Τό Ἰσλάμ στρατολογεῖ ἀπό Messenger καί Instagram

Ἔκθεσις-σόκ γιά τόν Ἰσλαμισμό στό Διαδίκτυο

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ μέσα κοινωνικῆς δικτυώσεως ὅπως τό Instagram καί τό Messenger χρησιμοποιοῦν οἱ Ἰσλαμιστές γιά νά προσελκύσουν καί ἐν τέλει νά στρατολογήσουν παιδιά καί νέους. Αὐτό προκύπτει ἀπό τήν ἔκθεση «Ἰσλαμισμός στό Διαδίκτυο τό 2018», συμφώνως πρός τήν ὁποία οἱ Ἰσλαμιστές «διαχέουν» τήν προπαγάνδα χρησιμοποιώντας τά κόμικς, ἠλεκτρονικά παιχνίδια ἀλλά καί καταστάσεις ἀπό τήν καθημερινότητα πού ἔχουν ὡς στόχο τό Ἰσλάμ. Οἱ εἰδικοί ἤδη προειδοποιοῦν γιά εὐρεῖα ἐξάπλωση τῆς ἰσλαμιστικῆς τρομοκρατικῆς προπαγάνδας στά κοινωνικά δίκτυα, παρά τά μέτρα πού ἔχουν λάβει τά δημοφιλῆ δίκτυα, ὅπως τό Facebook. Ὅπως ἀναφέρει τό «Spiegel», ὁ S. Glaser, ἐπί κεφαλῆς τοῦ Κέντρου Ἐμπειρογνωμοσύνης «Jugendschutz.net.» πού συνέταξε τήν ἔκθεση, ἀνέφερε: «Γιά τούς Ἰσλαμιστές τό “Instagram”, τό “You Tube” καί τό “Telegram” ἀποτελοῦν “πεδίον δόξης λαμπρόν” γιά στρατολόγηση. Ἡ χρῆσις αὐτῶν τῶν ὑπηρεσιῶν ἀνήκει στήν καθημερινότητα τῶν παιδιῶν καί τῶν νέων, καί τίς περισσότερες φορές εἶναι πέραν ἀπό τήν σφαῖρα ἐπιρροῆς τῶν γονέων καί τῶν κηδεμόνων».

Συμφώνως πρός τήν ἐν λόγω ἔκθεση, οἱ Ἰσλαμιστές δραστηριοποιοῦνται σέ πολλές πλατφόρμες κοινωνικῶν δικτύων. Στόχος τους εἶναι νά προσεγγίσουν νεαρούς χρῆστες καί τῶν δύο φύλων, πού μέχρι πρό τινος δέν εἶχαν καμμία ἐπαφή μέ ἐξτρεμιστικές ὀργανώσεις. Γιά νά διαδώσουν τήν προπαγάνδα τους οἱ Ἰσλαμιστές ἐκμεταλλεύονται πολλές φορές καί ἀγαπημένες ἀσχολίες τῶν νέων. Λόγου χάριν, χρησιμοποιοῦν στοιχεῖα ἀπό γνωστά κόμικς, παιγνίδια ἤ ταινίες, ὅπως ἡ ἀμερικανική ταινία δράσεως τῆς ἐκδοτικῆς ἑταιρείας κόμικς «Marvel», «The Avengers: Infinity War», πού ἐχρησιμοποιήθη γιά τήν διαφήμιση τοῦ «χαλιφάτου». Οἱ Ἰσλαμιστές μάλιστα προσαρμόζουν τό περιεχόμενο τῶν βίντεο καί τῶν εἰκόνων ἀνάλογα μέ τό ἡλικιακό κοινό καί τό φῦλο, δείχνοντας εἴτε νέους ἄνδρες εἴτε νέες γυναῖκες.

