Η έκθεση The Queen Undressed της Λεώνης Γιαγδζόγλου στην γκαλερί Ιρις

Η έκθεση The Queen Undressed της Λεώνης Γιαγδζόγλου στην γκαλερί Ιρις (Αντήνορος 12) παρουσιάζει έντεκα κεραμικά έργα με πλούσια αυτοβιογραφικά στοιχεία γύρω από το τραύμα και τη θεραπεία, με έμφαση στη φωνή.

Το χρώμα αποτελεί αναπόσπαστο εκφραστικό στοιχείο της τεχνικής της Λεώνης και ενισχύει με ακόμη πιο χαρακτηριστικό τρόπο την αφηγηματικότητα των έργων που παρουσιάζονται σε αυτήν την έκθεση. Τα αναπάντεχα υλικά που ενσωματώνονται σε αυτά τα έργα, όπως βίδες, χαλκός, ελατήρια, εξαρτήματα κ.ά., αναδεικνύουν το αυτοσαρκαστικό και ανεπιτήδευτο ύφος της, ενώ το τυχαίο και το λάθος συστήνονται ως διαφοροποιητικοί παράγοντες.

«Είναι μέρος της φιλοσοφίας μου όταν δημιουργώ να αποδέχομαι τις αλλαγές του υλικού και τις αποφάσεις που παίρνει “ερήμην μου”, δηλαδή να αλλάζει τη μορφή του έστω και αν δεν το είχα αποφασίσει εξαρχής» λέει η Λεώνη.

ΦΩΤΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΚΑΡΑΣΤΕΡΓΙΟΥ

Και προσθέτει: «Θέλω και επιδιώκω αυτές τις αλλαγές να τις εντάσσω με κάποιον τρόπο στο τελικό έργο. Ετσι όπως συμβαίνει και στη ζωή. Την ομορφιά και τη διαφορετικότητα τις ανακαλύπτει κανείς μέσα από το “φάλτσο” – το “λάθος”, το “τυχαίο” που εντέλει δεν είναι τόσο τυχαίο. Το “φάλτσο” είναι αυτό που το διαχωρίζει από το τέλειο. Είναι το “σημάδι” που το διαφοροποιεί από τα άλλα. Που μας κάνει να το διακρίνουμε. Να μας συγκινεί. Να το ερωτευόμαστε».

ΦΩΤΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΚΑΡΑΣΤΕΡΓΙΟΥ

Η έκθεση περιλαμβάνει δύο κεντρικά έργα: The Queen Undressed και Big Brother, που μας οδηγούν σε δύο διαφορετικές ενότητες: Η πρώτη συνδέεται με το τραύμα και τη θεραπεία. Η δεύτερη εξετάζει την έννοια του παιχνιδιού και της συλλογικότητας.

Το έργο The Queen Undressed παίρνει τη μορφή της βασίλισσας, η οποία, αν και φανερά τραυματισμένη στο σημείο των γεννητικών οργάνων, παραμένει δυνατή ακριβώς επειδή είναι ευάλωτη. Το τραύμα στρέφει το βλέμμα μας στην παρεμβατικότητα και την αποτυχία της σύγχρονης δυτικής ιατρικής να συμπεριλάβει τον ασθενή στη λήψη των αποφάσεων που τον αφορούν. Ιδιαίτερα οι γυναίκες αποκλείονται συστηματικά από τις αποφάσεις που αφορούν τη σεξουαλική και αναπαραγωγική τους υγεία. Αυτές οι αποφάσεις είναι συχνά μη αναστρέψιμες και θίγουν την αυτονομία και την αξιοπρέπειά τους.

ΦΩΤΟ: ΜΑΡΙΑ ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ

Το δεύτερο κεντρικό έργο της έκθεσης, με τίτλο Big Brother, αναφέρεται στη σχέση των ανθρώπων με τα αντικείμενα σε μια εποχή έντονης περιβαλλοντικής συλλογικής συνειδητοποίησης. Το κενό της οικολογικής θλίψης καλύπτεται με απορριφθέντα βιομηχανικά αντικείμενα. Στο Big Brother, το υπερμέγεθες κεφάλι σχολιάζει την εγκεφαλική υπερδιέγερση του σύγχρονου ανθρώπου. Οι λέξεις που ξεπετάγονται από αυτό είναι οι ασταμάτητες σκέψεις μας. Η απάντηση έρχεται από το στόμα με τη λέξη «NOW» και μας καλεί να γειωθούμε στο παρόν.

