Ὅταν ἡ Ἑλληνική Ναυτιλία μεγαλουργεῖ

Δέν θά μποροῦσε κανείς νά ἰσχυρισθεῖ ὅτι οἱ Ἕλληνες ἐφοπλιστές εἶναι ἅγιοι! Καί δέν μπορεῖ κανείς νά εἶναι «ἅγιος» σέ ἕναν τόσο ἀγρίως ἀνταγωνιστικό καί μέ διαρκῆ «χτυπήματα» χῶρο.

Θά ἔλεγα, ὅμως, ὅτι εἶναι ἄξιοι καί ὅτι ἔχουν πάντα κοντά τους τόν ἅγιο Νικόλαο, τόν ὁποῖο θεωροῦν συμπαραστάτη καί καθοδηγητή. Ἔχω ἰδίαν ἀντίληψη, καθώς ἔχω ψάλει τό «Κανόνα πίστεως καί εἰκόνα πραότητος», χορωδία μέ τήν πλοιοκτησία, σέ μακρινές χῶρες τῆς Ἄπω Ἀνατολῆς, στήν τελετή παραλαβῆς πλοίων ἀπό Ἕλληνες ἐπιχειρηματίες! Καί γνωρίζω ἐξ ἁπαλῶν ὀνύχων (ἀπό τά πρῶτα βήματα τοῦ καπετάν Παναγιώτη) τήν διαδρομή τοῦ πανίσχυρου σήμερα «Ὁμίλου Τσάκου», ὁ ὁποῖος βρίσκεται μέσα στούς δέκα μεγαλύτερους ναυτιλιακούς ὁμίλους μεταφορᾶς ἐνέργειας, σέ παγκόσμια κλίμακα!

Ὁ ὑγιής αὐτός οἰκονομικός ὀργανισμός, λοιπόν, βρέθηκε τό 1918 στήν ὄγδοη θέση, καθώς τά δεξαμενόπλοιά του μετέφεραν 550.000.000 βαρέλια πετρελαίου, ἤτοι ἑπτά ὁλόκληρες ἡμέρες καταναλώσεως ἐνεργείας παγκοσμίως.

Τό 2018, ἡ εἰσηγμένη ναυτιλιακή ἑταιρεία τοῦ Ὁμίλου, ἡ «Tsakos Energy Navigation», ἑόρτασε τά 25 χρόνια ἀπό τήν εἰσαγωγή της στήν χρηματιστηριακή ἀγορά, ἀρχικῶς τοῦ Ὄσλο καί ἐν συνεχεία τῆς Νέας Ὑόρκης.

Τόν περασμένο Ὀκτώβριο, ἡ ἑταιρεία ὁλοκλήρωσε τό ναυπηγικό της πρόγραμμα, πού περιελάμβανε 15 πλοῖα, δεξαμενόπλοια καί LNG. Ὁ στόλος τῆς ΤΕΝ ἀποτελεῖται ἀπό 65 πλοῖα συνολικῆς χωρητικότητος 7.200.000 τόνων, ἐκ τῶν ὁποίων τά 63 εἶναι δεξαμενόπλοια καί δύο LNG.Ὁ ἐπί κεφαλῆς, μάλιστα, τῆς ἑταιρείας Νῖκος Παν. Τσάκος, βρέθηκε στήν τελευταία σύνοδο τοῦ Νταβός καί δήλωσε σχετικά:

«Τό 2018 ἦταν μία ἀπό τίς πιό ἄστατες καί ἀλλοπρόσαλλες χρονιές ὅσον ἀφορᾶ τήν ναυλαγορά καί τήν παγκόσμια οἰκονομία. Ἀπό ἐκεῖ πού εἴχαμε συνηθίσει νά ὑπάρχει μία σταθερή ἀνοδική πορεία, ἡ κατάσταση ἄλλαξε. Συζητούσαμε γιά μία στοιχισμένη ἀνάπτυξη ὅλων τῶν χωρῶν. Βρέθηκα στό Νταβός στό World Economic Forum. Αὐτή τή φορά τά μηνύματα ἦταν ἀκριβῶς τά ἀντίθετα. Ὅτι, δηλαδή, μπαίνουμε σέ μία περίοδο στήν ὁποία, τό λιγότερο πού μποροῦμε νά ποῦμε, θά ὑπάρχουν προκλήσεις. Σέ αὐτό τό ἄστατο περιβάλλον, ἡ ἑταιρεία μας μέ τή βοήθεια τοῦ Θεοῦ καί ὅλων τῶν ἐργαζομένων σέ αὐτή, σέ θάλασσα καί στεριά, συνεχίζει τή σταθερή πορεία της, ἐπεκτείνοντας τόν κύκλο τῶν ἐργασιῶν της καί συνάπτοντας στρατηγικές συνεργασίες μέ κρατικούς ὀργανισμούς καί μεγάλους κολοσσούς στόν τομέα τῆς ἐνέργειας, τοῦ ξηροῦ φορτίου, τῶν κοντέινερ καί τοῦ φυσικοῦ ἀερίου.

