶν καί πρασίνισμα τῶν ὁδῶν Πανεπιστημίου, Σταδίου, Ἀκαδημίας, μέρους τῆς Πατησίων καί τῆς Ἁγίου Κωνσταντίνου, καθώς καί τῆς Πειραιῶς. Νομίζω ὅτι ἡ πρώτη ἀντίδραση ὅσων διαβάζουν αὐτή μου τήν πρόταση, θά εἶναι τό κλασσικό:

Αὐτά πού λές δέν γίνονται! Ὅ,τι, δηλαδή, εἶχαν πεῖ στόν Κωνσταντῖνο Καραμανλῆ κάποιοι εἰδικοί, ὅταν τούς ζήτησε νά γίνει τό Μετρό καί ἡ Ἀττική Ὁδός. Καί ὅμως, ἔγιναν καί τά δύο! Τό ἔχω ζήσει αὐτό τό τροπάριο σέ ὅλες μου τίς δραστηριότητες. Ὅταν ζητοῦσα νά γίνει μιά ἔρευνα ἀπό τούς συντάκτες πού εἶχα στήν διάθεσή μου, τά πρῶτα σχόλια πού ἄκουγα ἦταν αὐτοῦ τοῦ είδους: «Μά, εἶναι πολύ δύσκολο, μά, πῶς θά γίνει αὐτό; Μά, αὐτά δέν γίνονται, καί τά τοιαῦτα». Ἀπαντοῦσα μέ τό κλασσικό μοτίβο τοῦ πατέρα μου: Μόνο τοῦ σπανοῦ τά γένια δέν γίνονται, ἀλλά σήμερα αὐτό δέν ἰσχύει, καθ’ ὅτι καί τά γένια τοῦ σπανοῦ γίνονται καί πολλά ἄλλα, πού δέν γίνονταν πρίν ἀπό μερικά χρόνια.

Ἄποψή μου, ἀγαπητέ κύριε Χάρη Δοῦκα, πού μοῦ εἶστε ἰδιαίτερα συμπαθής, ἀσχέτως τοῦ ὅτι συμπαθῶ καί τόν Μπίσμαρκ, θά ἤθελα νά σᾶς παρακαλέσω νά δεῖτε μέ ζέση τό θέμα τῆς πεζοδρομημένης Ἀθήνας. Ἡ εἰδικότητά σας ἀλλά καί ἡ ἐμπειρία σας ἐπί παρομοίων θεμάτων, εἶναι, ἀσφαλῶς, πολύτιμη. Ἀλλά τά θέματα αὐτοκίνητο καί κυκλοφοριακή συμφόρηση, μᾶλλον δέν πᾶνε ἄλλο. Οὔτε τό μέτρο τῶν μονῶν-ζυγῶν ὠφέλησε, ἐνῷ οἱ περισσότεροι πλέον συνοικιακοί (καί ὄχι μόνο) δρόμοι εἶναι ἀδιάβατοι λόγῳ τῆς παρανόμου καί τῆς διπλῆς σταθμεύσεως.

Σέ φίλο δήμαρχο, ἡ πόλη τοῦ ὁποίου ἀντιμετωπίζει ὀξύτατο πρόβλημα πάρκινγκ, ἡ μόνιμη ἐπωδός τῶν παρανόμως σταθμευόντων εἶναι, καί τί νά τό κάνω τό αὐτοκίνητο; Ἡ ἀπάντηση εἶναι πολύ ἁπλή: Κάνε το ὅ,τι θέλεις, ἀλλά τό παρκάρισμα ἐδῶ ἀπαγορεύεται! Καί τελειώνει τό πανηγύρι! Δέν μπορεῖ νά ἀσφυκτιᾶ ἡ πόλη ἐπειδή ὁ καθένας θέλει νά κατέβει στή δουλειά μέ τό γιωταχί του. Ἄς ἐξηγήσει ὁ δήμαρχος-καθηγητής πολεοδόμος στήν κυβέρνηση πόσα ἔχει νά κερδίσει ὁ πολίτης ἀπό τήν ἀποσυμφόρηση τῶν δρόμων καί πόσο λιγώτερα δηλητήρια θά εἰσπνέει ἄν ἀποσυμφορηθεῖ τό κέντρο. Καί ὀφείλει νά πείσει τήν κυβέρνηση νά ἀγοράσει συρμούς, λεωφορεῖα καί τρόλλεϋ, νά καταστήσει τά Μέσα Μαζικῆς Μεταφορᾶς ἀξιόπιστα καί στήν ὥρα τους, καί εἶναι βέβαιο ὅτι ὅλοι θά τρίβουμε τά μάτια μας!.. Ἴσως νά κάνω λάθος, ἀλλά ἀφοῦ μπορῶ νά ἐκφράσω δημοσίως τήν ἄποψή μου, τό πράττω μετά παρρησίας: Ὅσο λιγώτερα ὀχήματα στούς δρόμους τόσο καλύτερη ζωή γιά ὅλους μας!

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.