Συχνά ἐπικαλοῦνται τό αἴσθημα τῆς δικαιοσύνης τῶν νέων ἤ ἐκμεταλλεύονται παραδείγματα ρατσιστικῆς συμπεριφορᾶς, προκειμένου νά «δηλητηριάσουν» τήν νεολαία μέ μῖσος ἐναντίον τῆς κοινωνίας. Ἕνα χαρακτηριστικό παράδειγμα εἶναι καί οἱ διαδικτυακές συζητήσεις γιά τόν ποδοσφαιριστή Mesut Özil, πού παραιτήθηκε ἀπό τήν ἐθνική ὁμάδα ποδοσφαίρου τῆς Γερμανίας λόγω ρατσιστικῶν σχολίων εἰς βάρος του.

Αὐτές τίς συζητήσεις ἐκμεταλλεύθηκαν οἱ Ἰσλαμιστές γιά νά ὑποδαυλίσουν τό μῖσος ἐναντίον τῆς κοινωνίας καί ἐνεθάρρυναν τούς νέους νά δραστηριοποιηθοῦν μέσω διαδικτυακῶν ἐκστρατειῶν. Ἄλλη μία περίπτωση ἀποτελεῖ τό hashtag στό «Twitter» #NichtohnemeinKopftuch (ὄχι χωρίς τήν μαντήλα μου), πού καλοῦσε τόν κόσμο νά ξεσηκωθεῖ ἐναντίον μιᾶς ὑποτιθέμενης ἀπαγορεύσεως τῆς μαντήλας στήν Γερμανία. Οἱ συντάκτες τῆς ἐκθέσεως ἀναφέρουν ὅτι διάφορες ἰσλαμιστικές θεωρίες συνωμοσίας ἀποσκοποῦν στήν ὑποδαύλιση τῆς δυσπιστίας ἔναντι τῶν θεσμῶν τοῦ κράτους.

Ὅταν ὁ δράστης τῆς ἐπιθέσεως στήν χριστουγεννιάτικη ἀγορά τοῦ Στρασβούργου τό 2018 ἔπεσε νεκρός ἀπό τά πυρά τῶν ἀστυνομικῶν, οἱ Ἰσλαμιστές διέδωσαν στά μέσα κοινωνικῆς δικτυώσεως ὅτι ἡ ἐπίθεσις «εἶχε σκηνοθετηθεῖ» γιά νά ἀποσπασθεῖ ἡ προσοχή τοῦ κόσμου ἀπό τίς διαδηλώσεις τῶν «Κίτρινων Γιλέκων» στήν Γαλλία καί νά στραφεῖ στό «κακό πρόσωπο τοῦ Ἰσλάμ». Στό «Instagram» ὑπάρχουν πολλά προσφιλῆ hashtags καί χιλιάδες «ἄκακες» εἰκόνες καθημερινότητος, πού λειτουργοῦν μέ ὑποδόριο τρόπο στό θυμικό τῆς νεολαίας.

Οἱ Ἰσλαμιστές ἐκμεταλλεύονται τήν ἐφαρμογή «Explore-Feed» τῶν πλατφορμῶν. Αὐτό σημαίνει ὅτι ὅταν ὁ χρήστης ἀναζητεῖ συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά, ὁ ἀλγόριθμος μπορεῖ μελλοντικῶς νά τούς παραπέμψει ἀκόμη καί σέ περιεχόμενο τρομοκρατικῆς προπαγάνδας. Συνολικῶς τό «Jugendschutz.net» συνεκέντρωσε 19.200 διαδικτυακές προσφορές μέ ἰσλαμιστικό περιεχόμενο. Οἱ εἰδικοί προειδοποιοῦν ὅτι οἱ ὀπαδοί τοῦ Ἰσλαμικοῦ Κράτους ἐξακολουθοῦν νά καλοῦν τόν κόσμο μέσω «Telegram» νά ἐνταχθεῖ στόν ἔνοπλο ἀγῶνα καί νά πραγματοποιήσει ἐπιθέσεις σέ δυτικά κράτη.

