Τράμπ καί Μελόνι ὑπέρ Λέ Πέν

Παρίσι.– Ἡ Ἰταλίς Πρωθυπουργός Τζώρτζια Μελόνι εἶναι μία ἀκόμη Εὐρωπαία ἡγέτης ἡ ὁποία ἐτάχθη ὑπέρ τῆς Λέ Πέν καί μαζί μέ ὁμόλογους ἀπό τήν Ἱσπανία, τήν Οὑγγαρία, τήν Ὁλλανδία καί ἄλλες χῶρες.

Κατεδίκασε τήν ἀπόφαση ἀποκλεισμοῦ της, κάνοντας λόγο γιά «δικαστική ὑπερβολή». Εἰδικώτερα, κατήγγειλε τήν ἀπόφαση τοῦ δικαστηρίου στό Παρίσι λέγοντας χαρακτηριστικῶς: «Δέν γνωρίζω πόση ἀξία ἔχουν οἱ αἰτιάσεις κατά τῆς Μαρίν Λέ Πέν, οὔτε τούς λόγους γιά μιά τόσο ἰσχυρή καταδικαστική ἀπόφαση, ἀλλά θεωρῶ ὅτι καθένας ὁ ὁποῖος νοιάζεται γιά τήν δημοκρατία δέν μπορεῖ νά χαρεί γιά μιά ποινή ἡ ὁποία ἐπηρεάζει τόν ἀρχηγό ἑνός μεγάλου κόμματος καί ἀφαιρεῖ τήν ἐκπροσώπηση ἀπό ἑκατομμύρια πολῖτες». Ὁ ἀντιπρόεδρος τῆς κυβερνήσεως Μελόνι καί ἡγέτης τῆς Λέγκα, Ματτέο Σαλβίνι, χαρακτήρισε τήν ἐτυμηγορία «κήρυξη πολέμου ἀπό τίς Βρυξέλλες». Συγκεκριμένα ἀνήρτησε στό Χ: «Ὅποιος φοβᾶται τήν κρίση τῶν ψηφοφόρων, συχνά βρίσκει παρηγοριά στήν κρίση τῶν δικαστηρίων. Στό Παρίσι καταδίκασαν τή Μαρίν Λέ Πέν καί θέλουν νά τήν ἀποκλείσουν ἀπό τήν πολιτική ζωή. Ἕνα κακό ἔργο πού βλέπουμε καί σέ ἄλλες χῶρες, ὅπως ἡ Ρουμανία. Αὐτή ἡ ἐπίθεση εἶναι μιά κήρυξη πολέμου ἀπό τίς Βρυξέλλες. Δέν ἐκφοβιζόμαστε, δέν σταματᾶμε: προχώρα δυνατά, φίλη μου!».

Ὁ Ντόναλντ Τράμπ ἀπό τήν πλευρά του συνέκρινε τήν καταδίκη τῆς Μαρίν Λέ Πέν μέ τά δικά του προβλήματα, μέ τήν δικαιοσύνη τῶν ΗΠΑ. Εἶπε χαρακτηριστικά ὅτι «ξέρω πολύ καλά πῶς εἶναι. Πολλοί θεωροῦσαν πώς δέν θά κατεδικάζετο, ἀλλά τῆς ἀπηγορεύθη νά θέσει ὑποψηφιότητα καί εἶναι ἡ ἐπικρατέστερη ὑποψήφια. Αὐτό θυμίζει τήν χώρα μας, αὐτό θυμίζει πάρα πολύ ἐτούτη τήν χώρα (σ.σ. ΗΠΑ).» Ἡ ἐκπρόσωπος τοῦ Σταίητ Ντηπάρτμεντ, Τάμι Μπρούς, ἐρωτηθεῖσα σχετικά ἀνέφερε ὅτι «πρέπει νά κάνουμε περισσότερα στήν Δύση γιά νά ὑπερασπιστοῦμε τίς δημοκρατικές ἀξίες. Ὑποστηρίζουμε τό δικαίωμα τοῦ καθενός νά ἐκφράζει τίς ἀπόψεις του δημοσίως –εἴτε συμφωνεῖ εἴτε διαφωνεῖ κάποιος.»

Τήν ἐπί κεφαλῆς τοῦ Ἐθνικοῦ Συναγερμοῦ στήριξε ἀνοιχτά καί ὁ πρώην Πρόεδρος τῆς Βραζιλίας Ζαΐχ Μπολσονάρου δηλώντας ὅτι «αὐτή ἡ ἀπόφασις εἶναι ξεκάθαρα ἀριστερός δικαστικός ἀκτιβισμός. Ὅπου ἡ δεξιά εἶναι παροῦσα, ἡ ἀριστερά καί τό σύστημα θά προσπαθήσουν νά βγάλουν τούς ἀντιπάλους τους ἐκτός παιχνιδιοῦ. Ἐδῶ καί στήν Γαλλία, πρόκειται γιά ἐργαλειοποίηση τῆς δικαιοσύνης. Φαίνεται ὅμως ὅτι αὐτό ἐξαπλώνεται σέ ὅλον τόν κόσμο. Ἡ ἀριστερά ἔχει βρεῖ ἕναν εὔκολο τρόπο νά διατηρηθεῖ στήν ἐξουσία, καταφεύγοντας σέ δικαστικό ἀκτιβισμό.»

Σημειώνεται ὅτι ἡ πρώτη ἀντίδρασις μετά τήν ἐτυμηγορία κατεγράφη ἀπό τήν Μόσχα καί τόν ἐκπρόσωπο τοῦ Κρεμλίνου, Ντμίτρι Πεσκώφ, ὁ ὁποῖος ἐξέφρασε τήν λύπη του, μιλῶντας γιά «παραβίαση τῶν δημοκρατικῶν κανόνων». Χαρακτηριστικά ἀνέφερε ὅτι «ὅλο καί περισσότερες εὐρωπαϊκές πρωτεύουσες ἀκολουθοῦν τόν δρόμο τῆς καταπατήσεως τῶν δημοκρατικῶν κανόνων.»

