Ἀποφάσεις χωρίς γνώση γιά τόν σημαντικότερο κλάδο

Γιά τήν παραίτηση τοῦ κυρίου Τσίπρα, θά γράψουν σήμερα ἄλλες στῆλες.

Ἐμεῖς θά ἀσχοληθοῦμε, ὅταν θά ἀρχίσει νά φαίνεται τό πρός ποίαν κατεύθυνση θά στραφεῖ τό πάτσγουορκ πού ἀφήνει πίσω του ὁ ἐπιδέξιος μανουβραδόρος. Κυβέρνησε ἕνα πλεούμενο μέ μαεστρία, καβάλησε τό κῦμα, ἄν καί πρωτόπειρος σέρφερ καί πῆρε τό Χρυσό!

Ἐμεῖς θά μιλήσουμε γιά ὅσα ἀκούσαμε κατά τήν χθεσινή ἡμέρα τοῦ Ὀγδόου Διεθνοῦς Συνεδρίου «Πειραιᾶς 2023», πού διοργάνωσε ἡ Ἑλληνική Ἕνωση Ναυλομεσιτῶν. Μέ λίγα λόγια, εἴδαμε ἕναν ναυτιλιακό κόσμο –δηλαδή εἴδαμε τόν κόσμο, πού ἐκπροσωπεῖ περισσότερο ἀπό τό 20% τοῦ παγκοσμίου ἐμπορικοῦ στόλου καί τό περισσότερο τοῦ 50% τοῦ εὐρωπαϊκοῦ– νά ἐκφράζει τήν ἀνησυχία καί τήν ἀβεβαιότητα πού κυριαρχεῖ στόν χῶρο, καθώς οἱ διεθνεῖς ἄναυτες –γιά νά ἐξηγούμεθα– καί ἄσχετες μέ τήν θάλασσα πολιτικές ἀρχές, θεσπίζουν μέτρα γιά «ἀπανθρακοποίηση» τῶν καυσίμων μέχρι τό 2030, κάτι πού –ὅπως ἀκούσαμε νά λέγεται ἀπό ὅλους– εἶναι ἀδύνατον νά πραγματοποιηθεῖ.

«Ἡ μεθανόλη εἶναι τό καύσιμο πού μπορεῖ νά ἀντικαταστήσει τό πετρέλαιο καί νά μήν ρυπαίνει. Νά τό δεχθοῦμε. Ἀλλά τό 70% τῆς παγκοσμίου παραγωγῆς μεθανόλης τό ἔχει “κλείσει” γιά τά ἑπόμενα χρόνια ἕνας συγκεκριμένος ναυτιλιακός ὅμιλος! Δηλαδή πῶς θά κινηθοῦν οἱ στόλοι τῶν ἄλλων ὁμίλων ἤ ἑταιρειῶν; Μέ τό μόλις 30% πού θά ἀπομείνει; Καί ποιός μᾶς λέει ὅτι θά ὑπάρχει πάντα ὁ ἀπαραίτητος ὄγκος μεθανόλης γιά νά “καῖνε” τά βαπόρια τό συγκεκριμένο καύσιμο;» ἀκούσαμε ἀπό ὑπεύθυνα καί ἐπίσημα χείλη.

«Μά, ἡ μεθανόλη παράγεται σέ πέντε συγκεκριμένα σημεῖα στόν πλανήτη. Ἡ μεταφορά της ἀπό τά σημεῖα ἐκεῖνα στά βαπόρια θά ἀνεβάσει τό κόστος της τέσσερεις φορές!» εἶπε ὁ ἄλλος ὁμιλητής.

Καί ἡ ἀπορία πού ἐκφραζόταν, σάν παράπονο, σάν ἔκκληση, σάν ἀγανάκτηση, ἦταν: «Γιατί δέν μᾶς ἀκοῦν οἱ πολιτικοί οἱ ὁποῖοι ἀποφασίζουν; Πῶς μπορεῖ νά ἀποφασίζουν καί νά θέτουν χρονοδιαγράμματα, αὐστηρά ἄνθρωποι πού δέν γνωρίζουν πῶς λειτουργεῖ ἡ Ναυτιλία;». Μία ἀκόμη ἄποψη: «Γιά τά αὐτοκίνητα, κατασκεύασαν ἕναν κινητῆρα ὁ ὁποῖος, μόλις φθάσει τό ὄχημα σέ κόκκινο φανάρι ἤ σταματήσει, γιά ὁποιονδήποτε λόγο, σβήνει ἡ μηχανή καί τίθεται πάλι σέ λειτουργία μόλις πατήσεις τό γκάζι! Ἔτσι, ἡ ρύπανση μειώνεται, ἔστω καί λίγο. Τί θέλουν ἀπό ἐμᾶς; Νά σταματᾶμε τά βαπόρια κάθε τόσο στήν θάλασσα; Πῶς ἀποφασίζουν καί θέτουν χρονικά ὅρια καί ἀπειλοῦν μέ κυρώσεις μιά βιομηχανία ἡ ὁποία πέτυχε μέσα στά τελευταῖα χρόνια θαύματα στόν τομέα τῆς μειώσεως τῶν ρύπων καί ἀγνοοῦν ὅτι μέ τά πλοῖα μεταφέρεται τό 90% καί πλέον τοῦ παγκοσμίου ἐμπορίου;» ἀνερωτήθη ἕνας ἐκ τῶν ὁμιλητῶν.