Τό «Jugendschutz.net», τό ὁποῖο διατηρεῖ καλές ἐπαφές μέ διάφορες πλατφόρμες, τίς εἰδοποίησε καί αὐτές ἔσβησαν τό ἐπικίνδυνο ὑλικό. Ἐπί παραδείγματι, τό «YouTube» ἀπεμάκρυνε τό 99% τῶν ἀναρτήσεων πού ὑπέπεσαν στήν ἀντίληψη τοῦ «Jugendschutz.net», τό «Facebook» τό 82%, τό «Instagram» τό 98%. Ἀντιθέτως, ἡ ἐφαρμογή «Telegram» τῆς πλατφόρμας «Messenger» ἀφήρεσε μόνο τό 58% τοῦ ἀνάρμοστου ὑλικοῦ. Οἱ διαδικτυακές πλατφόρμες θά κινηθοῦν πιό δυναμικά ἐναντίον τοῦ ἐν λόγω φαινομένου στό μέλλον. Ἡ Γερμανίδα Ὑπουργός Οἰκογενείας, F. Giffey ἀνεκοίνωσε χθές ὅτι ἐντός τοῦ 2019 θά φέρει πρός ψήφισιν στήν Βουλή νομοσχέδιο, μέ τό ὁποῖο θά προστατεύονται οἱ νέοι ἀπό τήν ψηφιακή τρομοκρατία. «Πιό ἐπιρρεπεῖς εἶναι οἱ νέοι πού ἔχουν βιωματικές ἐμπειρίες ρατσισμοῦ καί διακρίσεων εἰς βάρος τους, οἱ ὁποῖοι νοιώθουν ἀποξενωμένοι καί μειονεκτικοί» ἀνέφερε ἡ ὑπουργός.

Ειδήσεις / Άρθρα

Τό πρωτοσέλιδο τῆς «Ἑστίας» γιά τήν νέα γενιά στά χείλη τοῦ ράπερ Λέξ!

Εφημερίς Εστία
Ὁ εὐθύς Θεσσαλονικιός ἑρμήνευσε μπροστά σέ 120.000 νέες καί νέους, σέ δύο διαδοχικές συναυλίες στό ΟΑΚΑ, τήν «Χειρότερη Γενιά», οἱ στίχοι τῆς ὁποίας περιλαμβάνουν ἀναφορά στήν ἐφημερίδα μας Ἔκρηξις κοινωνικῆς ἀμφισβητήσεως ἀπό τήν νεολαία

Παιχνίδια παραγραφῆς μέ τό Γνωμοδοτικό Τριαντόπουλου

Μανώλης Κοττάκης
OTAN τέθηκε γιά πρώτη φορά τό ζήτημα τῆς συνθέσεως τοῦ Γνωμοδοτικοῦ Συμβουλίου πού θά κληθεῖ νά ἀξιολογήσει ὡς «φυσικός δικαστής» τήν ὑπόθεση Τριαντόπουλου, ἡ Βουλή καί τό Ὑπουργεῖο Δικαιοσύνης διχάστηκαν γιά τό ποιός εὐθύνεται, πού στήν λίστα τῶν πρός κλήρωση δικαστῶν περιλαμβάνονταν κάποιοι πού ἀπεῖχαν ἕναν μῆνα ἀπό τήν συνταξιοδότηση.

Ἀκρίβεια-φωτιά σέ ὑπηρεσίες καί τρόφιμα ἐξ αἰτίας νέας πληθωριστικῆς ἐκρήξεως

Εφημερίς Εστία
Ο ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ ὄχι μόνο δέν ὑποχωρεῖ, ἀλλά ἀντιθέτως ἀκολουθεῖ ἀνοδική πορεία τούς τελευταίους δύο μῆνες.

Ἕνα κι ἕνα δέν μπορεῖ νά κάνουν ἕνδεκα

Δημήτρης Καπράνος
Ἀρκεῖ μία καί μόνη ματιά στό σημερινό –ὁμιχλῶδες καί δυσδιάκριτο– πολιτικό μας σκηνικό, γιά νά περιπέσουμε σέ βαθειά μελαγχολία.

Παρασκευή, 2 Ἰουλίου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
O ΚΟΣΜΟΣ ΓΕΝΙΚΟΝ ΣΠΑΣΙΜΟ