Σέ μιά ἐποχή πού μᾶς λείπουν τά πρότυπα

Σέ μιά ἐποχή δύσκολη, πού ἀπό τήν ἑλληνική κοινωνική σκηνή ἀπουσιάζουν τά πρότυπα, εἶναι εὐτύχημα ἡ παρουσία τοῦ Ἐμμανουήλ Καραλῆ. Ὁ νεαρός ὀλυμπιονίκης εἶναι ὁ ἀπόλυτος ἐφαρμοστής τοῦ «δέν τό βάζουμε κάτω ποτέ».

Πέρασε ἀπό συμπληγάδες μέχρι νά φθάσει στήν δικαίωση, ἄκουσε τόν προπονητή του νά λέει ὅτι «οἱ μαῦροι δέν μποροῦν νά πηδήσουν ψηλά», ἕνα παιδί τοῦ ὁποίου ὁ πατέρας εἶναι Ἕλληνας καί ἡ μητέρα του Ἀφρικανή.

Ἀντιμετώπισε βαρειά κατάθλιψη καί κατώρθωσε νά σταθεῖ στά πόδια του καί σήμερα νά διακρίνεται καί νά εἶναι ὁ μόνος ἐπικοντιστής, ὁ ὁποῖος πέτυχε νά ἀσκήσει πίεση στόν ὑπεραθλητή Ντουπλάντις καί νά ἔχει συμμετοχή στόν μοναδικό τελικό στόν ὁποῖο τό χρυσό μετάλλιο κρίθηκε σέ ὕψος μεγαλύτερο τῶν 6.10 μ.

Γιά τούς μή γνωρίζοντες τό ἅλμα ἐπί κοντῷ εἶναι ἕνα ἀπό τά δυσκολώτερα καί τά πιό τεχνικά ἀθλήματα τοῦ στίβου. Εἶναι ὅμως καί τό πιό θεαματικό, καθώς πάνω ἀπό τόν πῆχυ ὁ ἀθλητής ὀφείλει νά ἐκτελέσει τέλεια καί νά προσέξει κάθε του κίνηση.

Τό ἐπί κοντῷ εἶναι τό ἄθλημα στό ὁποῖο ὁ πῆχυς πέφτει πολύ πιό εὔκολα ἀπ’ ὅτι στό ἅλμα εἰς ὕψος, καθώς στό πέρασμά του ὁ ἀθλητής χρησιμοποιεῖ ἐκτός ἀπό τό μυαλό, τήν μέση του ἡ ὁποία πρέπει νά διαγράψει τήν τέλεια γωνία ὥστε νά ἀποφευχθεῖ τό μοιραῖο ἄγγιγμα.

Θυμᾶμαι, ἔφηβος, στό βοηθητικό στάδιο τοῦ «Καραϊσκάκη» (πρίν καταστραφεῖ τό μοναδικό στάδιο-πνεύμονας γιά τόν ἑλληνικό στίβο­) ὅταν καθ’ ὑπόδειξη τοῦ προπονητῆ μας Τάκη Ἐπιτρόπουλου προσπάθησα νά χρησιμοποιήσω τήν ταχύτητά μου καί νά μεταπηδήσω ἀπό τούς δρόμους στό ἐπί κοντῷ. Οἱ συναθλητές μου Θανάσης Βασιλείου καί Βίκτωρ Εὐγενίδης μοῦ συνέστησαν νά μήν προσπαθήσω, καί εἶχαν ἀπόλυτο δίκαιο καθώς τό ἅλμα ἐπί κοντῷ ἀπαιτεῖ ταχύτητα, πολύ δυνατά χέρια καί, κυρίως, ἄψογη τεχνική κατάρτιση.

Αὐτό σημαίνει ἰώβεια ὑπομονή, στερήσεις καί κυρίως, πρέπει νά ξεχάσεις τίς ἀπολαύσεις πού σέ περιμένουν κατά τήν ἐφηβεία.

Ἔτσι, συνέχισα τά δρομικά ἀγωνίσματα βλέποντας πάντα στούς μαθητικούς ἀγῶνες τήν πλάτη τοῦ ἀείμνηστου συναδέλφου καί δρομέα Νίκου Ἀντωνιάδη, ὁ ὁποῖος μέ ἄφηνε πάντα δεύτερο ἤ τρίτο.

Τότε, ξεπήδησε τό εἴδωλο τοῦ ἐπί κοντῷ τῆς ἐποχῆς, ὁ μεγάλος Χρῆστος Παπανικολάου. Ὁ μοναδικός Ἕλληνας ἐπικοντιστής πού ἔχει γράψει τό ὄνομά του στόν κατάλογο τοῦ παγκοσμίου ρεκόρ τοῦ ἀγωνίσματος μέ τήν ἐπίδοσή του, 5,49 μ.

