Στις όχθες του Μολδάβα: 200 χρόνια από τη γέννηση του Μπέντριχ Σμέτανα

Τι κάνει το  Διπλό Κοντσέρτο  για βιολί,  βιολοντσέλο κι Ορχήστρα του Γιοχάνες Μπραμς που παρουσιάζει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών (02.02) αξεπέραστο;

Καταρχήν η αριστοτεχνική ισορροπία ανάμεσα στους διαφορετικούς ήχους των δύο οργάνων και οι εκπληκτικοί διάλογοι που αναπτύσσονται μεταξύ τους. Την ίδια στιγμή που η ορχήστρα αναδεικνύει ιδανικά την μελωδικότητα και τον αισθησιασμό του. Η ερμηνεία, στις 2 Φεβρουαρίου, στην αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης, φαίνεται ότι θα είναι μεταξύ αυτών που θα συζητηθούν. Γιατί εκτός από την έμπειρη συμφωνικότητα της ΚΟΑ τους σολιστικούς ρόλους αναλαμβάνουν δύο νέοι μουσικοί που εντυπωσιάζουν διεθνώς.

Ο Καναδοαμερικανός βιολονίστας Τίμοθυ Τσούι, νικητής του Διεθνούς Διαγωνισμού Βιολιού Γιόζεφ Γιόακιμ και ο Νοτιοκορεάτης τσελίστας Τζαεμίν Χαν, ο νεότερος νικητής στην ιστορία του Διεθνούς Διαγωνισμού Ζωρζ Ενέσκου. Παράλληλα, η Ορχήστρα τιμά τα 200 χρόνια από τη γέννηση του πατέρα της τσέχικης μουσικής Μπέντριχ Σμέτανα, παρουσιάζοντας τρία συμφωνικά ποιήματα από τη συλλογή Η πατρίδα μου. Το «Βισέχραντ», το οποίο αναφέρεται στο ομώνυμο μεσαιωνικό κάστρο, χτισμένο σε έναν λόφο δίπλα στον ποταμό Μολδάβα δημιουργεί μία ατμόσφαιρα αναπόλησης και αρχαϊκής μεγαλοπρέπειας.

Ο «Μολδάβας» από την άλλη, το δημοφιλέστερο από τα συμφωνικά ποιήματα του κύκλου αναπαριστά την πορεία του ποταμού, που ξεκινά από δύο μικρές πηγές. Τέλος, το «Μπλανίκ» μιλά για  την αναγέννηση του τσεχικού έθνους και υπόσχεται την μελλοντική του ευημερία και ανάταση. Η βραδιά ανοίγει με την λυρική εισαγωγή κοντσέρτου «Οθέλλος» του επίσης μεγάλου Τσέχου συνθέτη Αντονίν Ντβόρζακ. Στο πόντιουμ, ο χαλκέντερος αρχιμουσικός και πρώην Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Ορχήστρας, Βύρων Φιδετζής.

In memoriam

Η συμμετοχή των σολίστ της συναυλίας εξασφαλίστηκε χάρη στην ευγενή δωρεά του Αλέξανδρου Σοφιανού εις μνήμη του πατέρα του, Κωστή Σοφιανού. Μέρος των εσόδων θα διατεθεί υπέρ του Κουλούρειου Νοσοκομείου “Παναγία Φανερωμένη” Ύδρας.

Το πρόγραμμα με μια ματιά

ΑΝΤΟΝΙΝ ΝΤΒΟΡΖΑΚ (1841–1904)

Οθέλλος, συμφωνική εισαγωγή, έργο 93, B. 174

ΓΙΟΧΑΝΕΣ ΜΠΡΑΜΣ (1833–1897)

Διπλό Κοντσέρτο για βιολί, βιολοντσέλο και ορχήστρα σε λα ελάσσονα, έργο 102

ΜΠΕΝΤΡΙΧ ΣΜΕΤΑΝΑ (1824-1884)

Τρία συμφωνικά ποιήματα από τη συλλογή «Από την πατρίδα μου»

ΣΟΛΙΣΤ

Τίμοθυ Τσούι, βιολί

Τζαεμίν Χαν, βιολοντσέλο

ΜΟΥΣΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ

Βύρων Φιδετζής

Ώρα: 19:30

Δωρεάν εισαγωγική ομιλία από τον Χαράλαμπο Γωγιό για τους κατόχους εισιτηρίων

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Τιμές: 50€, 40€, 30€, 20€ και 15€ (εκπτωτικό)

Online αγορά εδώ

Το σχόλιο του Τίμοθυ Τσούι

Το Διπλό Κοντσέρτο για βιολί, βιολοντσέλο και ορχήστρα του Μπραμς είναι ένα από τα πιο επικά και μεγαλειώδη έργα του κλασικού ρεπερτορίου. Συνδυάζει τους βροντερούς, σκοτεινούς ήχους του βιολοντσέλου με τις ευαίσθητες και δεξιοτεχνικές δυνατότητες του βιολιού. 

Ειδήσεις / Άρθρα

Τό πρωτοσέλιδο τῆς «Ἑστίας» γιά τήν νέα γενιά στά χείλη τοῦ ράπερ Λέξ!

Εφημερίς Εστία
Ὁ εὐθύς Θεσσαλονικιός ἑρμήνευσε μπροστά σέ 120.000 νέες καί νέους, σέ δύο διαδοχικές συναυλίες στό ΟΑΚΑ, τήν «Χειρότερη Γενιά», οἱ στίχοι τῆς ὁποίας περιλαμβάνουν ἀναφορά στήν ἐφημερίδα μας Ἔκρηξις κοινωνικῆς ἀμφισβητήσεως ἀπό τήν νεολαία

Παιχνίδια παραγραφῆς μέ τό Γνωμοδοτικό Τριαντόπουλου

Μανώλης Κοττάκης
OTAN τέθηκε γιά πρώτη φορά τό ζήτημα τῆς συνθέσεως τοῦ Γνωμοδοτικοῦ Συμβουλίου πού θά κληθεῖ νά ἀξιολογήσει ὡς «φυσικός δικαστής» τήν ὑπόθεση Τριαντόπουλου, ἡ Βουλή καί τό Ὑπουργεῖο Δικαιοσύνης διχάστηκαν γιά τό ποιός εὐθύνεται, πού στήν λίστα τῶν πρός κλήρωση δικαστῶν περιλαμβάνονταν κάποιοι πού ἀπεῖχαν ἕναν μῆνα ἀπό τήν συνταξιοδότηση.

Ἀκρίβεια-φωτιά σέ ὑπηρεσίες καί τρόφιμα ἐξ αἰτίας νέας πληθωριστικῆς ἐκρήξεως

Εφημερίς Εστία
Ο ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ ὄχι μόνο δέν ὑποχωρεῖ, ἀλλά ἀντιθέτως ἀκολουθεῖ ἀνοδική πορεία τούς τελευταίους δύο μῆνες.

Ἕνα κι ἕνα δέν μπορεῖ νά κάνουν ἕνδεκα

Δημήτρης Καπράνος
Ἀρκεῖ μία καί μόνη ματιά στό σημερινό –ὁμιχλῶδες καί δυσδιάκριτο– πολιτικό μας σκηνικό, γιά νά περιπέσουμε σέ βαθειά μελαγχολία.

Παρασκευή, 2 Ἰουλίου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
O ΚΟΣΜΟΣ ΓΕΝΙΚΟΝ ΣΠΑΣΙΜΟ