Πάνω ἀπό 3 δισ. εὐρώ χρωστᾶ τό Δημόσιο σέ ἰδιῶτες

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ἀπό 3 δισ. εὐρώ χρωστάει τό κράτος στούς ἰδιῶτες, ὅπως ἀποκαλύπτουν τά στοιχεῖα τοῦ Γενικοῦ Λογιστηρίου τοῦ κράτους γιά τό 2024.

Οἱ «κόκκινες» ὀφειλές τό περασμένο ἔτος ἀνῆλθαν σέ 2,3 δισ. ἐνῷ, ἐάν προστεθοῦν καί οἱ ἐκκρεμεῖς ἐπιστροφές φόρου οἱ ὁποῖες ἀνέρχονται σέ 731 ἑκατομμύρια εὐρώ, φθάνoυν τά 3,047 δισ. εὐρώ. Σημειώνεται ὅτι τόν Δεκέμβριο τοῦ 2023 οἱ ἀνεξόφλητες ὑποχρεώσεις τοῦ δημοσίου μαζί μέ τίς ἐκκρεμεῖς ἐπιστροφές φόρων ἐκινοῦντο στήν περιοχή τῶν 2,8 δισ. εὐρώ, πού σημαίνει ὅτι ηὐξήθησαν κατά 246 ἑκατ. εὐρώ μέσα σέ 12 μῆνες.

Ἀπό τήν ἀνάλυση τῶν ὀφειλῶν προκύπτουν τά ἀκόλουθα:

– Πρωταθλητής τῶν ὀφειλῶν εἶναι τά νοσοκομεῖα μέ τίς ληξιπρόθεσμες ὀφειλές πρός τούς προμηθευτές νά φθάνουν στό τέλος Δεκεμβρίου στό 1,164 δισ. εὐρώ ἀπό 1,319 δισ. εὐρώ πού ἦταν τό «στόκ» τῶν ὀφειλῶν τόν Δεκέμβριο τοῦ 2023. Ὑπενθυμίζεται ὅτι τά χρέη τῶν νοσοκομείων ἀπό 344 ἑκατ. εὐρώ πού ἦταν τόν Δεκέμβριο τοῦ 2019 πρίν ἀπό τήν πανδημία, ηὐξήθησαν στά 502 ἑκατ. εὐρώ τόν Δεκέμβριο τοῦ 2020, στά 606 ἑκατ. τόν Δεκέμβριο τοῦ 2021, στά 907 ἑκατ. εὐρώ τόν Δεκέμβριο τοῦ 2022, στά 1,319 δισ. εὐρώ τό 2023 καί στά 1,164 δισ. εὐρώ στό τέλος τοῦ 2024.

– Τά ληξιπρόθεσμα χρέη τῶν Ὀργανισμῶν Κοινωνικῆς Ἀσφαλίσεως ἀνῆλθαν στά 585 ἑκατ. εὐρώ

– Στούς ΟΤΑ οἱ ληξιπρόθεσμες ὑποχρεώσεις πρός τρίτους ἔφθασαν τόν Δεκέμβριο στό ποσόν τῶν 231 ἑκατ. εὐρώ.

– Τά Νομικά Πρόσωπα τῆς Γενικῆς Κυβερνήσεως χρωστοῦν 180 ἑκατ. εὐρώ στήν ἀγορά.

– Οἱ ἐκκρεμεῖς ἐπιστροφές φόρου ηὐξήθησαν στά 731 ἑκατ. εὐρώ τόν Δεκέμβριο ἀπό 558 ἑκατ. εὐρώ πού ἦταν πρίν ἀπό ἕναν χρόνο. Ἀπό τό ποσό αὐτό, τά 222 ἑκατ. εὐρώ ἀφοροῦν ἄμεσους φόρους καί τά 372 ἑκατ. εὐρώ ἔμμεσους φόρους.

Ειδήσεις / Άρθρα

Γιώργος Ανδρούτσος: Ο πολυβραβευμένος διεθνούς φήμης ζωγράφος παρουσιάζει στην Ιαπωνία την πέμπτη ατομική του έκθεση

Εφημερίς Εστία
​Ο Γιώργος Ανδρούτσος, διακεκριμένος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης, παρουσιάζει την πέμπτη ατομική του έκθεση με τίτλο «George Androutsos Exhibition» τον Μάιο του 2025 στην γκαλερί SZK, στην Τσιγκασάκι της Καναγκάουα, Ιαπωνία.

Ἡ ἀπάθεια στό Αἰγαῖο πληρώνεται: «Τετελεσμένα» δημιούργησε τό «Ὀρούτς Ρεΐς»

Εφημερίς Εστία
Ὁ Χακάν Φιντάν ὑποστηρίζει ὅτι ἡ Τουρκία χάραξε στήν κρίση τοῦ 2020 τά ἐξωτερικά ὅρια τῆς ὑφαλοκρηπῖδος της

Οἱ Βρυξέλλες δέν εἶναι τό κέντρο τοῦ κόσμου

Εφημερίς Εστία
ΜΕ ΜΕΓΑΛΟ σκεπτικισμό ἀντιμετωπίζουμε τίς ἐξαγγελίες καί τά προγράμματα φορέων τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἑνώσεως περί ἀμυντικῆς βιομηχανίας καί στρατηγικῆς αὐτονομίας.

Ὁ Μάκης Βορίδης προειδοποιεῖ τήν Γερμανία γιά τούς μετανάστες

Εφημερίς Εστία
Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΙΣ δέν πρόκειται νά ἀποδεχθεῖ εὔκολα ὁποιοδήποτε αἴτημα τῆς Γερμανίας νά ἐπιστραφοῦν στήν Ἑλλάδα μετανάστες πού ἔχουν λάβει πρῶτο ἄσυλο στήν χώρα μας.

Ἕνας ἁγνός, ἄδολος ὀπαδός τῆς Τέχνης τῶν Μουσῶν

Δημήτρης Καπράνος
Ὁ Γιῶργος Χαρωνίτης, πού ἔφυγε ἀπό κοντά μας ἥσυχα, ὅπως ἔζησε, στά μόλις ἑβδομήντα του χρόνια, ἦταν ἕνας ἐξαιρετικός δημοσιογράφος, ἕνας συνεπής στίς ἀρχές του ἄνθρωπος, μία ἤρεμη ‒ἄν καί Κρητικός‒ μορφή, ἕνα παιδί πού ἀσπάσθηκε τήν θρησκεία τῶν Μουσῶν ἀπό μικρός καί προσπάθησε νά μᾶς μεταδώσει ἐκείνη τήν πολύπλοκη μορφή πού ἔχει ἡ ἄδολη ἀγάπη γιά τήν Μουσική.