Η ΚΑΤΑΘΕΣΗ τοῦ Β΄ Ἀντιπροέδρου τῆς Βουλῆς καί πρώην ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως καί Τροφίμων, Γεωργίου Γεωργαντᾶ, ἦτο καταπέλτης γιά τόν Λευτέρη Αὐγενάκη.
Συγκεκριμένα ὁ κ. Γεωργαντᾶς δήλωσε ὅτι ὁ ἴδιος προσπάθησε νά ἐνισχύσει τήν ψηφιοποίηση τῆς ὑπηρεσίας, ὥστε νά μήν χρειάζεται ὁ ΟΠΕΚΕΠΕ τεχνικούς συμβούλους, δηλαδή τήν Νeuropublic, καί νά μεταφερθοῦν ὅλα ψηφιακά δεδομένα στό gov.gr.
Ὅπως ὅμως τόνισε χαρακτηριστικῶς, «δέν εἶδαν ὅλοι μέ καλό μάτι αὐτές τίς ἀλλαγές καί βαλθῆκαν νά ἀπαξιώσουν τήν προσπάθεια καί νά τήν ἀκυρώσουν, κυρίως συγκεκριμένα ΚΥΔ, πού σήμερα ἐλέγχονται.»
Ἡ προσπάθεια τοῦ κ. Γεωργαντᾶ ἐγκατελείφθη ἀπό τόν διάδοχό του, δηλαδή τόν κ. Αὐγενάκη. Ἐν ὀλίγοις, ὁ πρώην ὑπουργός Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως ἐπιβεβαίωσε ὅτι ἡ μετάβασις τοῦ Ὁλοκληρωμένου Συστήματος Διαχειρίσεως καί Ἐλέγχου (ΟΣΔΕ) στόν gov.gr, ἡ ὁποία θά ἀποτελοῦσε μιά κεντρική μεταρρύθμιση γιά τήν διαφάνεια καί τόν ἔλεγχο τῶν ἐπιδοτήσεων, ὑπονομεύθηκε.
Τό παράδοξο δέ εἶναι ὅτι ἐνῷ ἡ πλατφόρμα εἶχε λειτουργήσει, ἐπί ὑπουργίας του, ἐπιτυχῶς τό 2022, χωρίς τεχνικό σύμβουλο καί μέ πλήρη διαφάνεια, ὁ Λευτέρης Αὐγενάκης ἐπέλεξε νά ἐπαναφέρει τόν παλαιό μηχανισμό καί τόν ἐνεργό ρόλο τῶν τεχνικῶν συμβούλων.
Ἐν συνεχείᾳ ὁ Γιῶργος Γεωργαντᾶς ἀπεκάλυψε ὅτι τό 2022 εἶχαν δεσμευθεῖ 2.021 ΑΦΜ, τά ὁποῖα συνεδέοντο μέ ὕποπτες αἰτήσεις καί παράνομες ἐπιδοτήσεις. Οἱ δικαιοῦχοι ἐκλήθησαν νά προσκομίσουν στοιχεῖα, ἀλλά τελικά μόνο 91 προσεκόμισαν. Μετά τήν ἀποχώρησή του, ἡ νέα πολιτική ἡγεσία προχώρησε στήν πληρωμή τῶν δεσμευμένων ΑΦΜ, ἀκυρώνοντας στήν οὐσία στήν πράξη τόν ἔλεγχο καί τήν κάθαρση πού εἶχε ὁ ἴδιος ξεκινήσει.
Ὁ πρώην ὑπουργός κατέθεσε, ἐπίσης, ὅτι εἶχε ζητήσει πειθαρχικό ἔλεγχο γιά στελέχη τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ λόγῳ πλημμελοῦς ἐκτελέσεως καθηκόντων τά ὁποῖα ἀφοροῦσαν τό ἐθνικό ἀπόθεμα. Ὅταν ἠρωτήθη ἀπό τό ΠΑΣΟΚ ἄν αὐτά τά στελέχη θά ἔπρεπε νά παραμένουν στίς θέσεις εὐθύνης τήν ὁποία κατέχουν, ἀπήντησε ὅτι θά ἔπρεπε προσωρινά τοὐλάχιστον νά ἔχουν ἀντικατασταθεῖ ἕως ὅτου ὁλοκληρωθεῖ ἡ ἔρευνα.
