ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2025

Συντριπτικό ποσοστό ψηφοφόρων τῆς ΝΔ κατά τοῦ γάμου καί τῆς τεκνοθεσίας ὁμοφυλοφίλων

ΣΕ συντριπτικά ποσοστά οἱ ψηφοφόροι τῆς ΝΔ τοποθετοῦνται ἀρνητικά, τόσο στόν γάμο ὁμοφύλων ὅσο καί στήν τεκνοθεσία ἀπό αὐτούς.

Εἰδικώτερα κατά τοῦ γάμου τάσσεται τό 60,7% καί κατά τῆς τεκνοθεσίας τό 77,4%. Ἀλλά καί γενικώτερα ἡ πλειονότης τῶν Ἑλλήνων δηλώνει πώς εἶναι ἀρνητική στήν ὅποια κυβερνητική νομοθετική πρωτοβουλία ὑπέρ τοῦ γάμου τῶν ὁμόφυλων ζευγαριῶν καί τῆς τεκνοθεσίας. Συμφώνως πρός τήν ἑξαμηνιαία ἔρευνα τῆς MRB, τό 52,9% τῶν Ἑλλήνων διαφωνεῖ μέ τόν συγκεκριμένο γάμο, ἐνῷ ὑπέρ τάσσεται τό 40,3%. Ἡ περίπτωσις τῆς τεκνοθεσίας συγκεντρώνει ἀκόμη ὑψηλότερο ποσοστό ἀρνητῶν (68,7%) ἐνῷ μόλις τό 24,2% συμφωνεῖ. Ὅσοι αὐτοπροσδιορίζονται πολιτικά δεξιοί-κεντροδεξιοί εἶναι περισσότερο ἀρνητικοί στόν γάμο καί τήν τεκνοθεσία ὁμοφυλοφίλων, ἐνῷ θετικά διακείμενοι εἶναι ὁ κεντρῶοι-ἀριστεροί καί κεντροαριστεροί. Στήν ἐρώτηση ἐάν θά πήγαιναν προσκεκλημένοι σέ γάμο ὁμόφυλου ζευγαριοῦ, τό 31,5% ἀπαντᾶ ὅτι θά πήγαινε χωρίς κανένα πρόβλημα, τό 18,3% θά πήγαινε ἀλλά θά ἔνοιωθε ἄβολα, τό 21,6% θά εὕρισκε μιά δικαιολογία γιά νά μήν πάει καί τό 22,6% θά ἀγνοοῦσε παντελῶς τήν πρόσκληση θεωρῶντας την προσβλητική.

Ἐνδιαφέρον ἐπίσης ἔχει πῶς τοποθετοῦνται οἱ πολῖτες ἀναφορικῶς μέ τούς πιό δημοφιλεῖς ὑπουργούς. Γιά μία ἀκόμη φορά ὁ ὑπουργός Ἐθνικῆς Ἀμύνης κ. Νῖκος Δένδιας προηγεῖται μέ τούς πολῖτες νά μήν ξεχνοῦν ὅσα ἔκανε καί εἶπε κατά τήν παραμονή του στό Ὑπουργεῖο Ἐξωτερικῶν, κυρίως δέ στά ἑλληνοτουρκικά. Στήν δεύτερη θέση εἶναι ὁ ὑπουργός Παιδείας κ. Κυριάκος Πιερρακάκης, τόσο γιά τίς μεταρρυθμίσεις πού κάνει στήν ἐκπαίδευση, ἀλλά καί σέ αὐτήν τήν περίπτωση οἱ πολῖτες τόν ἐπιβραβεύουν γιά τήν τετραετία στό Ὑπουργεῖο Ψηφιακῆς Μεταρρυθμίσεως. Ἔκπληξη ἀποτελεῖ ἡ τρίτη θέσις. Ὁ ὑπουργός Πολιτικῆς Προστασίας, παρά τά πυρά πού ἐδέχθη γιά τόν τρόπο πού διεχειρίσθη τίς φωτιές καί τίς πλημμύρες στήν Θεσσαλία, παραμένει ἀρκετά δημοφιλής στούς πολῖτες.

Δέν εἶναι μόνον ἡ ἀγορά πού χαρακτηρίζει τό ψηφισθέν νομοσχέδιο γιά τούς ἐλεύθερους ἐπαγγελματίες ἀναποτελεσματικό ἀλλά καί ἡ πλειοψηφία τῶν πολιτῶν, συμφώνως πρός τήν MRB.

