ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2025

Ἡ γυναῖκα εἶναι τό ἰσχυρό καί τό ἱερό φῦλο

Ἀφοῦ ἀπορρίψουμε τόν ὅρο «γυναικοκτονία», καθώς ἡ γυναῖκα εἶναι ἐπίσης ἄνθρωπος καί ἑπομένως ἔχουμε «ἀνθρωποκτονία», ἄς μιλήσουμε γιά τήν γελοία ἀντίληψη κάποιων (ὑποτίθεται) ἀνδρῶν, τήν ὁποία ἐξέφρασε μέ τήν δήλωσή του ὁ στυγερός δολοφόνος τῶν Ἁγίων Ἀναργύρων. «Τήν ἤθελα μόνο δική μου.»

Ἤθελε δική του μιά κούκλα, ἕνα παιγνίδι, ἕνα ἀντικείμενο, ἕνα κάτι. Πόσο γελοία εἶναι αὐτή ἡ ἀντίληψη! Καί πόσο «ἄνδρας» εἶναι ἕνας ἐκπρόσωπος τοῦ ἀνδρικοῦ φύλου ὅταν σηκώνει τό χέρι ἐναντίον μιᾶς γυναίκας;

Γιά νά τελειώνουμε, ὅταν ἕνας «ἄνδρας» σηκώνει χέρι σέ μιά γυναῖκα, παύει νά εἶναι ἄνδρας! Κι ἄν θέλουμε νά προχωρήσουμε περισσότερο, ἡ γυναῖκα, ἡ μήτρα τῆς ζωῆς, εἶναι τό «ἰσχυρό φῦλο».

Ἐκείνη κατευθύνει, ἐκείνη φέρνει στόν κόσμο τά παιδιά, ἐκείνη συμβάλλει περισσότερο ἀποφασιστικά στήν συνέχιση τῆς ὑπάρξεως τοῦ ἀνθρωπίνου εἴδους.

Ἐπιτρέψτε μας –χωρίς οὐδεμία σχέση νά ἔχουμε μέ τήν φαιδρότητα τῆς «πολιτικῆς ὀρθότητος»– νά τονίσουμε ὅτι ἡ δολοφονία μιᾶς γυναίκας ἀπό ἄνδρα, θά πρέπει νά τιμωρεῖται μέ ποινή μεγαλύτερη ἀπό ἐκείνη τοῦ φόνου ἄνδρα ἀπό γυναῖκα! Κι αὐτό, διότι ὁ ἄνδρας πού ἀφαιρεῖ τήν ζωή ἀπό μιά γυναῖκα, στερεῖ ἀπό τήν κοινωνία ἕνα ἄτομο περισσότερο ἀπαραίτητο ἀπό τόν ἄνδρα.

Καί αὐτή ἡ κωμική ἀντίληψη τοῦ «εἶμαι ἄνδρας καί τό κέφι μου θά κάνω», πρέπει νά τελειώνει μία καί καλή.

Κι αὐτό πρέπει νά ἀρχίζει ἀπό τήν οἰκογένεια καί τό σχολεῖο! Νά μαθαίνει τό ἀγόρι ἀπό μικρό, στό σπίτι καί στήν αἴθουσα διδασκαλίας, ἐκεῖνο τό ἁπλοϊκό πού ἔχουμε ὅλοι κάποια στιγμή ἀκούσει.

«Τήν γυναῖκα δέν τήν χτυπᾶς οὔτε μέ τριαντάφυλλα»!

Ἄς φροντίσουν οἱ πατεράδες νά δείχνουν τόν ἀπαιτούμενο σεβασμό στό ταίρι τους καί αὐτό νά τό ἀποτυπώνουν στό μυαλό τῶν παιδιῶν μέ τήν συμπεριφορά τους.

Ἀπό μικροί ἀκόμη, ἀντιπαθούσαμε ἐκεῖνα τά τραγούδια «τῆς μαγκιᾶς», πού ἤθελαν τόν ἄνδρα νά εἶναι «ὁ ἀφέντης» στό σπίτι. Καί ἄς μήν κοροϊδευόμαστε. Ὅλοι γνωρίζουμε ὅτι στά μέρη ὅπου οἱ ἄνδρες παινεύονται γιά τό «ἀντριλίκι» καί τήν πρωτοκαθεδρία τους, ἡ γυναῖκα εἶναι ἐκείνη πού κάνει τό «κουμάντο». Στήν Κρήτη καί στήν Μάνη, ἐκεῖ πού ὁ ἄντρας φαντάζει σάν τό «ἄγριο σερνικό», οἱ μανάδες ἔχουν τόν πρῶτο καί τελευταῖο λόγο. Ἄν δέν πεῖ ἡ μάνα τό «ἔχει καλῶς», δέν κουνιέται φύλλο ἀπό τούς μουστακαλῆδες καί τούς «βαρύμαγκες».

Καί δέν ἔχει ἀνάγκη ἡ γυναῖκα ἀπό τήν ἐπιβολή ὅρων ὅπως αὐτός τῆς, προσβλητικῆς γιά τό γυναικεῖο φῦλο, «γυναικοκτονίας». Ναί, ἄν θέλουμε καί ἐπειδή ἔτσι πρέπει, ἄς ὑπάρξει Νόμος πού θά θεωρεῖ τόν φόνο γυναίκας ἀπό ἄνδρα ἔγκλημα «ἰδιαιτέρως εἰδεχθές». Καί δίκαιο μᾶς φαίνεται καί λογικό.

Καί θά κλείσουμε τό σημερινό μας «ξέσπασμα», ὑποστηρίζοντας ὅτι ὁ κόσμος θά ἦταν πολύ καλύτερος ἄν κυβερνοῦσαν οἱ γυναῖκες, πού ἔχουν μέσα τους ἰσχυρότερα συναισθήματα καί ἐνεργοῦν μέ βάση τό ἔνστικτο καί τήν δύναμη μέ τήν ὁποία τίς ἔχει προικίσει ἡ φύση, τήν δύναμη πού μᾶς κάνει νά λυγίζουμε καί νά δακρύζουμε ὅταν ἀκοῦμε τό κλάμα τοῦ παιδιοῦ πού φέρνουν στόν κόσμο.

Ἀγαπᾶτε τίς γυναῖκες! Εἶναι ὅ,τι καλύτερο σκέφθηκε ὅποιος δημιουργός μας!

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.