ΦΩΤΟ: ΜΑΡΙΑ ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ

ΦΩΤΟ: ΜΑΡΙΑ ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ

Η Λεώνη Γιαγδζόγλου είναι εικαστικός, ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Τα τελευταία δώδεκα χρόνια έχει αφοσιωθεί στην κεραμική, η οποία συνδυάζει τα δύο βασικά στοιχεία της καλλιτεχνικής της έκφρασης, το design και τη ζωγραφική. Εχει κάνει τρεις ατομικές εκθέσεις: My self as a room στο DEPAM, Μύκονος, το 2017, Objects born not made στο KARYBU, Τήνος, το 2019 και Narratives from ceramic creations στην Art Appel Gallery, Αθήνα, το 2020. Εχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις, όπως Ceramic Again στο Hermes, Just Art στο Showroom 10, When Law goes pop(!)_Project {Just/Art} στο Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων και Εmergency στο Sealed Earth.

Το 1995 άρχισε την επαγγελματική της διαδρομή στην Κολωνία της Γερμανίας, όπου ίδρυσε μαζί με συμφοιτητές της την εταιρία MILK Design, η οποία γρήγορα καθιερώθηκε ως μία κορυφαία εταιρία στον χώρο του branding και design. Το 1999 η Λεώνη επέστρεψε μόνιμα στην Ελλάδα και ίδρυσε την εταιρία MILK, της οποίας ήταν μέχρι πολύ πρόσφατα creative director. Είναι απόφοιτος της σχολής Βακαλό και του Art Center Europe στο Montreux με εξειδίκευση στο Communication Design.

Info:
www.leonieart.gr
insta: @leonitaki fb: @leoniesart
Γκαλερί Ιρις, Αντήνορος 12, Αθήνα
Διάρκεια έκθεσης: 12 Μαρτίου – 8 Μαΐου 2022
Ωράρια λειτουργίας: Δευτέρα: κατόπιν ραντεβού, Τρίτη – Σάββατο: 12-6 μ.μ.

Ειδήσεις / Άρθρα

Τό πρωτοσέλιδο τῆς «Ἑστίας» γιά τήν νέα γενιά στά χείλη τοῦ ράπερ Λέξ!

Εφημερίς Εστία
Ὁ εὐθύς Θεσσαλονικιός ἑρμήνευσε μπροστά σέ 120.000 νέες καί νέους, σέ δύο διαδοχικές συναυλίες στό ΟΑΚΑ, τήν «Χειρότερη Γενιά», οἱ στίχοι τῆς ὁποίας περιλαμβάνουν ἀναφορά στήν ἐφημερίδα μας Ἔκρηξις κοινωνικῆς ἀμφισβητήσεως ἀπό τήν νεολαία

Παιχνίδια παραγραφῆς μέ τό Γνωμοδοτικό Τριαντόπουλου

Μανώλης Κοττάκης
OTAN τέθηκε γιά πρώτη φορά τό ζήτημα τῆς συνθέσεως τοῦ Γνωμοδοτικοῦ Συμβουλίου πού θά κληθεῖ νά ἀξιολογήσει ὡς «φυσικός δικαστής» τήν ὑπόθεση Τριαντόπουλου, ἡ Βουλή καί τό Ὑπουργεῖο Δικαιοσύνης διχάστηκαν γιά τό ποιός εὐθύνεται, πού στήν λίστα τῶν πρός κλήρωση δικαστῶν περιλαμβάνονταν κάποιοι πού ἀπεῖχαν ἕναν μῆνα ἀπό τήν συνταξιοδότηση.

Ἀκρίβεια-φωτιά σέ ὑπηρεσίες καί τρόφιμα ἐξ αἰτίας νέας πληθωριστικῆς ἐκρήξεως

Εφημερίς Εστία
Ο ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ ὄχι μόνο δέν ὑποχωρεῖ, ἀλλά ἀντιθέτως ἀκολουθεῖ ἀνοδική πορεία τούς τελευταίους δύο μῆνες.

Ἕνα κι ἕνα δέν μπορεῖ νά κάνουν ἕνδεκα

Δημήτρης Καπράνος
Ἀρκεῖ μία καί μόνη ματιά στό σημερινό –ὁμιχλῶδες καί δυσδιάκριτο– πολιτικό μας σκηνικό, γιά νά περιπέσουμε σέ βαθειά μελαγχολία.

Παρασκευή, 2 Ἰουλίου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
O ΚΟΣΜΟΣ ΓΕΝΙΚΟΝ ΣΠΑΣΙΜΟ