Είδικώτερα, τό 56,8% διαφωνεῖ μέ τίς διατάξεις τοῦ νομοσχεδίου, τό 31,2 συμφωνεῖ ἐνῷ τό 12,1% δέν παίρνει θέση. Μεταξύ τῶν ἐλευθέρων ἐπαγγελματιῶν μόλις τό 17,7% τοποθετεῖται θετικά, ἐνῷ τό 75,5% ἀρνητικά.

Ἐν τῷ μεταξύ, συνεχίζεται ἡ δημοσκοπική πτῶσις τοῦ ΣΥΡΙΖΑ πού πλέον βλέπει τήν πλάτη τοῦ ΠΑΣΟΚ, τό ὁποῖο εἶναι δεύτερο κόμμα μετά ἀπό πολλά χρόνια.

Ἀναλυτικώτερα, στήν πρόθεση ψήφου ἡ MRB ἀναφέρει ὅτι ὁ δικομματισμός, πού χαρακτήριζε τό πολιτικό σκηνικό τῆς χώρας γιά τό μεγαλύτερο χρονικό διάστημα τῆς μεταπολιτεύσεως, ἔχει ἀντικατασταθεῖ ἀπό τήν μονοκρατορία τῆς ΝΔ καί μιά πολυκερματισμένη ἀντιπολίτευση. Οἱ ἀπώλειες τοῦ ΣΥΡΙΖΑ κατευθύνονται κυρίως στό ΠΑΣΟΚ καί στό ΚΚΕ. Συγκεκριμένα ἡ ΝΔ συγκεντρώνει 38,8%, τό ΠΑΣΟΚ 14,6%, ὁ ΣΥΡΙΖΑ 13%, τό ΚKE: 9,7%, ἡ Ἑλληνική Λύση 6%, ἡ Πλεύση Ἐλευθερίας 3,9%, οἱ Σπαρτιᾶτες 3,6%, ἡ ΝΙΚΗ 3,2%, τό MέΡΑ25 2,6% καί ἡ Νέα Ἀριστερά 2,5%.

Ειδήσεις / Άρθρα

Την Κυριακή 26.01 με την Εστία της Κυριακής: Ιστορικά κειμήλια – Λεύκωμα • Βλαχογιάννειο Μουσείο

Εφημερίς Εστία
Στις  26.01  η Εστία της Κυριακής παρουσιάζει : Ιστορικά κειμήλια – Βλαχογιάννειο Μουσείο-Μακεδονικού αγώνα & νεότερης ελληνικής ιστορίας

Νά νικήσουμε τήν παραίτηση καί τόν φόβο!

Μανώλης Κοττάκης
Ψυχολογικό τό πολιτικό πρόβλημα τῆς πατρίδος μας – Μαρτυρίες στελεχῶν τοῦ ΕΣΥ: 1.047 εἰσαγωγές στήν πρώτη ἐφημερία τοῦ «Γεννηματᾶς» τό 2025! – Ὀξεῖα κατάθλιψις, ἐπιθετικότης καί ἄγχος ὑγείας – «Ζῆσε σάν νά μήν ὑπάρχει αὔριο» τό δόγμα τῆς ἐποχῆς – Τί κρύβει τό ἀτελείωτο φαγοπότι στίς ἑορτές

Ἡ «ἐπικύρωσις» τῆς ἥττας τῶν Πρεσπῶν στήν 10η ἐπέτειο τοῦ ΣΥΡΙΖΑ

Εφημερίς Εστία
ΑΥΡΙΟ θά συμπληρωθοῦν δέκα χρόνια ἀπό τήν ἡμέρα κατά τήν ὁποία συγκροτήθηκε ἡ Κυβέρνησις τοῦ ΣΥΡΙΖΑ ὑπό τόν Ἀλέξη Τσίπρα.

Τήν κυριότητα τῆς Κύπρου στό Οἰκόπεδο 5 ἀναγνωρίζει τώρα ἡ Τουρκία

Εφημερίς Εστία
Τό ἀμερικανικό ἐνδιαφέρον ὁδηγεῖ τήν Ἄγκυρα σέ ἀναδίπλωση

Ἡ νέα καί ἡ …«πιό νέα» τάξη πραγμάτων

Δημήτρης Καπράνος
Ἄντε νά δοῦμε τώρα ποιά θά εἶναι «ἡ σωστή πλευρά τῆς ἱστορίας».