Μετά τό Κρεμλῖνο δημοσίως ἐτοποθετήθη ὁ Πρωθυπουργός τῆς Οὑγγαρίας Βίκτωρ Ὀρμπάν, ὁ ὁποῖος ἐξέφρασε τήν ἀλληλεγγύη του στήν Λέ Πέν μέσῳ μιᾶς ἀναρτήσεως στά μέσα κοινωνικῆς δικτυώσεως γράφοντας «Je suis Marine!» (εἶμαι ἡ Μαρίν!).

Ὁ ἡγέτης τῆς ὁλλανδικῆς ταυτοτικῆς δεξιᾶς Γκέερντ Βίλντερς ἔκανε λόγο γιά σκληρή «ἀπόφαση», ἐκφράζοντας τήν ἐλπίδα ὅτι ἡ Λέ Πέν θά κερδίσει τήν ἔφεση καί θά ἐκλεγεῖ Πρόεδρος τῆς Γαλλίας.

Ἀπέναντι στίς ἔντονες διεθνεῖς ἀντιδράσεις ἡ γαλλική δικαιοσύνη ἐξέφρασε τήν ἀνησυχία της, ζητῶντας νά ἐπιδειχθεῖ «μετριοπάθεια». Σέ κάθε περίπτωση ὁ ἀποκλεισμός τῆς Λέ Πέν ἀπειλεῖ τήν εὔθραυστη πολιτική ἠρεμία στήν Γαλλία, διότι ἡ ταυτοτική δεξιά ἔχει τήν δυνατότητα νά ἀνατρέξει τήν κυβέρνηση μειοψηφίας τοῦ κεντρώου Φρανσουά Μπαϊρού.

Ὡστόσο τό Ἐφετεῖο τοῦ Παρισιοῦ ἀνεκοίνωσε ὅτι κατετέθησαν τρεῖς ἐφέσεις καί τό δικαστήριο θά ἐξετάσει τόν φάκελο ἐντός τῶν προβλεπόμενων χρονικῶν ὁρίων, ὥστε νά ἐκδώσει τήν ἀπόφασή του «τό καλοκαίρι τοῦ 2026». Ἐφ’ ὅσον τηρηθεῖ τό χρονοδιάγραμμα, ἡ ἀπόφασις θά ἀνακοινωθεῖ πολλούς μῆνες πρίν ἀπό τίς προεδρικές ἐκλογές, ὅπως ἔχουν ζητήσει πολλοί πολιτικοί ἀξιωματοῦχοι.

Ειδήσεις / Άρθρα

Γιώργος Ανδρούτσος: Ο πολυβραβευμένος διεθνούς φήμης ζωγράφος παρουσιάζει στην Ιαπωνία την πέμπτη ατομική του έκθεση

Εφημερίς Εστία
​Ο Γιώργος Ανδρούτσος, διακεκριμένος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης, παρουσιάζει την πέμπτη ατομική του έκθεση με τίτλο «George Androutsos Exhibition» τον Μάιο του 2025 στην γκαλερί SZK, στην Τσιγκασάκι της Καναγκάουα, Ιαπωνία.

Ἡ ἀπάθεια στό Αἰγαῖο πληρώνεται: «Τετελεσμένα» δημιούργησε τό «Ὀρούτς Ρεΐς»

Εφημερίς Εστία
Ὁ Χακάν Φιντάν ὑποστηρίζει ὅτι ἡ Τουρκία χάραξε στήν κρίση τοῦ 2020 τά ἐξωτερικά ὅρια τῆς ὑφαλοκρηπῖδος της

Οἱ Βρυξέλλες δέν εἶναι τό κέντρο τοῦ κόσμου

Εφημερίς Εστία
ΜΕ ΜΕΓΑΛΟ σκεπτικισμό ἀντιμετωπίζουμε τίς ἐξαγγελίες καί τά προγράμματα φορέων τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἑνώσεως περί ἀμυντικῆς βιομηχανίας καί στρατηγικῆς αὐτονομίας.

Ὁ Μάκης Βορίδης προειδοποιεῖ τήν Γερμανία γιά τούς μετανάστες

Εφημερίς Εστία
Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΙΣ δέν πρόκειται νά ἀποδεχθεῖ εὔκολα ὁποιοδήποτε αἴτημα τῆς Γερμανίας νά ἐπιστραφοῦν στήν Ἑλλάδα μετανάστες πού ἔχουν λάβει πρῶτο ἄσυλο στήν χώρα μας.

Ἕνας ἁγνός, ἄδολος ὀπαδός τῆς Τέχνης τῶν Μουσῶν

Δημήτρης Καπράνος
Ὁ Γιῶργος Χαρωνίτης, πού ἔφυγε ἀπό κοντά μας ἥσυχα, ὅπως ἔζησε, στά μόλις ἑβδομήντα του χρόνια, ἦταν ἕνας ἐξαιρετικός δημοσιογράφος, ἕνας συνεπής στίς ἀρχές του ἄνθρωπος, μία ἤρεμη ‒ἄν καί Κρητικός‒ μορφή, ἕνα παιδί πού ἀσπάσθηκε τήν θρησκεία τῶν Μουσῶν ἀπό μικρός καί προσπάθησε νά μᾶς μεταδώσει ἐκείνη τήν πολύπλοκη μορφή πού ἔχει ἡ ἄδολη ἀγάπη γιά τήν Μουσική.