Ἀπειλή γιά τήν ΕΕ ἡ ἀνελευθερία

Ἡ τολμηρή ὁμιλία Μακρόν στήν Εὐρωβουλή

«Η ΑΛΗΘΙΝΗ Γαλλία ἐπέστρεψε». Ἔτσι ὑπεδέχθη ὁ πρόεδρος τῆς Κομμισσιόν Ζάν-Κλώντ Γιοῦνκερ τήν ὁμιλία τοῦ Γάλλου Προέδρου Ἐμμανυέλ Μακρόν στήν Εὐρωβουλή. Ἴσως νά ἔχει καί δίκιο. Τουλάχιστον αὐτό διαφαίνεται ἀπό τά πρῶτα δείγματα γραφῆς τοῦ φιλόδοξου καί ταυτοχρόνως ἀποφασιστικοῦ Γάλλου Προέδρου, ὁ ὁποῖος τολμᾶ νά συγκρουσθεῖ μέ τόν λαϊκισμό καί ὅλα τά ἀκραῖα φαινόμενα πού βρίσκουν πρόσφορο ἔδαφος στήν ΕΕ.

Σέ ἄκρως φιλοευρωπαϊκό τόνο, πού δέν συναντᾶ κανείς συχνά, ὁ Μακρόν ὁμίλησε χωρίς περιστροφές γιά τήν ἀνησυχητική κατάσταση στήν ὁποία ἔχει περιέλθει ἡ ΕΕ. «Ἡ Εὐρώπη εὑρίσκεται σέ κατάσταση “ἐμφυλίου πολέμου” καθώς ἔχει γοητευθεῖ ἀπό τήν ἀνελευθερία» ἀνέφερε ἐμφατικά. «Οἱ ἐθνικοί μας ἐγωισμοί μᾶς φαίνονται κάποιες φορές περισσότερο σημαντικοί ἀπό αὐτά πού μᾶς ἑνώνουν ἀπέναντι στόν ὑπόλοιπο κόσμο» ἐπεσήμανε μέ ἀρκετή δόση εἰλικρινείας, χαρακτηρίζοντας τόν ἐθνικισμό μιά «θανατηφόρα τάση πού θά μποροῦσε νά ὁδηγήσει τήν Ἤπειρό μας στήν ἄβυσσο».

Ἀναφορά ἔκανε καί στό θέμα τῆς μεταναστεύσεως, καλώντας γιά τήν θέσπιση ἑνός προγράμματος πού θά δίδει ἄμεση οἰκονομική βοήθεια στίς τοπικές κοινωνίες πού δέχονται πρόσφυγες. Δέν παρέλειψε ἀκόμη νά ἐκφράσει τήν ἑτοιμότητα τῆς Γαλλίας νά δείξει στήν πράξη τήν εὐρωπαϊκή ἀλληλεγγύη ἐάν ἡ Ἑλλάς ἀπειληθεῖ ἀπό τήν Τουρκία. Ἐπανέλαβε τήν ἐπείγουσα ἀνάγκη γιά τήν ἀναμόρφωση τῆς Εὐρωζώνης καί δήλωσε ὅτι ἡ Γαλλία εἶναι ἕτοιμη νά αὐξήσει τήν συνεισφορά της στόν εὐρωπαϊκό προϋπολογισμό ὑπό ὅρους. Ἐν ὀλίγοις, ὁ χαρακτηρισμός «ἀρκετά τολμηρός» θά μποροῦσε νά ἀποδοθεῖ στόν Γάλλο Πρόεδρο. Εἰδικῶς ἄν ἀναλογισθεῖ κανείς τό γενικώτερο εὐρωπαϊκό πλαίσιο πού ἔχει διαμορφωθεῖ μετά τήν ἐπικράτηση τῶν λαϊκιστῶν στίς ἐκλογές τῆς Οὑγγαρίας καί τῆς Ἰταλίας.

ΜΥΡΝΑ ΝΙΚΟΛΑΪΔΟΥ

Ειδήσεις / Άρθρα

Γιώργος Ανδρούτσος: Ο πολυβραβευμένος διεθνούς φήμης ζωγράφος παρουσιάζει στην Ιαπωνία την πέμπτη ατομική του έκθεση

Εφημερίς Εστία
​Ο Γιώργος Ανδρούτσος, διακεκριμένος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης, παρουσιάζει την πέμπτη ατομική του έκθεση με τίτλο «George Androutsos Exhibition» τον Μάιο του 2025 στην γκαλερί SZK, στην Τσιγκασάκι της Καναγκάουα, Ιαπωνία.

Ἡ ἀπάθεια στό Αἰγαῖο πληρώνεται: «Τετελεσμένα» δημιούργησε τό «Ὀρούτς Ρεΐς»

Εφημερίς Εστία
Ὁ Χακάν Φιντάν ὑποστηρίζει ὅτι ἡ Τουρκία χάραξε στήν κρίση τοῦ 2020 τά ἐξωτερικά ὅρια τῆς ὑφαλοκρηπῖδος της

Οἱ Βρυξέλλες δέν εἶναι τό κέντρο τοῦ κόσμου

Εφημερίς Εστία
ΜΕ ΜΕΓΑΛΟ σκεπτικισμό ἀντιμετωπίζουμε τίς ἐξαγγελίες καί τά προγράμματα φορέων τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἑνώσεως περί ἀμυντικῆς βιομηχανίας καί στρατηγικῆς αὐτονομίας.

Ὁ Μάκης Βορίδης προειδοποιεῖ τήν Γερμανία γιά τούς μετανάστες

Εφημερίς Εστία
Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΙΣ δέν πρόκειται νά ἀποδεχθεῖ εὔκολα ὁποιοδήποτε αἴτημα τῆς Γερμανίας νά ἐπιστραφοῦν στήν Ἑλλάδα μετανάστες πού ἔχουν λάβει πρῶτο ἄσυλο στήν χώρα μας.

Ἕνας ἁγνός, ἄδολος ὀπαδός τῆς Τέχνης τῶν Μουσῶν

Δημήτρης Καπράνος
Ὁ Γιῶργος Χαρωνίτης, πού ἔφυγε ἀπό κοντά μας ἥσυχα, ὅπως ἔζησε, στά μόλις ἑβδομήντα του χρόνια, ἦταν ἕνας ἐξαιρετικός δημοσιογράφος, ἕνας συνεπής στίς ἀρχές του ἄνθρωπος, μία ἤρεμη ‒ἄν καί Κρητικός‒ μορφή, ἕνα παιδί πού ἀσπάσθηκε τήν θρησκεία τῶν Μουσῶν ἀπό μικρός καί προσπάθησε νά μᾶς μεταδώσει ἐκείνη τήν πολύπλοκη μορφή πού ἔχει ἡ ἄδολη ἀγάπη γιά τήν Μουσική.