ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Σάββατο 20 Δεκεμβρίου 2025

Περί τουρισμοῦ ποιότητος καί τά λοιπά…

Σάββατο πρωί, φθάνουμε στόν Ἅγιο Νικόλαο, στό Λασίθι. Θά μείνουμε μέχρι τό βράδυ τῆς Κυριακῆς στό νησί.

Φυσικά, ψάχνουμε κατάλυμα, ποῦ ἀλλοῦ; Στήν Λίμνη! «Hotel du Lac» γράφει ἡ πινακίδα, καί σκέπτεσαι ὅτι στό Ξενοδοχεῖο τῆς Λίμνης θά εἶναι ὅλα ὄμορφα. Εἴμαστε τρεῖς φίλοι, βρήκαμε εὐκαιρία πού παίζει ἡ ἀγαπημένη μας ὁμάδα, ὁ Ἐθνικός μέ τόν Α.Ο. Ἁγίου Νικολάου, καί εἴπαμε: Δέν πᾶμε Σαββατοκύριακο στήν Κρήτη καί νά εἴμαστε πίσω Δευτέρα, στόν Πειραιᾶ γιά τήν παρέλαση; Καί πήγαμε… «Ἔχω μονάχα ἕνα δίκλινο» μᾶς λέει ἡ εὐγενέστατη κυρία στό ξενοδοχεῖο. Ναί, ἀλλά ἐμεῖς θέλουμε τρία μονόκλινα ἀπαντῶ, μέ χαμόγελο, ἐλπίζοντας πάντα ὅτι κάτι θά βρεθεῖ… Δέν ὑπάρχει, ὅμως, καί ἡ συμπαθεστάτη κυρία τηλεφωνεῖ στό «Ἴκαρος art Hotel» ὅπου, ὅπως μᾶς λέει, ὑπάρχουν τά τρία μονόκλινα πού ψάχνουμε. Τιμή, 60 εὐρώ ἕκαστον!

Πρίν ἀπό ἕναν μῆνα, στό Ρέθυμνο, σέ κεντρικό ξενοδοχεῖο τά πληρώσαμε 30 εὐρώ τό ἕνα. Ἀλλά τώρα εἶναι τριήμερο.Καί, φυσικά, δεχόμαστε. Φθάνουμε στό ξενοδοχεῖο. Στήν εἴσοδο τοῦ πάρκιν εἶναι σταθμευμένη μιά παλιά Μερσεντές καί δέν μποροῦμε νά μποῦμε γιά νά παρκάρουμε. Πηγαίνω στήν ρεσεψιόν. «Δέν λέτε στόν κύριο τῆς Μερσεντές νά τήν πάρει ἀπό ἐκεῖ;» λέω στό κορίτσι πού ἔχει βάρδια στήν ὑποδοχή. «Ξέρετε, τό πάρκιν εἶναι ἰδιωτικό καί ὁ κύριος λίγο παράξενος» ἀπαντᾶ. «Ἄσε μήν φᾶμε καμμιά μπαλωθιά στά καλά καθούμενα» σκέφτομαι καί ψάχνω πάρκιν ὁλόγυρα. Πουθενά, τίποτε! Ἀφήνω τό αὐτοκίνητο σέ μιά γωνιά μέ τά ἀλάρμ ἀναμμένα καί πηγαίνω στήν ρεσεψιόν. Συμφωνοῦμε τά δωμάτια. «Τσέκ ἄουτ αὔριο στίς 12» μᾶς λέει ἡ κοπέλα τῆς ὑποδοχῆς, καί κάνουμε νά πᾶμε στόν ἀνελκυστῆρα.

«Δέν θά πληρώσετε;» μᾶς ἐρωτᾶ ἡ μικρά. Μᾶς ἐξηγεῖ ὅτι ἐδῶ πληρώνουν προκαταβολικά. «Μά, τί λέτε; Στό τσέκ-ἄουτ πληρώνουν στά ξενοδοχεῖα» τῆς λέει ὁ Μανώλης, ὁ κοσμογυρισμένος ἐπιχειρηματίας πού μένει μόνιμα στό Νεσατέλ, στήν Ἑλβετία. «Ἐδῶ πληρώνουν μπροστά» μᾶς λέει ἡ κοπέλλα. «Πάρτε τόν διευθυντή νά τοῦ μιλήσω» τῆς λέω. Ὁ ἰδιοκτήτης εἶναι μιά κυρία. «Δέν ξέρω τί μοῦ λέτε, ἀλλά ὁ κανονισμός μας εἶναι αὐτός» μοῦ ἀπαντᾶ.