Τό “Maria Energy”, πού ὅλοι καμαρώσαμε ἦταν ὄχι μόνο τό πρῶτο πλοῖο πού ἔφερε στήν Ἑλλάδα φυσικό ἀέριο ἀπό τήν Ἀμερική, ἀλλά καί τό πλοῖο πού ἔκανε τίς μεγαλύτερες μεταφορές καί περισσότερες ἐξαγωγές ἀπό κάθε ἄλλο πλοῖο στόν κόσμο, ἐξάγοντας φυσικό ἀέριο ἀπό τήν Ἀμερική, καί μᾶς κάνει περήφανους. Ὁ Ὅμιλος Τσάκου εἶναι ὁ 8ος μεγαλύτερος ὅμιλος παγκοσμίως στή μεταφορά ἐνέργειας. Ὅλες αὐτές οἱ μεταφορές καί ὅλο αὐτό τό ἔργο ἔγινε μέ ἀσφάλεια γιά τίς ζωές τῶν ναυτικῶν καί τοῦ περιβάλλοντος». Πῶς νά μήν τρελαίνονται μετά οἱ Κινέζοι καί οἱ Γερμανοί;

Απόψεις

Πῶς διεσώθησαν ἀπό «κατάσχεση» οἱ γαῖες καί τό κτίριο τῆς Μονῆς Σινᾶ!

Μανώλης Κοττάκης
Τό Αἰγυπτιακό Δημόσιο διεκδικοῦσε 71 ἀκίνητα τῆς Μονῆς Ἁγίας Αἰκατερίνης μέ ἀντάλλαγμα παραχώρηση καθεστῶτoς ἐνοικιαστοῦ – Θά χάναμε σύμβολο τοῦ Χριστιανισμοῦ πού ἔκτισε ὁ Ἰουστινιανός τόν 6ο αἰῶνα – Ἡ Αἴγυπτος ἀναγνωρίζει τήν κυριότητα τῶν γαιῶν καί τόν ναό τῆς Ἁγίας Αἰκατερίνης

Πύρρειος ἐκλογή

Εφημερίς Εστία
Η ΕΚΛΟΓΗ τοῦ Φρειδερίκου Μέρτς (ΦΜ) στό ἀξίωμα τοῦ Καγκελλαρίου τῆς Ὁμοσπονδιακῆς Γερμανίας, μέ 325 ψήφους στήν Κάτω Βουλή, εἶναι μία Πύρρειος νίκη πού δέν ἀντέχει σέ ἄλλη δοκιμασία.

Παροχές οἱ τόκοι πού θά πληρώναμε γιά τό μνημόνιο 1

Εφημερίς Εστία
Δέν ὑφίσταται κίνδυνος γιά τό χρέος μετά τό 2032

Ὅταν τό ξενύχτι ἀξίζει τόν κόπο…

Δημήτρης Καπράνος
Ὅταν χάνεις τόν ὕπνο σου γιά νά παρακολουθήσεις ἕναν ποδοσφαιρικό ἀγῶνα-πανδαισία, ὅπως ὁ προχθεσινός μεταξύ τῆς «Ἴντερ» τοῦ Μιλάνου καί τῆς «Μπαρτσελόνα», δέν μπορεῖς νά παραπονεθεῖς ἐπειδή πρέπει σέ πολύ λίγες ὧρες νά ἀφήσεις τό κρεβάτι.

Σάββατον, 8 Μαΐου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
O ΚΟΣΜΟΣ ΔΙΚΑΙΟΣ ΕΠΑΙΝΟΣ