Ἀπό τότε εἴχαμε μεγάλη φουρνιά καλῶν ἐπικοντιστῶν, οἱ ὁποῖοι βγῆκαν προσπαθῶντας νά ἀκολουθήσουν τά βήματα τοῦ Παπανικολάου. Ὁ Σακελλαριάδης, ὁ Τόγκας, ὁ Κυτέας, οἱ ὁποῖοι πῆραν τήν σκυτάλη ἀπό τήν ὁμάδα πού εἶχε σχηματιστεῖ γύρω ἀπό τόν Παπανικολάου, ὁ ἀείμνηστος Παντελῆς Νικολαϊδης, ὁ Μπαλάσης καί ὁ Δράκος. Καί ἐκεῖνοι μέ τήν σειρά τους εἶχαν προπονητή τήν παλιό ἐπικοντιστή Εὐσταθιάδη, ὁ ὁποῖος εἶχε διαδεχθεῖ τόν Ὀλυμπιονίκη τοῦ ἐπί κοντῷ στήν Μελβούρνη τό 1954, Γιῶργο Ρουμπάνη, ὅπως καί ἐκεῖνος εἶχε ἀκολουθήσει τά βήματα τοῦ σπουδαίου σέ τεχνική ἀθλητῆ τοῦ Ἐθνικοῦ Γ.Σ. Κάρολου Παπούλια.

Γιά ὅσους δέν γνωρίζουν, ὁ ἀείμνηστος Πρόεδρος τῆς Δημοκρατίας ἦταν ἐξαιρετικός ἐπικοντιστής, ὅπως πολύ καλός ἦταν στό ἴδιο ἄθλημα καί ὁ ἀξέχαστος ἠθοποιός Νῖκος Σταυρίδης.

Ὑπάρχει λοιπόν παράδοση μεγάλη στό ἀγώνισμα, καί τώρα ἀναμένεται νά ὑπάρξει συνέχεια, καθώς ὁ Ἐμμανουήλ Καραλῆς εἶναι ἤδη πρότυπο γιά χιλιάδες νεαρά Ἑλληνόπουλα!

Απόψεις

Γιώργος Ανδρούτσος: Ο πολυβραβευμένος διεθνούς φήμης ζωγράφος παρουσιάζει στην Ιαπωνία την πέμπτη ατομική του έκθεση

Εφημερίς Εστία
​Ο Γιώργος Ανδρούτσος, διακεκριμένος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης, παρουσιάζει την πέμπτη ατομική του έκθεση με τίτλο «George Androutsos Exhibition» τον Μάιο του 2025 στην γκαλερί SZK, στην Τσιγκασάκι της Καναγκάουα, Ιαπωνία.

Ἡ ἀπάθεια στό Αἰγαῖο πληρώνεται: «Τετελεσμένα» δημιούργησε τό «Ὀρούτς Ρεΐς»

Εφημερίς Εστία
Ὁ Χακάν Φιντάν ὑποστηρίζει ὅτι ἡ Τουρκία χάραξε στήν κρίση τοῦ 2020 τά ἐξωτερικά ὅρια τῆς ὑφαλοκρηπῖδος της

Οἱ Βρυξέλλες δέν εἶναι τό κέντρο τοῦ κόσμου

Εφημερίς Εστία
ΜΕ ΜΕΓΑΛΟ σκεπτικισμό ἀντιμετωπίζουμε τίς ἐξαγγελίες καί τά προγράμματα φορέων τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἑνώσεως περί ἀμυντικῆς βιομηχανίας καί στρατηγικῆς αὐτονομίας.

Ὁ Μάκης Βορίδης προειδοποιεῖ τήν Γερμανία γιά τούς μετανάστες

Εφημερίς Εστία
Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΙΣ δέν πρόκειται νά ἀποδεχθεῖ εὔκολα ὁποιοδήποτε αἴτημα τῆς Γερμανίας νά ἐπιστραφοῦν στήν Ἑλλάδα μετανάστες πού ἔχουν λάβει πρῶτο ἄσυλο στήν χώρα μας.

Ἕνας ἁγνός, ἄδολος ὀπαδός τῆς Τέχνης τῶν Μουσῶν

Δημήτρης Καπράνος
Ὁ Γιῶργος Χαρωνίτης, πού ἔφυγε ἀπό κοντά μας ἥσυχα, ὅπως ἔζησε, στά μόλις ἑβδομήντα του χρόνια, ἦταν ἕνας ἐξαιρετικός δημοσιογράφος, ἕνας συνεπής στίς ἀρχές του ἄνθρωπος, μία ἤρεμη ‒ἄν καί Κρητικός‒ μορφή, ἕνα παιδί πού ἀσπάσθηκε τήν θρησκεία τῶν Μουσῶν ἀπό μικρός καί προσπάθησε νά μᾶς μεταδώσει ἐκείνη τήν πολύπλοκη μορφή πού ἔχει ἡ ἄδολη ἀγάπη γιά τήν Μουσική.