«Δέν μοῦ ἔχει ξανατύχει» τῆς λέω καί καθώς βλέπω ὁλόγυρα ἕνα κίτς πρᾶμα, ἐρωτῶ: «Πόθεν τό Art Hotel;» «Ἔχει κάτι πίνακες στούς ὀρόφους» μοῦ ἀπαντᾶ. Τῆς λέω ὅτι ὁ κανονισμός τοῦ ξενοδοχείου εἶναι λάθος, μᾶς θίγει καί φεύγουμε. Καταλήγουμε στό Naiades Marina, ἕνα ξενοδοχεῖο συμπαθητικό, δίπλα ἀκριβῶς στό ἐθνικό στάδιο τοῦ Ἁγίου Νικολάου. Ἑξήντα τρία εὐρώ ἕκαστο, χωρίς πρωινό, ἀποδεκτό, ἕνεκα τό Τριήμερο, ἀλλά πληρωμή στό τσέκ-ἄουτ.

Ἐπειδή ἡ ὑπουργός Τουρισμοῦ ἕλκει τήν καταγωγή ἀπό τήν Κρήτη, ἐπειδή ἡ Κρήτη εἶναι –ὑποτίθεται– τόπος ἀνεπτυγμένος τουριστικά, θέτουμε ἕνα ἐρώτημα: Εἶναι δυνατόν νά πρέπει κάποιος (πού δίνει ταυτότητα ἤ πιστωτική, ἄν τοῦ ζητηθεῖ) νά ὑποχρεώνεται νά πληρώσει προκαταβολικά τήν διαμονή του ἤ πρόκειται γιά αὐθαιρεσία; Νά σοῦ ζητοῦν ταυτότητα ἤ διαβατήριο, νά τό δίνεις καί νά σοῦ λέει τά λεφτά μπροστά, λές καί εἶσαι κοπανατζῆς; Ἄς τό κοιτάξει τό ὑπουργεῖο –ἄν συμφωνεῖ μέ τήν ἄποψή μας…

Απόψεις

«Βόμβα» ἀπό τόν Πρόεδρο Βουλῆς Λιβύης: Δέν ἀναγνωρίζουμε ΑΟΖ στήν Κρήτη!

Εφημερίς Εστία
Δῶρον ἄδωρον ἡ διακήρυξις τοῦ Ἀκίλα Σάλεχ ὅτι εἶναι ἄκυρο τό τουρκολιβυκό μνημόνιο ἐπειδή ἡ κυβέρνηση δέν εἶχε λάβει ψῆφο ἐμπιστοσύνης – Υἱοθετεῖ πλήρως τήν τουρκική θέση ὅτι ἡ μέση γραμμή χαράσσεται ἀπό τήν ἠπειρωτική Ἑλλάδα καί ὄχι τά νησιά

Δέν εἶναι ταινία, εἶναι Ἱστορία γιά νά τήν κρατᾶς φυλακτό!

Μανώλης Κοττάκης
Παρακολούθησα τήν πρώτη προβολή τῆς ταινίας «Καποδίστριας» τοῦ Γιάννη Σμαραγδῆ μαζί μέ τόν διευθυντή φωτογραφίας τοῦ φίλμ Δημήτρη Σταύρου ἀπό τά ὀρεινά τοῦ «Ἑλληνικοῦ Κόσμου».

Μέτρα Μητσοτάκη γιά δανειολῆπτες σέ ἑλβετικό φράγκο, ἀγρότες καί στεγαστικό

Εφημερίς Εστία
Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στήν ὁμιλία του στήν Βουλή, πρό τῆς ἐγκρίσεως τοῦ προϋπολογισμοῦ τοῦ 2026 μέ ὀνομαστική ψηφοφορία (ἐνεκρίθη μέ 159 ψήφους «ναί», ἔναντι 136 «ὄχι» σέ σύνολο 295 ψηφισάντων), ἀνεφέρθη σέ μιά σειρά μέτρων, μεταξύ τῶν ὁποίων μέτρα γιά τούς δανειολῆπτες σέ ἑλβετικό φράγκο, τόν ΟΠΕΚΕΠΕ, τούς ἀγρότες καί τό στεγαστικό τῶν δημοσίων ὑπαλλήλων.

Μνήμη Μπόστ, μνήμη ἑνός ἄλλου πολιτισμοῦ

Δημήτρης Καπράνος
Πέρασαν τριάντα χρόνια ἀπό τό 1995, ὁπότε μᾶς ἄφησε γιά πάντα ὁ Μέντης Μποσταντζόγλου (Μπόστ), ὁ ἄνθρωπος πού ἐπέβαλε τό δικό του, μοναδικό, ὕφος στόν χῶρο τοῦ Πολιτισμοῦ.

Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ Η ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΑΠΕΙΛΗ