ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2025

Ἔργα πνοῆς, τά ἔχουμε ἀνάγκη

Πόσα χρόνια, ἀλήθεια, ἀκοῦνε οἱ πολῖτες τοῦ Κορυδαλλοῦ τό «φεύγουν οἱ φυλακές»; Πόσα χρόνια τούς ὑπόσχονται «χῶρο πρασίνου», καί πράσινο δέν βλέπουν;

Φαίνεται, ὅμως, ὅτι αὐτή τή φορά ἡ περιοχή θά ἀλλάξει «πίστα»… Πρώτη φορά, σέ προγραμματικές δηλώσεις πρωθυπουργοῦ, ἀκούσαμε τόσα γιά παρεμβάσεις μέ στόχο τήν ἀλλαγή τῆς ὄψεως συγκεκριμένων σημείων τοῦ Λεκανοπεδίου. Ἐπειδή, ὅμως, οἱ Φυλακές Κορυδαλλοῦ θά ἀφήσουν πεδίο γιά τήν δημιουργία ἑνός πραγματικά σπουδαίου πνεύμονος πρασίνου, καλό θά εἶναι νά ποῦμε λίγα πράγματα γι’ αὐτές.

Κατ’ ἀρχήν ἦταν λάθος σοβαρό ἡ κατασκευή τους στό συγκεκριμένο σημεῖο. Ἦταν μιά ἀπόφαση χωρίς πνοή, μιά ἀπόφαση πού δέν ἔβλεπε πέρα μόνο, λίγο πιό πέρα ἀπό τήν μύτη τῶν ἐμπνευστῶν της. Μόνο ἐκεῖνοι δέν «ἔβλεπαν» τήν ἐξάπλωση, τήν ραγδαία ἀνάπτυξη, τῆς κατοικίας στήν συγκεκριμένη περιοχή. Εἶχε ξεπεραστεῖ πλέον τό «Κουτσικάρι» καί «Τά κτήματα Παχῆ», καί ὁ Κορυδαλλός γινόταν μιά πόλη, στήν ὁποία τόν πρῶτο λόγο εἶχαν οἱ Ἕλληνες ναυτικοί, πού ἔχτιζαν ἐκεῖ τίς διπλοκατοικίες τους, μέ τούς κήπους καί τά λουλούδια τους. Ὁ Κορυδαλλός, ὅπως καί ἡ Ἀμφιάλη, ἦσαν ἀπό τίς συνοικίες ἐκεῖνες, πού εἶχαν κερδίσει τούς Ἕλληνες ναυτικούς. Καί οἱ ἡρωίδες σύζυγοί τους ἔπαιρναν τά «ρόζ χαρτάκια» ἀπό τίς Τράπεζες καί μέ τό πολύτιμο –δραχμοποιημένο– συνάλλαγμα ἔρριχναν τά «μπετά» καί στή συνέχεια τά τοῦβλα, τά κουφώματα, τούς σοβάδες, καί τό διώροφο ξεφύτρωνε στό ἄψε-σβῆσε. Μέ τά «χαρτιά» του, νομιμότατο, μέ σφραγῖδες καί ὑπογραφές καί σπίτια γερά, μέ θεμέλια καί σίδερα, καμμία σχέση μέ τά χαμόσπιτα τῶν πέριξ τοῦ Πειραιῶς Δήμων, τά ὁποῖα λιγόστευαν μέρα μέ τήν μέρα…

Κι ἔρχεται τό κράτος, κοντόφθαλμο καί χωρίς ἔμπνευση, καί στήνει ἐκεῖ ἕνα τσιμεντένιο συγκρότημα φυλακῶν! Τήν ὥρα πού ἡ πρωτεύουσα ἀπαλλασσόταν ἀπό τίς φυλακές Ἀβέρωφ καί Καλλιθέας, δεσμευόταν ἕνα ζωτικό τμῆμα τοῦ Λεκανοπεδίου γιά νά γίνουν φυλακές! Κι ἔτσι ἔχουμε σήμερα Φυλακές δίπλα σέ σχολεῖα, κελιά πού «βλέπουν» στήν κρεβατοκάμαρα, τό σαλόνι, τήν κουζίνα τοῦ ἀπέναντι σπιτιοῦ, φυλακές πλάι στό Δημαρχεῖο! Σκεφτεῖτε, λοιπόν, ἕναν χῶρο ἀναψυχῆς καί ἀθλήσεως, ἀνάλογο ἐκείνου τοῦ Ἁγίου Κοσμᾶ, ἀλλά στό πιό σύγχρονο, μέ εὔκολη πρόσβαση ἀπό τήν Ἀθήνα καί τόν Πειραιᾶ. Ἕνα ὄνειρο ἐτῶν, πού ἀνακοινώθηκε ὡς «πρώτη προτεραιότητα» ἀπό τόν Κυρ. Μητσοτάκη.

Σημαντική ἐπίσης ἡ ἀνακοίνωση γιά τήν ἑνοποίηση τοῦ συγκροτήματος τοῦ Πολυτεχνείου μέ τό Ἀρχαιολογικό Μουσεῖο, ἕνα ἀπό τά σπουδαιότερα Μουσεῖα τοῦ κόσμου. Καί χωρίς κλεμμένα ἐκθέματα, γιά νά ἐξηγούμεθα… Θυμηθεῖτε μόνο τήν περιοχή ἀπό τήν Διονυσίου Ἀρεοπαγίτου μέχρι τό Γκάζι. Θυμηθεῖτε πῶς ἦταν καί πῶς ἔγινε, μέ τήν ἐμμονή καί τήν καθοδήγηση τοῦ ἀειμνήστου Κυριάκου Γριβέα.

Φανταστεῖτε πόσο ὄμορφη θά εἶναι ἡ περιοχή γύρω ἀπό τό Μουσεῖο καί τό Πολυτεχνεῖο. Κι ἄν «ἀνασάνουν» καί τά Ἐξάρχεια ἀπό τήν μάστιγα τῆς παρανομίας (δέν ἀναφέρομαι στό «free style» πού χαρακτήριζε ἀπό χρόνια τήν περιοχή καί πού τήν κάνει ἀκόμη πιό ἑλκυστική, ἀλλά στήν παράνομη δράση συγκεκριμένων στοιχείων), τότε θά μιλᾶμε γιά μιά ἄλλη Ἀθήνα. Ἄντε, μέ τό καλό…

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.