ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2025

Ἡ βία εἰσβάλλει παντοῦ, σάν τήν ὁμίχλη

«Quo vadis, ἑλληνική κοινωνία;» Ὁλοταχῶς, θά τολμούσαμε νά ποῦμε, πρός ὁριστικό «ξεχαρβάλωμα», καθώς ἀπό τήν κορυφή ὥς τά νύχια ἡ ἑλληνική κοινωνία κατακλύζεται ἀπό παλίρροια βίας καί τοξικότητας…

Ἡ βία εἰσβάλλει παντοῦ. Μπαίνει ἀπό παντοῦ στό σπίτι μας, ὅπως ἡ ὁμίχλη, στό προφητικό ποίημα τοῦ Βύρωνος Λεοντάρη, πού μελοποίησε ὁ ἀλησμόνητος Γιάννης Σπανός καί τραγούδησε ἡ μοναδική Ἀρλέτα: «Ἡ ὁμίχλη μπαίνει ἀπό παντοῦ στό σπίτι./ Κι ὅσα γιά σένα εἶχες ἐλπίσει, ἔχουνε τώρα πιά ὅλα σβήσει./ Σκιά ἦταν ὅ,τι γιά ζωή ἀγαπηθῇ/ ἦχος στεγνός μιᾶς ἄδειας λέξης./ Σἄν ἦρθε ἡ ὥρα νά διαλέξεις,/εἶπες ἄς φράξουν τή φωτιά ἄλλα στήθη./ Ποτάμι πού ἔχει μείνει ξερή ἡ κοίτη. Πῶς νά ’χεις ἔτσι ξεστρατίσει;/ Σοῦ ἄξιζε σένα ἀλλιῶς νά ζήσεις./ Ἡ ὁμίχλη μπαίνει ἀπό παντοῦ στό σπίτι»…

Ἔτσι μπαίνει στό σπίτι καί ἡ βία. Μπαίνει καί στά σχολεῖα, στά σωματεῖα, στά γήπεδα, στούς ναούς, στά στάδια καί τά γυμναστήρια. «Θύρες» μισθοφόρων ὀπαδῶν ἀπειλοῦν τούς «ἀντιπάλους» μέ ἔγγραφες ἀνακοινώσεις, μέ τήν πολιτεία νά ἀδιαφορεῖ, παρά τό ὅτι, ὅποτε σημειωθεῖ ὀπαδικό ἔγκλημα, τά «γραφεῖα» τῶν «Θυρῶν» ἀποδεικνύονται κρύπτες παρανόμου ὁπλισμοῦ καί ὀργάνων φονικῶν, ἱκανῶν νά σέ ἀφήσουν στόν τόπο! Βία, παντοῦ βία. Στά «σήριαλ» καί στά «ριάλιτυ» τῆς τηλεόρασης. Βία εἶναι καί ἡ προσπάθεια νά καθιερωθοῦν θεόφαλτσοι γελωτοποιοί πλουσίων ὡς ἰσάξιοι τῶν πραγματικῶν τραγουδιστῶν.

Βία εἶναι καί ἡ πείσμων προσπάθεια τῶν «τηλεπαρουσιαστῶν», οἱ ὁποῖοι παροτρύνουν ‒μέ τόν τρόπο τους, οὐδόλως κομψῶς‒ τούς συνομιλοῦντες πολιτικούς σέ ἀνταλλαγή τοξικῶν καί βιαίων ἐκφράσεων, μιά καί αὐτή ἡ φόρμουλα εἶναι ἐκείνη πού «πουλάει»… Ὁ ἐξαίρετος δημοσιογράφος, λογοτέχνης καί θεατρικός συγγραφεύς Γεώργιος Ροῦσσος, ἔλεγε γιά τούς νεότερους διακόνους τῆς δημοσιογραφίας. «Αὐτά πού πουλοῦν στήν ἐποχή μας εἶναι αἷμα, σπέρμα, στέμμα»! Προχθές περιτράνως ἀπεδείχθη ὅτι καί τά τρία μαζί εἶναι ὁ «συνδυασμός πού σκοτώνει». Εἴχαμε στέμμα μέχρις τελικῆς πτώσεως, μέ τήν ἐνθρόνιση (ἐξαιρετική, μέ βυζαντινό μεγαλεῖο, πόσοι τό κατάλαβαν αὐτό, ἄραγε;) καί στέψη τοῦ βασιλέως Καρόλου τοῦ Γ΄ στό Λονδῖνο. Εἴχαμε αἷμα ἄφθονο, μέ τούς μανιακούς δολοφόνους στήν Σερβία καί τίς ΗΠΑ.

Ὅσο γιά τό τρίτο «συστατικό», φθάνει νά δεῖ κανείς τίς ἑλληνικές τηλεοπτικές «σειρές» καί θά διαπιστώσει ὅτι «χάνει ἡ μάνα τό παιδί καί τό παιδί τήν μάνα!»… Σάν τήν ὁμίχλη, λοιπόν, ἡ βία ἔχει εἰσβάλει, ποικιλοτρόπως, στήν ζωή μας. Ξύλο ἀνελέητο ἀπό συμμορίες ἀνηλίκων εἰς βάρος συνομηλίκων τους. Ἀπόπειρες δολοφονίας ἀλλά καί φόνοι νέων ἀνθρώπων «μέ ὀπαδικά κίνητρα». Ἀντί ἡ κυβέρνηση νά ἐξαφανίσει τό φαινόμενο μέ σκληρά μέτρα «ἀ-λά Μάργκαρετ Θάτσερ», ἐμπλέκεται στά τοῦ ποδοσφαίρου, καί ἡ Ὁμοσπονδία ἐκλιπαρεῖ τήν Uefa νά στείλει διαιτητές «ἐλίτ», οἱ ὁποῖοι, ὅμως, δέν ἔρχονται ἔπειτα ἀπό τήν καταγγελία τοῦ Ἰταλοῦ «arbitro» Μάσσα, ὁ ὁποῖος κατήγγειλε βία καί χτύπημα εἰς βάρος του, καί μάλιστα τά ἀνέφερε στό «φύλλο ἀγῶνος».

Δέν γνωρίζουμε ἐάν καί ποιά θά εἶναι ἡ κυβέρνηση πού θά προκύψει ἀπό τίς ἐπερχόμενες (τοξικότατες) ἐκλογές. Ἀλλά τό πρῶτο πού πρέπει νά κοιτάξει νά περιορίσει, εἶναι ἡ ὁμίχλη τῆς βίας! Καί μιά καλή ἀρχή θά εἶναι ἡ κληρονομιά τῆς Μάργκαρετ Θάτσερ!

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.