Πρεμιέρα μέ ἑλληνικά «Μῆλα» στήν Βενετία

Η ΠΡΩΤΗ μεγάλου μήκους ταινία τοῦ Χρήστου Νίκου, «Μῆλα» (Apples)…

… μέ πρωταγωνιστή τόν Ἄρη Σερβετάλη, ἄνοιξε χθές τό ἐπίσημο διαγωνιστικό πρόγραμμα τοῦ τμήματος «Orizzonti (Ὁρίζοντες)» τοῦ Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας, στό ὁποῖο καί θά διεκδικήσει βραβεῖο. Εἶναι δέ ἡ πρώτη φορά πού ἑλληνική ταινία ἀνοίγει ἕνα ἀπό τά δύο βασικά προγράμματα τοῦ φεστιβάλ Βενετίας.

Τό ἐφετινό 77ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας (2-12/9) σήκωσε αὐλαία μέ τήν παγκόσμια πρεμιέρα τοῦ ἰταλικοῦ οἰκογενειακοῦ δράματος «Δεσμοί» τοῦ Ντανιέλε Λουτσέττι. Εἶναι ἡ πρώτη μεγάλη κινηματογραφική διοργάνωσις, πού πραγματοποιεῖται μέ φυσική παρουσία μετά τίς ἀναβολές καί τίς ἀκυρώσεις ἀντίστοιχων πολιτιστικῶν γεγονότων παγκοσμίως, ἐξ αἰτίας τῆς πανδημίας τοῦ κορωνοϊοῦ.

Μέ τά μέτρα προστασίας νά εἶναι ἰδιαιτέρως αὐξημένα λόγω τοῦ κορωνοϊοῦ, ἡ ἐφετινή διοργάνωση τοῦ καθιερωμένου κινηματογραφικοῦ θεσμοῦ πραγματοποιεῖται χωρίς κοινό στό κόκκινο χαλί, μέ περιορισμούς στίς προβολές καί διαδικτυακές παρουσιάσεις, μικρότερο ἀριθμό διαθέσιμων θέσεων γιά τούς θεατές, ἐλέγχους τῆς θερμοκρασίας τῶν προσερχομένων στίς αἴθουσες καθώς, σύμφωνα μέ τούς διοργανωτές, προέχει ἡ ἀσφάλεια τῆς ὑγείας ὅσων συμμετέχουν.

Πρόεδρος τῆς ἐφετινῆς κριτικῆς ἐπιτροπῆς εἶναι ἡ Αὐστραλή ἠθοποιός Καίητ Μπλάνσετ, τήν ὁποία πλαισιώνουν ἡ Αὐστριακή σκηνοθέτις καί σεναριογράφος Βερόνικα Φράντς, ἡ Βρεταννίδα σκηνοθέτις Τζοάνα Χόγκ, ὁ Ἰταλός συγγραφεύς Νικόλα Λατζιόια, ὁ Γερμανός σκηνοθέτης Κρίστιαν Πέτσολντ, ὁ Ἀμερικανός ἠθοποιός Μάτ Ντίλον, ὁ ὁποῖος θά ἀντικαταστήσει τόν Ρουμᾶνο σκηνοθέτη Κρίστι Πούιου καί ἡ Γαλλίδα ἠθοποιός Λυντιβίν Σανιέ.

Τό ἐπίσημο πρόγραμμα τῆς Μόστρα θά φιλοξενήσει περίπου 60 ταινίες, 18 ἀπό τίς ὁποῖες διεκδικοῦν τόν Χρυσό Λέοντα. Ἀνάμεσα στίς ταινίες πού θά διαγωνισθοῦν γιά τόν Χρυσό Λέοντα εἶναι ἡ ταινία δρόμου «Nomadland» (ΗΠΑ) τῆς Κλόε Ζάο μέ πρωταγωνίστρια τήν Φράνσις ΜακΝτόρμαντ, τό «Dear Comrades!» τοῦ Ἀντρέι Κοντσαλόφσκι (Ρωσσία), τό «Laila in Haifa» τοῦ Ἄμος Γκιτάι (Ἰσραήλ, Γαλλία), τό «Pieces of a Woman» τοῦ Κορνέλ Μουντροῦτσο (Καναδᾶς, Οὑγγαρία), τό «Sun Children» τοῦ Ματζίντ Ματζιντί (Ἰράν) καί τό «Wife of a Spy» τοῦ Κιγιόσι Κουροσάουα (Ἰαπωνία).