«Ποιός εἶπε στούς “ἀποφασίζοντες” ὅτι ἐμεῖς θέλουμε νά πηγαίνουν τά βαπόρια μας ταξίδι μέ βάση τήν “Τεχνητή Νοημοσύνη”; Ἐμεῖς θέλουμε ἀνθρώπους στά βαπόρια μας. Θέλουμε ψυχή καί μυαλό καί ὄχι κουμπάκια καί κινήσεις “πλαίυ σταίησον”» εἶπε μέλος ἑνός ἀπό τά «τραπέζια» τοῦ Συνεδρίου. Περισσότερα, συμπεράσματα, δηλαδή, θά δημοσιεύσουμε τήν ἐρχόμενη ἑβδομάδα.

Ἀλλά, ὅσα εἰπώθηκαν, ἦταν ἀπολύτως σωστά. Ἄς τά ἔχει ὑπ’ ὄψιν ὁ νέος (καί παλαιότερος) ὑπουργός Ναυτιλίας!

Απόψεις

Ἁγιασμός στήν «Ἐλευθερία» παρουσίᾳ τοῦ κ. Ἰωάννη Φιλιππάκη

Εφημερίς Εστία
Μήνυμα συνεχείας, ἀνεξαρτησίας καί ἀφοσιώσεως στήν ἔγκυρη ἐνημέρωση ἀπηύθυνε ὁ νέος πρόεδρος καί ἐκδότης τῆς «Ἐλευθερίας» κ. Ἰωάννης Φιλιππάκης, ἐγκαινιάζοντας τήν νέα ἐποχή τῆς ἱστορικῆς ἐφημερίδος.

Θράσος Φιντάν: Μέ μοντέλο Κάσου οἱ ἔρευνες Chevron νοτίως τῆς Κρήτης

Εφημερίς Εστία
Ὁ Τοῦρκος ΥΠΕΞ ἐπικαλεῖται γιά πρώτη φορά τό Διεθνές Δίκαιο τῆς Θαλάσσης καί ὑπαινίσσεται ἀπό τήν Ρώμη ὅτι ἡ Chevron πρέπει νά πάρει ἄδεια γιά ἕνα ἀπό τά τρία οἰκόπεδα λόγῳ τουρκολιβυκοῦ μνημονίου

Πρόωροι πανηγυρισμοί

Εφημερίς Εστία
Η κατάθεσις προσφορᾶς ἀπό τήν ἀμερικανική Chevron γιά ἔρευνες στά θαλάσσια τεμάχια νοτίως τῆς Κρήτης, εἶναι μιά σημαντική ἐξέλιξις, ἀλλά, ὅπως συμβαίνει σέ ὅλα τά ζητήματα αὐτῆς τῆς μορφῆς, τό τί τελικῶς θά γίνει εἶναι ζήτημα διαχειρίσεως ἀπό τήν ἑλληνική πλευρά.

Ἀπαγορεύεται ἡ πρόσβασις κατηγορουμένου στήν δικογραφία μέ τροπολογία Φλωρίδη!

Εφημερίς Εστία
Σφοδρές ἀντιδράσεις στόν δικηγορικό καί ὄχι μόνο κόσμο ἔχει προκαλέσει διάταξις πού ἐπιχειρεῖ νά περάσει στόν Κώδικα Ποινικῆς Δικονομίας ὁ ὑπουργός Δικαιοσύνης, ἡ ὁποία θά ἀπαγορεύσει στόν κατηγορούμενο νά λαμβάνει γνώση τοῦ ὑλικοῦ τῆς δικογραφίας, ὥστε νά προετοιμασθεῖ καταλλήλως γιά τήν ἀπολογία του.

Σέ ἐπικίνδυνη πολιτική καμπή οἱ Ἡνωμένες Πολιτεῖες

Δημήτρης Καπράνος
Τό πόσο ταραγμένη εἶναι πλέον ἡ πολιτική ἰσορροπία στίς ΗΠΑ εἶναι ὀφθαλμοφανέστατο.