ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2025

Τριετής ἔκθεσις γιά τόν Ὠνάση ἀνά τόν κόσμο

ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ἔκθεσις μέ ἀναφορά στήν ζωή καί τό ἔργο τοῦ Ἀριστοτέλη Ὠνάση καί τίτλο «Metamorphosis» ἄνοιξε τίς πύλες της στό Ἀρχοντικό Τομπάζη τό παράρτημα τῆς Σχολῆς Καλῶν Τεχνῶν στήν Ὕδρα.

Ἡ ἔκθεσις τελεῖ ὑπό τήν ἐποπτεία τοῦ εἰκαστικοῦ καί καθηγητοῦ στήν ΑΣΚΤ Νίκου Χαραλαμπίδη καί ἀνήκει σέ μιά εὐρύτερη σειρά δραστηριοτήτων μέ κέντρο ἀναφορᾶς τήν ζωή καί τό ἔργο τοῦ Ἀριστοτέλη Ὠνάση. Παρ’ ὅλο πού ἡ ἔκθεσις θά μποροῦσε νά ἔχει προσωποκεντρικό χαρακτῆρα, αὐτός ἀμβλύνεται χάρη στήν δυναμική μιᾶς εὐρύτερης θεματολογίας, μέ πολλές ἑρμηνεῖες, διαστάσεις καί προσεγγίσεις τῶν πτυχῶν τῆς δαιδαλώδους προσωπικότητος τοῦ Ἕλληνος μεγιστᾶνος. Ἀποσπᾶται ἀπό τούς μεγάλους ἀστικούς μύθους καί μέσα ἀπό τό πρῖσμα τῆς σύγχρονης τέχνης λαμβάνει χαρακτῆρα οἰκουμενικότητος. Οἱ θεματικές ἑνότητες τοῦ project ὑπογράφουν καί τούς τίτλους τῶν ἑκάστοτε ἐκθέσεων, οἱ ὁποῖες μέ ἀντίστοιχες ἀναφορές καί παραπομπές σέ ἱστορικά καί ἀρχειακά ντοκουμέντα σχετίζονται μέ τούς ἔρωτες, τήν δράση, τίς πολιτικές καί κοινωνικές συναναστροφές τοῦ Ὠνάση καθώς καί τήν ἀπήχησή του στόν οἰκουμενικό Ἑλληνισμό ἀλλά καί τήν παγκόσμια κοινότητα. Ἀκόμη, ἡ παρουσία τῆς ὀγδονταπεντάχρονης Σοφίας Λῶρεν, ἡ ὁποία πρωταγωνίστησε στήν ἀμερικανική ταινία «Τό Παιδί καί τό δελφίνι», ἡ ὁποία γυρίσθηκε στήν Ὕδρα τό 1957, ὡς τό τιμώμενο πρόσωπο τῆς ἐκθέσεως, προσδίδει ἐπί πλέον ἀναγνώσεις τῆς ἀνατρεπτικῆς, ριψοκίνδυνης, διονυσιακῆς, ἐν τέλει, φυσιογνωμίας τοῦ Ἕλληνος μεγαλοεφοπλιστοῦ.

Ἡ ρηξικεύλεθη αὐτή ἔκθεσις θά περιηγηθεῖ τά νησιά τοῦ Ἰονίου καί τοῦ Αἰγαίου ἀκολουθώντας τήν πορεία τῆς θρυλικῆς θαλαμηγοῦ «Χριστίνα». Θά ἔχει τριετῆ διάρκεια (2019-2021) καί ἀφοῦ περιοδεύσει στήν Ἑλλάδα καί τό ἐξωτερικό θά καταλήξει στήν Νέα Ὑόρκη, σέ μία μεγάλης ἐκτάσεως διεθνῆ παρουσίασή της. Μετά τήν Ὕδρα, στίς 22 Αὐγούστου, θά μεταφερθεῖ στήν Μύκονο στό κτίριο τῆς ἐκεῖ Σχολῆς Καλῶν Τεχνῶν.

Ειδήσεις / Άρθρα

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.

Ἐπιβράβευσις τῆς Εἰσαγγελέως Παπανδρέου ἀπό τό Politico

Εφημερίς Εστία
Η ΕΥΡΩΠΑΙΑ Ἐντεταλμένη Εἰσαγγελεύς στήν Ἀθήνα Πόπη Παπανδρέου εὑρίσκεται στήν περιώνυμη λίστα τοῦ Politico «10 πρόσωπα πού ἀξίζει νά παρακολουθήσετε».

Οἱ ἀμερικανικές ὀβιδιακές μεταμορφώσεις καί ἡ θέση τῆς ΕΕ

Δημήτρης Καπράνος
Μπορεῖ νά μήν ἐκπλήσσσουν πλέον οἱ ὀβιδιακές μεταμορφώσεις τοῦ προέδρου Τράμπ, ἀλλά ἡ συνεχῶς ἐντεινομένη ἐπιθετική ρητορική του δημιουργεῖ (ἀμφιβάλλει κανείς;) κλῖμα ἀβεβαιότητος στίς σχέσεις ΗΠΑ – ΕΕ.

Σάββατον, 11 Δεκεμβρίου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
O ΚΟΣΜΟΣ ΠΟΛΥ ΕΥΚΟΛΑ!…