ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2025

Ἄς τήν λέμε «Λαμπρή» μήπως ἀλλάξει κάτι…

Τέτοιες μέρες, πού χαίρεται ἡ φύση ὅλη, τέτοιες μέρες πού «στήνει ὁ ἔρωτας χορό μέ τόν ξανθόν Ἀπρίλη», ἡ πατρίδα αὐτή συνήθιζε νά «τό ρίχνει ἔξω».

Παλιότερα δέν ἔφευγε τόσος κόσμος τό Πάσχα. Ὑπῆρχαν λιγότερα αὐτοκίνητα, λιγότερο χρῆμα, λιγότερα ξενοδοχεῖα, λιγότερος κόσμος στό Λεκανοπέδιο. Ἀπό τήν ἐποχή πού ἄρχισαν νά πέφτουν ἀπό τόν εὐρωπαϊκό οὐρανό τά «πακέτα», ἡ χώρα πακεταρίστηκε κανονικά, γιά νά παραδοθεῖ ἕτοιμη, δεμένη μέ διακοσμητικό κορδελλάκι, στούς δανειστές. Κι ὅμως, αὐτή ἡ χώρα, πού περνοῦσε μέ λίγα καί περνοῦσε καλά, δέν μπόρεσε νά ἀντισταθεῖ στίς ὀρδές τῶν βαρβάρων, πού μέ τόν καιρό ἐξελίχθηκαν σέ κυρίαρχους καί ξεχύνονται κάθε τόσο μέσα ἀπό τά κανάλια γιά νά σέ κάνουν νά τρέμεις!

Ἅγιες μέρες, Λαμπρή τῶν Ἑλλήνων σιμώνει κι οὔτε ἕνα χαμόγελο! Οὔτε μιά διέξοδος, στό φοβερό ἀδιέξοδο πού μᾶς ὁδήγησαν ἐκεῖνοι πού θά κάνουν «Ἀνάσταση»στά πολυτελῆ τους σπίτια πού ἀπέκτησαν χωρίς νά ἀσκήσουν ἐπάγγελμα, ἐκεῖνοι, οἱ περισσότεροι ἀπό τούς ὁποίους δέν ἔχουν ἱδρώσει, δέν ἔχουν ἀντιληφθεῖ τί σημαίνει ἐπιχείρηση, προσωπικό, μισθοί, ἀσφαλιστικές εἰσφορές, ἐφορία, ἐπιταγή, ΦΠΑ. Δέν τό εἶπαν Πάσχα οἱ Ἕλληνες. «Λαμπρή» ὀνόμασαν τή γιορτή γιά νά εἶναι ἑλληνική ἡ ὀνομασία της. «Λαμπρή» γιατί συμπίπτει μέ τήν ἀλλαγή τῆς ἐποχῆς, μέ τή γῆ πού πρασινίζει, μέ τά δέντρα πού ἀνοίγουν τά φύλλα τους, μέ τά ἀρώματα τῆς φύσης σέ οἶστρο. Λαμπρή καί στό βάθος νά φαίνεται ἐλπίδα…

Στά υψηλότερά της ἡ ἀγορά, δέν ὑπάρχουν χρήματα στίς τσέπες τοῦ κοσμάκη, πανάκριβα τά ἀγαθά πρώτης ἀνάγκης. Πᾶνε καί τά «κινήματα», ξεθύμαναν. Οἱ «ἀγανακτισμένοι», τό «κίνημα τῆς πατάτας», τό κίνημα «δέν πληρώνω». Οὐδείς μπόρεσε νά κλονίσει τό «κίνημα» πού μᾶς κυβερνᾶ πενήντα χρόνια τούρκικα. Ἄλλες ἐποχές, τήν Λαμπρή λαλοῦσαν τά κλαρῖνα, ἔδινε κι ἔπαιρνε ὁ τσάμικος, ἡ ρετσίνα γέμιζε τά ποτήρια. Μετά, περάσαμε στήν ἐξέλιξη. Ἀποκτήσαμε «μπάρμπεκιου», οἱ σοῦβλες γυρίζουν μέ «μοτεράκι», τό κρασί ἔγινε «σινιέ» καί τό κοκορέτσι τό ἀγοράζουμε ἕτοιμο! Ἀκόμη καί τά δημοτικά τραγούδια ἀποδίδονται μέ ὄργανα ἠλεκτρικά, πού στεροῦν τή γνησιότητα καί τήν ὀμορφιά πού ἔχει ἡ αὐθεντική παραδοσιακή μουσική μας. Καί σέ λίγα χρόνια δέν θά ἔχουμε ταυτότητα! Σταμάτησαν τά σουβλίσματα στά στρατόπεδα, ἐλάχιστοι κάτω τῶν 40 χορεύουν δημοτικούς χορούς καί τά ἑλληνικά ἀντικαθίστανται ἀπό ξένες λέξεις καί ἰδιωματισμούς. Δέν χρειάστηκε νά περάσουν στρατοί τά σύνορά σου. Τά κατήργησαν, περνώντας σου τήν «ἐλευθερία τῆς ἐπικοινωνίας», ἐπιτρέποντάς σου τρόπους «συνεύρεσης» πού δέν τούς εἶχες φανταστεῖ!

Μπαίνεις στό google earth, βλέπεις τό ἐξοχικό σου στή Μακρυνίτσα καί μένεις ἔκθαμβος! Δέν σκέπτεσαι, ὅμως, ὅτι ἐκεῖνοι πού σοῦ ἐπιτρέπουν νά δεῖς μέχρι τό σπίτι σου, μπορεῖ νά βλέπουν μέσα σ’ αὐτό! Πρόοδος, δέν λέω, ἀλλά κάπου χάνεσαι στόν λαβύρινθό της. «Μιλᾶμε» μέ πληκτρολόγια καί στέλνουμε εὐχές χωρίς νά μιλᾶμε! Ἀνοῖξτε τό γραμματοκιβώτιό σας! Μόνο λογαριασμούς θά βρεῖτε! Οὔτε μιά πασχαλινή κάρτα! Καλό Πάσχα!

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.