Στό μικροσκόπιο τῶν Εὐρωπαίων ἡ ἑλληνική οἰκονομία

Yπό τόν ἔλεγχο τῶν θεσμῶν θά βρεθεῖ ἀπό αὐτή τήν ἑβδομάδα ἡ ἑλληνική οἰκονομία, στό πλαίσιο τοῦ εὐρωπαϊκοῦ ἑξαμήνου.

Στό ἐπίκεντρο τά δημοσιονομικά στοιχεῖα, οἱ μεταρρυθμίσεις πού θά πρέπει νά ἔχουν προχωρήσει γιά νά ἐκταμιευτεῖ ἡ ἑπόμενη δόσις ἀπό τό Ταμεῖο Ἀνακάμψεως καί Ἀνθεκτικότητος ἀλλά καί ἡ ἀξιοποίησις τῶν εὐρωπαϊκῶν κονδυλίων. Ἰδιαίτερη προσοχή θά δοθεῖ καί στό τραπεζικό σύστημα, ἀφοῦ ἡ Εὐρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα ἀνεκοίνωσε νέους, αὐστηροτέρους ἐλέγχους στίς τράπεζες τῆς Εὐρωζώνης.

Προσφάτως, ὁ ἀναπληρωτής γενικός διευθυντής γιά Οἰκονομικές καί Χρηματοοικονομικές Ὑποθέσεις τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἐπιτροπῆς, Ντέκλαν Κοστέλο, ἔχει προειδοποιήσει ὅτι ὑπάρχει ὑπερβολική αἰσιοδοξία ἀπό τήν ἑλληνική πλευρά, ἐπισημαίνοντας τήν ἀνάγκη καλύτερης ἀξιοποίησης τῶν εὐρωπαϊκῶν πόρων. Οἱ Βρυξέλλες ἤδη συζητοῦν τό νέο δημοσιονομικό πλαίσιο τῆς ΕΕ, τό ὁποῖο θά καθορίσει πῶς θά κατανεμηθοῦν τά κοινοτικά κονδύλια γιά τά ἑπόμενα χρόνια.

Νά σημειωθεῖ ὅτι τό Ταμεῖο Ἀνακάμψεως ἔχει στηρίξει σημαντικά τήν ἑλληνική οἰκονομία, ὅμως ἡ χρηματοδότησίς του τελειώνει τό 2026. Αὐτό σημαίνει ὅτι ἡ Ἑλλάς θά συνεχίσει νά λαμβάνει χρήματα ὥς τό 2027, ἀλλά δέν ὑπάρχει ἐγγύησις γιά νέα χρηματοδότηση στήν συνέχεια. Ἄν δέν βρεθοῦν νέες πηγές ἀναπτύξεως, ἡ οἰκονομία μπορεῖ νά ἐπιβραδυνθεῖ ἤ ἀκόμα καί νά περιέλθει σέ ὕφεση.

Παραλλήλως, ἡ χώρα ἐξαρτᾶται ἀπό τά κονδύλια τοῦ ΕΣΠΑ, τά ὁποῖα διανέμονται κυρίως σέ κράτη μέ χαμηλό κατά κεφαλήν εἰσόδημα. Ἄν οἱ ὅροι ἀλλάξουν, ἡ Ἑλλάς μπορεῖ νά δυσκολευτεῖ νά διατηρήσει τό σημερινό ἐπίπεδο χρηματοδοτήσεως. Ἡ Εὐρωπαϊκή Ἐπιτροπή προωθεῖ τώρα τήν δημιουργία ἑνός νέου Ταμείου Ἀνταγωνιστικότητος, τό ὁποῖο θά ἀντικαταστήσει ἀρκετά ὑπάρχοντα χρηματοδοτικά ἐργαλεῖα. Αὐτό μπορεῖ νά ὁδηγήσει σέ μείωση τῶν εὐρωπαϊκῶν πόρων γιά τήν χώρα, ἄν τά κριτήρια δέν τήν εὐνοοῦν.

Ειδήσεις / Άρθρα

Γιώργος Ανδρούτσος: Ο πολυβραβευμένος διεθνούς φήμης ζωγράφος παρουσιάζει στην Ιαπωνία την πέμπτη ατομική του έκθεση

Εφημερίς Εστία
​Ο Γιώργος Ανδρούτσος, διακεκριμένος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης, παρουσιάζει την πέμπτη ατομική του έκθεση με τίτλο «George Androutsos Exhibition» τον Μάιο του 2025 στην γκαλερί SZK, στην Τσιγκασάκι της Καναγκάουα, Ιαπωνία.

Ἡ ἀπάθεια στό Αἰγαῖο πληρώνεται: «Τετελεσμένα» δημιούργησε τό «Ὀρούτς Ρεΐς»

Εφημερίς Εστία
Ὁ Χακάν Φιντάν ὑποστηρίζει ὅτι ἡ Τουρκία χάραξε στήν κρίση τοῦ 2020 τά ἐξωτερικά ὅρια τῆς ὑφαλοκρηπῖδος της

Οἱ Βρυξέλλες δέν εἶναι τό κέντρο τοῦ κόσμου

Εφημερίς Εστία
ΜΕ ΜΕΓΑΛΟ σκεπτικισμό ἀντιμετωπίζουμε τίς ἐξαγγελίες καί τά προγράμματα φορέων τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἑνώσεως περί ἀμυντικῆς βιομηχανίας καί στρατηγικῆς αὐτονομίας.

Ὁ Μάκης Βορίδης προειδοποιεῖ τήν Γερμανία γιά τούς μετανάστες

Εφημερίς Εστία
Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΙΣ δέν πρόκειται νά ἀποδεχθεῖ εὔκολα ὁποιοδήποτε αἴτημα τῆς Γερμανίας νά ἐπιστραφοῦν στήν Ἑλλάδα μετανάστες πού ἔχουν λάβει πρῶτο ἄσυλο στήν χώρα μας.

Ἕνας ἁγνός, ἄδολος ὀπαδός τῆς Τέχνης τῶν Μουσῶν

Δημήτρης Καπράνος
Ὁ Γιῶργος Χαρωνίτης, πού ἔφυγε ἀπό κοντά μας ἥσυχα, ὅπως ἔζησε, στά μόλις ἑβδομήντα του χρόνια, ἦταν ἕνας ἐξαιρετικός δημοσιογράφος, ἕνας συνεπής στίς ἀρχές του ἄνθρωπος, μία ἤρεμη ‒ἄν καί Κρητικός‒ μορφή, ἕνα παιδί πού ἀσπάσθηκε τήν θρησκεία τῶν Μουσῶν ἀπό μικρός καί προσπάθησε νά μᾶς μεταδώσει ἐκείνη τήν πολύπλοκη μορφή πού ἔχει ἡ ἄδολη ἀγάπη γιά τήν Μουσική.