Εἶναι μάλιστα χαρακτηριστική ἡ ἀπάντησίς του στήν ἐρώτηση τοῦ ΠΑΣΟΚ τί θά ἔπραττε ἄν εἶχε γνώση τῶν ἐπισυνδέσεων τοῦ κ. Μελᾶ, στήν ὁποία ἐπισημαίνει ὅτι θά ἐπαναξιολογοῦσε τήν τοποθέτησή του ὡς Προέδρου τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ. Ἀκόμη, ὁ κ. Γεωργαντᾶς ὑπερασπίστηκε τίς ἐγκυκλίους τοῦ Ὀργανισμοῦ οἱ ὁποῖες ἐξεδόθησαν ἐπί θητείας του, παραδεχόμενος ἐμμέσως ὅτι οἱ ἐγκύκλιοι πού ἐξέδωσε ὁ Βουλευτής τῆς ΝΔ καί πρώην πρόεδρος ΟΠΕΚΕΠΕ Θ. Παπᾶς ἔθεταν πιό ἐλαστικά κριτήρια γιά τούς ἐλέγχους καί δέν ὑπηρετοῦσαν τήν διαφάνεια.
Ἐπιπροσθέτως, στήν κατάθεσή του, ὁ κ. Γεωργαντᾶς χαρακτήρισε ἀπολύτως νόμιμη καί ἐπιβεβλημένη τήν διαδικασία πληρωμῶν πού ἔκανε μέ «ἐντέλλεσθε» ὁ πρώην πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ, κ. Σημανδράκος, ἀποδομῶντας τά ἐπιχειρήματα τοῦ Λευτέρη Αὐγενάκη.
Παραλλήλως, ἀπαντῶντας σέ ἐρώτηση τοῦ ΠΑΣΟΚ κατέθεσε πώς ἄν παρέμενε στήν θέση του καί μετά τίς ἐκλογές τοῦ 2023 θά ἐπέμενε στήν ὁλοκλήρωση τῆς ψηφιακῆς μεταβάσεως στόν gov., ἀποδεικνύοντας ὅτι ἡ διακοπή της δέν ὀφείλεται σέ τεχνικά ἤ ἄλλα ἐμπόδια, ἀλλά σέ πολιτικές σκοπιμότητες.
Ἀναφερόμενος στήν πρώην διευθύντρια τοῦ Ὀργανισμοῦ, Παρασκευή Τυχεροπούλου, τήν χαρακτήρισε «οὐσιαστική καί παραγωγική» τονίζοντας ὅτι εἶχαν μιά ἀποτελεσματική καί συνεργασία. Ἐρωτηθείς γιά τόν ἑταῖρο πρώην πρόεδρο τοῦ Ὀργανισμοῦ, Δημήτρη Μελᾶ, ἀπήντησε σκωπτικά ὅτι «κανείς δέν μπορεῖ νά ἐγγυηθεῖ γιά κανέναν, παρά μόνο γιά τόν ἑαυτό του.» Ἐπίσης, στήν ἐρώτηση ἄν θά ζητοῦσε τήν παραίτησή του, ἀπήντησε ὅτι «σίγουρα θά ἐπαναξιολογοῦσα τήν συνεργασία.»
Σχετικά μέ τόν Γιῶργο Ξυλούρη, ὁ κ. Γεωργαντᾶς εἶπε ὅτι τόν γνώρισε στό Ὑπουργεῖο καί ὅτι τόν παρέπεμψε γιά τά θέματά του στόν ΟΠΕΚΕΠΕ. Ὑπενθυμίζεται ὅτι στίς ἐπισυνδέσεις τῆς δικογραφίας ὁ κ. Ξυλούρης δήλωσε ὅτι ἐπί Γεωργαντᾶ εἶχε ἀπαγορευτικό νά εἰσέρχεται στό Ὑπουργεῖο.
Ἐν κατακλεῖδι, ὁ κ. Γεωργαντᾶς ἐξέθεσε τόν κ. Αὐγενάκη, διότι τοῦ ἐπιρρίπτει ἐμμέσως πλήν σαφῶς εὐθῦνες διότι: ἀκύρωσε τήν μετάβαση στόν gov., ἔδωσε ἐντολή γιά πληρωμή δεσμευμένων ΑΦΜ καί δέν προχώρησε ὁ πειθαρχικός ἔλεγχος στόν ΟΠΕΚΕΠΕ.

