Τριετής ἔκθεσις γιά τόν Ὠνάση ἀνά τόν κόσμο

ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ἔκθεσις μέ ἀναφορά στήν ζωή καί τό ἔργο τοῦ Ἀριστοτέλη Ὠνάση καί τίτλο «Metamorphosis» ἄνοιξε τίς πύλες της στό Ἀρχοντικό Τομπάζη τό παράρτημα τῆς Σχολῆς Καλῶν Τεχνῶν στήν Ὕδρα.

Ἡ ἔκθεσις τελεῖ ὑπό τήν ἐποπτεία τοῦ εἰκαστικοῦ καί καθηγητοῦ στήν ΑΣΚΤ Νίκου Χαραλαμπίδη καί ἀνήκει σέ μιά εὐρύτερη σειρά δραστηριοτήτων μέ κέντρο ἀναφορᾶς τήν ζωή καί τό ἔργο τοῦ Ἀριστοτέλη Ὠνάση. Παρ’ ὅλο πού ἡ ἔκθεσις θά μποροῦσε νά ἔχει προσωποκεντρικό χαρακτῆρα, αὐτός ἀμβλύνεται χάρη στήν δυναμική μιᾶς εὐρύτερης θεματολογίας, μέ πολλές ἑρμηνεῖες, διαστάσεις καί προσεγγίσεις τῶν πτυχῶν τῆς δαιδαλώδους προσωπικότητος τοῦ Ἕλληνος μεγιστᾶνος. Ἀποσπᾶται ἀπό τούς μεγάλους ἀστικούς μύθους καί μέσα ἀπό τό πρῖσμα τῆς σύγχρονης τέχνης λαμβάνει χαρακτῆρα οἰκουμενικότητος. Οἱ θεματικές ἑνότητες τοῦ project ὑπογράφουν καί τούς τίτλους τῶν ἑκάστοτε ἐκθέσεων, οἱ ὁποῖες μέ ἀντίστοιχες ἀναφορές καί παραπομπές σέ ἱστορικά καί ἀρχειακά ντοκουμέντα σχετίζονται μέ τούς ἔρωτες, τήν δράση, τίς πολιτικές καί κοινωνικές συναναστροφές τοῦ Ὠνάση καθώς καί τήν ἀπήχησή του στόν οἰκουμενικό Ἑλληνισμό ἀλλά καί τήν παγκόσμια κοινότητα. Ἀκόμη, ἡ παρουσία τῆς ὀγδονταπεντάχρονης Σοφίας Λῶρεν, ἡ ὁποία πρωταγωνίστησε στήν ἀμερικανική ταινία «Τό Παιδί καί τό δελφίνι», ἡ ὁποία γυρίσθηκε στήν Ὕδρα τό 1957, ὡς τό τιμώμενο πρόσωπο τῆς ἐκθέσεως, προσδίδει ἐπί πλέον ἀναγνώσεις τῆς ἀνατρεπτικῆς, ριψοκίνδυνης, διονυσιακῆς, ἐν τέλει, φυσιογνωμίας τοῦ Ἕλληνος μεγαλοεφοπλιστοῦ.

Ἡ ρηξικεύλεθη αὐτή ἔκθεσις θά περιηγηθεῖ τά νησιά τοῦ Ἰονίου καί τοῦ Αἰγαίου ἀκολουθώντας τήν πορεία τῆς θρυλικῆς θαλαμηγοῦ «Χριστίνα». Θά ἔχει τριετῆ διάρκεια (2019-2021) καί ἀφοῦ περιοδεύσει στήν Ἑλλάδα καί τό ἐξωτερικό θά καταλήξει στήν Νέα Ὑόρκη, σέ μία μεγάλης ἐκτάσεως διεθνῆ παρουσίασή της. Μετά τήν Ὕδρα, στίς 22 Αὐγούστου, θά μεταφερθεῖ στήν Μύκονο στό κτίριο τῆς ἐκεῖ Σχολῆς Καλῶν Τεχνῶν.

Ειδήσεις / Άρθρα

Ἡ κατάρρευσις τῆς σοβαρότητος

Εφημερίς Εστία
Οἱ αὐτομολήσαντες τέως ὑπουργοί τοῦ ΠΑΣΟΚ πού προσεχώρησαν στήν ΝΔ κατηγοροῦν τό «μητρικό» κόμμα τους γιά …διαφθορά! – Τώρα τό θυμήθηκαν; – Ἄν τά πράγματα δέν ἦσαν ἐξόχως σοβαρά, θά μιλούσαμε γιά ἐθνικό ἀνέκδοτο

«Ὑπάρχουν δικαστές στό Βερολῖνο»…

Εφημερίς Εστία
Η ΦΡΑΣΙΣ αὐτή, «ὑπάρχουν δικαστές στό Βερολῖνο», ἀποδίδεται σέ ἕναν μυλωνᾶ τῆς Πρωσσίας τοῦ 19ου αἰῶνος, ὁ ὁποῖος ὑποτίθεται ὅτι εἶχε διαφορά μέ τόν Βασιλέα Φρειδερίκο ΙΙ τόν ἐπιλεγόμενα Μεγάλο.

Οἱ νέοι τῆς Εὐρώπης ἀμφισβητοῦν τήν δημοκρατία

Εφημερίς Εστία
Οταν μόλις τό 50% τῶν νέων τῆς Εὐρώπης πιστεύουν ὅτι ἡ δημοκρατία εἶναι τό καλύτερο σύστημα διακυβερνήσεως, τότε γίνεται ἀντιληπτό πώς οἱ ριζικές ἀλλαγές πού ἔχουν ἐπιφέρει οἱ οἰκονομικές κρίσεις, οἱ ἀνισότητες καί τά σκάνδαλα στήν ΕΕ, ἐπηρεάζουν δραματικά τόν τρόπο σκέψεως τῆς γενιᾶς Ζ.

Μιά πολύτιμη καταγραφή τοῦ ἀθλητικοῦ μας χάρτη

Δημήτρης Καπράνος
Ἦλθε στά χέρια μας προχθές ἕνα καλαίσθητο ἔντυπο, μέ τήν ἔνδειξη «e.Kouros ΙΙ», ἡ ψηφιακή καταγραφή τοῦ ἀθλητισμοῦ.

ΜΥΣΤΗΡΙΑ

Παύλος Νιρβάνας
Ἀπό τό ἀρχεῖο τῆς «Ἑστίας», 5 Ἰουλίου 1925