Καιρός νά σταματήσει αὐτή ἡ «παράδοση»…

Δέν θυμᾶμαι πρίν πόσα ἀκριβῶς χρόνια, ἔγραφα στήν «Καθημερινή» ὅτι κάποια στιγμή θά πρέπει νά σταματήσει αὐτή ἡ δῆθεν «παράδοση» πού …

… θέλει τόν ἑκάστοτε πρωθυπουργό νά πηγαίνει κάθε χρόνο στήν Θεσσαλονίκη, στίς ἀρχές Σεπτεμβρίου, καί νά ἐγκαινιάζει τήν δῆθεν «Διεθνῆ» ἔκθεση, μέ μιά μακρόσυρτη ὁμιλία δίκην προγραμματικῶν δηλώσεων στό «Βελίδειο» καί τήν ἑπομένη νά δίνει μιά συνέντευξη «Μπέν Χούρ» στούς δημοσιογράφους. Κατ’ ἀρχήν δέν ὑπάρχει πλέον «Διεθνής Ἔκθεσις Θεσσαλονίκης». Ἕνα ἐγχώριο πανηγύρι εἶναι, μέ περίπτερα… ὑπουργείων καί κρατικῶν ὀργανισμῶν, μέ δεκάδες δημοσίους ὑπαλλήλους νά «ἀνεβαίνουν» γιά ἀρκετές ἡμέρες στήν Θεσσαλονίκη καί νά κάνουν μιά ἔξτρα ἑβδομάδα διακοπῶν, καί μέ τούς Θεσσαλονικεῖς νά φεύγουν κακήν-κακῶς γιά τήν Χαλκιδική γιά νά γλυτώσουν ἀπό τίς ὀρδές τῶν Ἀθηναίων καί κυρίως τῶν «παρατρεχάμενων», πού θά ἀνεβοῦν στήν Μακεδονία γιά μιά φωτογραφία δίπλα στόν πρωθυπουργό ἤ γιά μιά «σέλφι» μπροστά ἀπό τήν ἔκθεση, γιά νά δείξουν στούς «ἀκολούθους» τους ὅτι «ἤμουν κι ἐγώ ἐκεῖ». Ἄσε δέ ἐκεῖνα τά γελοῖα περί τῆς «Ἐρωτικῆς πόλεως», ὅπως ἀποκαλοῦν οἱ ἔποικοι τῶν ὀλίγων ἡμερῶν τή «Νύμφη τοῦ Θερμαϊκοῦ». Στήν οὐσία στενάζουν τά μπουζουκτσίδικα καί τά μπαράκια, γεμίζουν οἱ καφετέριες καί τά ἑστιατόρια. Θά μοῦ πεῖς, «κίνηση νά γίνεται», ἀλλά κι ἐγώ θά σᾶς πῶ ὅτι εἶναι πολύ λίγοι οἱ Θεσσαλονικεῖς πού ἐπιθυμοῦν νά βλέπουν ὅλη αὐτή τήν ἐπέλαση τῶν «ἡμετέρων» καί τῶν «ἐν ἀναμονῆ» διορισμένων, πού τρέχουν κάθε Σεπτέμβριο στήν Θεσσαλονίκη, μέ τήν ἐλπίδα ὅτι δέν θά πᾶνε τοῦ χρόνου, γιατί θά ἔχουν «βολευτεῖ» σέ κάποια δημόσια θέση. Θά εἶναι πολύ καλύτερα ἐάν ὁ πρωθυπουργός τοῦ χρόνου δέν πάει στήν Θεσσαλονίκη, ἀλλά ἀνακοινώσει τό οἰκονομικό πρόγραμμα τοῦ ἔτους ἀπό τήν τηλεόραση καί ὄχι ἀπό τό «Βελίδειο», ὅπου ὅλη ἡ ἐκδήλωση, ἀπό τόν ἁγιασμό (ἀλήθεια, γιατί βασανίζεται ὁ Ἀμβρόσιος; Γιατί τέτοια δοκιμασία;) μέχρι τό ἀκροατήριο, παραπέμπει σέ ἐποχές πού ἔχουν ξεπεραστεῖ πλέον…

