ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2025

Ἕνα πρωινό, στίς παρυφές τῆς Βουκουρεστίου

«Μά, εἶναι δυνατόν; Ἀποστασία στά χρόνια μας;»

Ἡ φίλη, κάτοικος Βορείων Προαστίων, παλιά φίλη, τοῦ «Ἐσωτερικοῦ», πού ἡ παρέα της ἦταν μόνο Ρηγάδες καί πάντα βρισκόταν σέ ἀντίθεση μέ τίς Κνίτισσες, «τά εἶχε» μέ τούς «ἀποστάτες», πού φεύγουν ἀπό τόν Σύριζα καί πᾶνε στόν Κασσελάκη.

«Μά, νά γίνει μείζων ἀντιπολίτευση τό ΠΑΣΟΚ;»…

Τήν λυπήθηκε ἡ ψυχή μου, καθώς μεταξύ μιᾶς ἐπισκέψεως στήν «Λουί Βιττόν» καί ἑνός καφέ στό σαλόνι μεγάλου ξενοδοχείου, μιλοῦσε μεγαλοφώνως στό (ἀκριβό) κινητό της, πιθανῶς μέ φίλη της, πού εἶχε τόν ἴδιο «σεβντᾶ»…

Ἀνταλλάξαμε δύο φιλιά στόν ἀέρα (σέρνεται καί κόβιντ, μήν τήν πάθουμε στά καλά καθούμενα) καί μέ κάλεσε νά καθίσω σιμά της.

Ντυμένη πάντα μέ προσοχή ὥς τήν τελευταία λεπτομέρεια, μοῦ εἶπε τόν καημό της τόν μεγάλο…

«Μά, κι ἐσεῖς δέν γράφετε τήν ἀλήθεια! Σᾶς ἔχει παρασύρει αὐτός ὁ Στέφανος! Καί μέ τόν τρόπο σας σιγοντάρετε τό ἔργο τῆς ἀποστασίας»…

Χαμογέλασα. «Μήν χρησιμοποιεῖς αὐτή τήν λέξη διότι μαρτυρᾶς τήν ἡλικία σου. Ἐγώ, ἐν τάξει, πουθενά δέν λέω ὅτι ὑπήρξαμε συμμαθητές στά γαλλικά, ἀλλά κι ἐσύ μήν λές κουβέντες πού θυμίζουν τό ’65, πού πηγαίναμε ἤδη στό Γυμνάσιο!» τῆς σφυρίζω, δῆθεν προστατευτικά.

«Μά, ἔχει ἄδικο ὁ Γιαννούλης;» μοῦ λέει. «Στόν Χαλεπᾶ ἀναφέρεσαι, προφανῶς. Ὄχι, δέν ἔχει ἄδικο, ἡ τέχνη του ὑπῆρξε σπουδαία» τῆς ἀπαντῶ γελῶντας. «Καλέ, ποιόν Χαλεπᾶ; Στόν συνάδελφό σου, τόν βουλευτή ἀναφέρομαι, πού τά εἶπε ἀπό τήν καλή σέ ἐκεῖνον τόν ξεμαλλιασμένο Παππᾶ, ἀπό τό Κιλκίς, πού ἔγινε πρωτοπαλλήκαρο τοῦ Στέφανου»…

Εἶχα ἀποφασίσει νά συνεχίσω τό δούλεμα, καθώς τό ἔδαφος προσφερόταν ἐλεύθερο. «Μέ μπέρδεψες. Ἐγώ πίστευα ὅτι θά ἤσουν μέ τόν Στέφανο. Πιό πολύ σοῦ ταιριάζει. Ναυτιλία, κέρδη στά Χρηματιστήρια, μοδέρνος, χωρίς “ταμποῦ” καί προκαταλήψεις. Ἐσύ δέν ἤσουν ποτέ συντηρητική.» Τί ἦταν νά τό πῶ; Ἐξεμάνη!

«Ἐγώ συντηρητική; Ξέχασες πού ἤμουν πάντα μπροστά στίς διαδηλώσεις; Ξέχασες ὅτι δέν καθόμουν ποτέ ἥσυχη στίς συνελεύσεις στό Πανεπιστήμιο; Ἐγώ συντηρητική;» ἀνεφώνησε καί κουδούνισαν τά ὁλόχρυσα βραχιόλια στό ἀριστερό της χεράκι, ὅπως ἐκεῖνα, τά χάλκινα τή ἄτυχης Γερακίνας, «πού, ἔπεσε μέσ’ τό πηγάδι κι ἔβγαλε φωνή μεγάλη»… «Πῶς, πῶς, σέ θυμᾶμαι. Ποτέ δέν σέ ἔπιανε ἡ Ἀστυνομία ἐσένα γιατί ὁ μπαμπᾶς σου εἶχε φροντίσει νά περνᾶς ἐλεύθερα ἀπό παντοῦ»…

Ἀναστέναξε βαθιά. «Ἄχ, ὁ μπαμπᾶς! Τί μοῦ τόν θύμισες; Ἄσέ τον νά κοιμᾶται ἐν εἰρήνῃ!». Τώρα χαμογέλασα ἐγώ. «Ναί, γιατί ὅσο ζοῦσε μόνο ἐν εἰρήνῃ δέν τόν ἄφηνες μέ τά καμώματά σου καί ζοῦσε μέ τόν φόβο “μήν τόν γράψουνε οἱ ἐφημερίδες καί γίνει ρεζίλι τῶν σκυλιῶν!”»… Παρήγγειλα τόν καφέ μου, εἴπαμε κι ἄλλα, θυμηθήκαμε τά χρόνια πού τρέχαμε δῶθε-κεῖθε «σάν τά τρελλά πουλιά», μοῦ εἶπε ὅτι «εἶναι πιστή στήν ἀριστερά καί προτιμᾶ τόν Ἀλέξη, ἀλλά …τά ἔκανε κι ἐκεῖνος θάλασσα;», καί μᾶς διέκοψε ἡ ὡραία σερβιτόρος. «Κυρία, ὁ ὁδηγός σᾶς περιμένει ἔξω μέ τό αὐτοκίνητο.» Χαιρετηθήκαμε τρυφερά καί ἔφυγε. Γιά τά Βόρεια, ἀσφαλῶς, γιά νά πολεμήσει ἀπό τά ὀρεινά τούς ἀποστάτες…

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.