ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2025

Τήν θερινή ὥρα… «δαγκωτό»!

Ἔ, ὄχι καί νά μᾶς ἐρωτοῦν ἐμᾶς, τούς Ἕλληνες, ἄν προτιμοῦμε τήν θερινή ἤ τήν χειμερινή ὥρα!

Τήν θερινή φυσικά, τήν ὥρα πού ταιριάζει στήν χώρα μας, τήν ὥρα πού ταιριάζει στήν ψυχοσύνθεσή μας, στήν θάλασσά μας, στήν ζωή μας. Δέν μπορεῖς νά βλέπεις νά βραδυάζει ἀπό τίς πέντε τό ἀπόγευμα! Πῶς νά τό κάνουμε; Προσπάθησαν, ὅσο μποροῦσαν, οἱ ἑταῖροι μας νά μᾶς φέρουν κοντά τους.

Τό πέτυχαν, ὡς πρός τόν τρόπο ζωῆς. «Ἔλλειψη χρημάτων-στάσις ἐμπορίου» ἔλεγαν οἱ παλαιότεροι. Καί καθώς μᾶς ἀφαίρεσαν τήν δυνατότητα νά ἔχουμε χρήματα, ἀρχίσαμε νά ζοῦμε σάν Εὐρωπαῖοι.

Κλεινόμαστε μέσα ἀπό νωρίς, καθόμαστε στόν καναπέ, βλέπουμε τηλεπαιγνίδια, βλέπουμε «Τό σόι σου» (παραλείπεται μία λέξη), βλέπουμε μέχρι καί ἐκεῖνες τίς ἐκπομπές μαγειρικῆς, πού μᾶς διδάσκουν πῶς νά μαγειρεύουμε χοιρινό μέ φραγκοστάφυλα ἤ κοτόπουλο μέ γκότζι-μπέρι καί λάδι τρούφας ἤ λαβράκι μέ λάδι καρύδας καί σπόρους τομάτας ἀπό τά Ἱμαλάια!

Δέν βγαίνουμε πιά τά βράδια, τά «μαγαζιά» δουλεύουν πλέον μιά-δυό ἡμέρες τήν ἑβδομάδα, ἀγοράζουμε ροῦχα ἀπό τά «στοκάδικα» καί τίς «ὀκαζιόν», ξεχάσαμε τό «ἀμπιγιέ» ντύσιμο καί φορᾶμε ὅ,τι βροῦμε μπροστά μας, ἀφήνουμε τό αὐτοκίνητο σπίτι καί κυκλοφοροῦμε μέ τό λεωφορεῖο ἤ τό μετρό.

Ἀλλά ὅταν σκάσει μύτη ὁ Ἀπρίλιος, κατεβαίνουμε στίς παραλίες, φορᾶμε κοντομάνικα καί πέδιλα, βουτᾶμε στή θάλασσα πού ἔχει ἀρχίσει νά ἀλλάζει θερμοκρασία, περιμένουμε τίς φράουλες καί τά κεράσια…

Ἄλλες εἶναι οἱ συνθῆκες ἐδῶ, στήν χώρα τοῦ ἥλιου καί ἄλλες ἐκεῖ, ὅπου μέ δεκαπέντε βαθμούς τό καλοκαίρι ἱδρώνετε ἀπό τήν ζέστη!

Τήν θερινή ὥρα θέλουμε, φυσικά, γιά νά ἔχουμε περισσότερο φῶς, περισσότερες ὧρες γιά νά μᾶς δεῖ ἡ ἡμέρα. Νά πηγαίνει ἑπτάμιση τό ἀπόγευμα καί νά μήν ἔχει πέσει ὁ ἥλιος, νά κοντεύει ὀκτώ καί –ἐπιστρέφοντας ἀπό τήν ἐργασία– νά πηγαίνεις γιά μπάνιο!

Νά πηγαίνεις μέ τήν παρέα σου γιά καφεδάκι καί νά βλέπεις, κοντά στίς ἐννιά, τόν οὐρανό νά κοκκινίζει καί τόν ἥλιο νά βυθίζεται στά νερά τοῦ Σαρωνικοῦ.

Τί νά κάνουμε, παιδιά; Εἶναι κάποια πράγματα τά ὁποῖα μποροῦμε νά ἀπολαύσουμε καί μέ τά λίγα πού μᾶς ἔχουν ἀπομείνει. Γιά σκέψου, δηλαδή, νά εἶσαι τυχερός καί νά μένεις σέ παραθαλάσσια ἑλληνική πόλη! Νά γυρίζεις τό μεσημέρι ἀπό τό γραφεῖο, νά πετᾶς τά ροῦχα, νά φορᾶς τό μαγιό καί νά τρέχεις στήν θάλασσα!

Ποῦ νά τά βρεῖς αὐτά σέ ἄλλες –πλήν τῶν νοτίων– χῶρες τῆς Εὐρώπης; Τί νά τά κάνω ἐγώ τά ἀκριβά ἑστιατόρια, τά «γκουρμέ» στέκια καί ἄλλες ἀπολαύσεις, ὅταν μπορῶ νά χαρῶ τήν θάλασσα καί ἕνα πιάτο μέ ὁλόφρεσκο τηγανισμένο γαῦρο καί μιά σαλάτα;

Γι’ αὐτό σᾶς λέω, ἀγαπητοί ἑταῖροι, μήν μᾶς ρωτᾶτε ἐμᾶς, τούς χρεοκοπημένους Ἕλληνες «ποιά ὥρα προτιμᾶμε». Ὅσο καί ἄν μᾶς ἔχετε κατηγορήσει γιά «Ἀδιαφάνεια», εἴμαστε ἡ χώρα πού λατρεύει τό φῶς καί ζητεῖ πάντα περισσότερο!

Εἶναι τό μοναδικό δημοψήφισμα, στό ὁποῖο οἱ Ἕλληνες θά ψηφίσουν μέ ποσοστά συντριπτικά. Τήν θερινή ὥρα θέλουμε, τόν ἥλιο νά χαιρόμαστε, ὅσο μποροῦμε περισσότερο…

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.