Καί μήν ἀκούσω πάλι αὐτά περί «παραδόσεως» καί πράσινα ἄλογα. «Παράδοση» εἶναι καί οἱ «μπαλωθιές» στά γλέντια! Καί ὡς φίλαθλος, θά σᾶς πῶ ὅτι «οἱ παραδόσεις εἶναι γιά νά σπάζουν». Ἄς ἐγκαινιάζεται ἡ ἔκθεση, λοιπόν, ἀπό τόν περιφερειάρχη ἤ ἀπό κάποιον ὑπουργό, ἄς φροντίσει τό συμβούλιο νά τήν ξανακάμει διεθνῆ κι ὄχι νά ἔχουμε «τιμώμενη χώρα» καί σαχλαμάρες. Εἴδαμε καί πέρυσι πού εἴχαμε τίς ΗΠΑ. «Πήξαμε» ἐφέτος στίς ἐπενδύσεις! Ἀλλοῦ γίνεται ἡ δουλειά καί ὄχι ἀπό τό «Βελίδειο», μέ ντεκόρ τούς «διαδηλωτές» καί τούς ἐπαγγελματίες τοῦ συνδικαλισμοῦ, πού παραμένουν ἀκλόνητοι, ἀλλά χωρίς πλέον τίς στρατιές τῶν «βολεμένων» πού τούς ἀκολουθοῦσαν ἐπί τῶν ἡμερῶν τῆς δόξης τοῦ ΠΑΣΟΚ! Κι ἐπειδή διαισθάνομαι ὅτι τά πολλά «ταρατατζούμ» καί ὁ «σαματᾶς» δέν ἀρέσουν στόν σημερινό πρωθυπουργό, τολμῶ νά προβλέψω ὅτι πολύ σύντομα ὅλο αὐτό τό «μάλε-βράσε» τοῦ Σεπτεμβρίου θά πάψει νά ὑπάρχει καί θά δώσει τήν θέση του σέ ἄλλες, πολιτισμένες καί νηφάλιες ἐκδηλώσεις. Μπροστά πάει ὁ κόσμος. Καλές οἱ «παραδόσεις», ἀλλά ὄχι ὅλες!

Απόψεις

Ἀποστάσεις Μαρινάκη γιά τόν κ. Ἀβραμόπουλο

Εφημερίς Εστία
Σαφεῖς ἀποστάσεις κράτησε ὁ κυβερνητικός ἐκπρόσωπος σέ σχέση μέ τήν ὑπόθεση τοῦ Δημήτρη Ἀβραμόπουλου καί τήν ἐμπλοκή του μέ τό Qatargate, δηλώνοντας ὅτι «ὅταν μᾶς καλοῦν οἱ Ἀρχές, ὀφείλουμε νά πηγαίνουμε. Αὐτό ἰσχύει γιά ὅλους».

Ποιός ἀπομακρύνει τόν κόσμο ἀπό τήν πολιτική

Δημήτρης Καπράνος
Ὅσο πλησιάζουν οἱ ἐκλογές, τόσο θά ἐντείνεται ὁ «πολιτικός κανιβαλισμός», τόσο θά γίνεται «ἡ τρίχα τριχιά», τόσο θά μπαίνουν «στήν μηχανή τοῦ κιμᾶ» ἀθῶοι καί ἔνοχοι, ὕποπτοι καί καχύποπτοι καί τόσο θά «ἐρευνοῦν» οἱ προθύμως ἀερολογοῦντες τῶν «πρωινάδικων», πλεῖστοι ἐκ τῶν ὁποίων ἐξαπολύουν ρύπους ἀπό τίς πέντε κάθε πρωί πρός τήν κοινωνία καί δέν τήν ἀφήνουν νά ἠρεμήσει οὔτε στιγμή!

Σάββατον, 25 Ἰουνίου 1966

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΔΟΞΑ ΣΟΙ, Ο ΘΕΟΣ!

Μόνον ὅταν ἡ πολιτική ἐπείγεται σέβεται τίς ἀποφάσεις τῆς Δικαιοσύνης

Εφημερίς Εστία
Ἄν δέν εἴχαμε ἐκλογές, θά δυσαρεστοῦσαν τίς τράπεζες; – Μετά ἀπό μάχη, κατά τήν διάρκεια τῆς ὁποίας ὁ Ἄρειος Πάγος ἀρχικῶς ἀρνήθηκε νά δικαιώσει χιλιάδες δανειολῆπτες «γιατί θά χάναμε τήν ἐπενδυτική βαθμίδα», ἐπί τέλους ἀνάσα

Δέν τούς διαγράφουν γιά νά μήν μιλήσουν

Μανώλης Κοττάκης
Κάθε φορά πού τό ΠΑΣΟΚ ἤ ὁ ΣΥΡΙΖΑ βρισκόταν μπροστά σ’ ἕνα ὀξύ ἐσωκομματικό πρόβλημα μέ δικαστικές προεκτάσεις πού τούς ἐξέθετε στήν κοινωνία, ἡ ΝΔ, πιστή στό δόγμα τῆς διαρκοῦς ἀναμίξεως στό ἐσωτερικό τῶν ἄλλων κομμάτων, καλοῦσε τούς ἀρχηγούς τους νά διαγράψουν ἀπό τίς τάξεις τους τούς «ὑπόλογους».