Ἐκτός διαγωνισμοῦ θά προβληθεῖ τό ντοκυμανταίρ «Σαλβατόρε, ὁ τσαγκάρης τῶν ὀνείρων» τοῦ Λουκᾶ Γκουαντανίνο πού ἀφηγεῖται τήν ἱστορία τοῦ διάσημου Ἰταλοῦ ὑποδηματοποιοῦ Σαλβατόρε Φεραγκάμο, ἐνῶ στό τμῆμα τῶν «Ὁριζόντων» θά διαγωνισθεῖ ἡ σκηνοθέτις καί ἠθοποιός Τζία Κόπολα μέ τό δρᾶμα «Mainstream», στό ὁποῖο πρωταγωνιστεῖ ἡ Μάγια Χόκ.

Ὀκτώ χρόνια μετά τό «KM», τήν βραβευμένη μικροῦ μήκους πού συμμετεῖχε σέ πάνω ἀπό 40 διεθνῆ φεστιβάλ μεταξύ τῶν ὁποίων τά Ρόττερνταμ, Πάλμ Σπρίγνκς, Σίδνεϋ, ὁ Χρῆστος Νίκου ἐπιστρέφει μέ τά «Μῆλα» γιά νά ἀφηγηθεῖ μιά πρωτότυπη ἱστορία μέ ἥρωα ἕναν ἄνδρα ὁ ὁποῖος πάσχει ἀπό ἀπώλεια μνήμης σέ μιά πόλη ὅπου ξαφνικά ἕνα μεγάλο ποσοστό ἀνθρώπων ἔχει ἀρχίσει νά ξεχνᾶ. Ἡ ταινία, ἡ ὁποία θά κυκλοφορήσει τόν Νοέμβριο στίς ἑλληνικές αἴθουσες, εἶναι ἕνας στοχασμός πάνω στήν ταυτότητα καί τήν ἀπώλειά της, στήν μνήμη καί τόν πόνο. Ἰσορροπώντας ἀνάμεσα στήν σάτιρα καί στήν ρομαντική διάθεση ἑνός δυστοπικοῦ παραμυθιοῦ, ἐξερευνᾶ τήν ἔννοια τῆς ταυτότητος καί τῆς πραγματικότητος.

Ὁ Χρῆστος Νίκου ἔχει ἐργασθεῖ ὡς βοηθός σκηνοθέτου σέ πολλές ταινίες, ὅπως ὁ «Κυνόδοντας» τοῦ Γιώργου Λάνθιμου καί τό «Πρίν τά Μεσάνυχτα» τοῦ Ρίτσαρντ Λινκλαίητερ.

Ειδήσεις / Άρθρα

Γιατί ἡ Ἑλλάς δέν καταγγέλλει τήν παραβίαση τῆς Διακηρύξεως τῶν Ἀθηνῶν;

Εφημερίς Εστία
Ὁ Ἐρντογάν τήν παρεβίασε δύο φορές: Μέ τίς προκλητικές δηλώσεις γιά τήν κατάληψη τῆς ἐλεύθερης Κύπρου καί μέ τό βέτο πού θέτει στήν ἄσκηση τῆς ἐθνικῆς κυριαρχίας μας στίς Ἀνατολικές Κυκλάδες – Θά νομιμοποιήσουμε διά τοῦ διαλόγου τίς γκρίζες ζῶνες;

Ροῦχα μαζί πού πλύθηκαν

Μανώλης Κοττάκης
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΠΟΛΥ νά πάρω στά σοβαρά τόν Πρόεδρο τοῦ ΣΥΡΙΖΑ, κύριο Κασσελάκη, ἀλλά λυπᾶμαι. Δέν δύναμαι.

«Θαῦμα» Κασσελάκη: Διέγραψε τόν Παπανώτα

Εφημερίς Εστία
ΣΤΟ ΤΕΛΕΣΙΓΡΑΦΟ τῶν ὑποψήφιων εὐρωβουλευτῶν τοῦ ΣΥΡΙΖΑ κ.κ. Σοφίας Μπεκατώρου καί Δώρας Τσαμπάζη, ὅπως καί τοῦ ὑπουργοῦ Ὑγείας κ. Ἄδωνι Γεωργιάδη, ὑπέκυψε ὁ κ. Στέφανος Κασσελάκης.

Στόν Ὑμηττό, στόν Ἰλισσό καί στόν ὑπέροχο Μᾶνο

Δημήτρης Καπράνος
Κι ἔχει ἀνάψει ἡ κουβέντα περί μουσικῆς κι ἔχουμε φθάσει στό κεφάλαιο «Μᾶνος Χατζιδάκις».

Σάββατον, 18 Ἀπριλίου 1964

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΕΜΠΕΛΗΔΩΝ ΕΟΡΤΗ!