Ὁ Γ. Λάνθιμος καλύτερος Εὐρωπαῖος σκηνοθέτης

ΘΡΙΑΜΒΕΥΣΑΝ στό Βερολῖνο ὁ Γιῶργος Λάνθιμος καί ἡ ταινία του «The Favourite/Ἡ Εὐνοούμενη»

Ὁ Ἕλληνας δημιουργός τιμήθηκε μέ τό βραβεῖο τοῦ Καλύτερου Εὐρωπαίου Σκηνοθέτη στά 32α Εὐρωπαϊκά Βραβεῖα Κινηματογράφου, ἐνῶ «Ἡ Εὐνοούμενη» κέρδισε ὀκτώ βραβεῖα (Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Γυναικείας Ἑρμηνείας, Καλύτερης Κωμωδίας, Μοντάζ, Φωτογραφίας, Κοστουμιῶν, Μαλλιῶν καί Μαίηκ Ἄπ).

Ὁ Γιῶργος Λάνθιμος ὡς σκηνοθέτης ἀναμετρήθηκε μέ τούς Πέδρο Ἀλμοδοβάρ, Ρόμαν Πολάνσκι, Σελίν Σιαμά καί Μάρκο Μπελόκιο, ἀλλά ἡ ἤδη πολυβραβευμένη «Εὐνοούμενη» τοῦ χάρισε τήν διάκριση. Ἡ Ὀλίβια Κόλμαν, ἡ ὁποία ἀπέσπασε τό βραβεῖο Καλύτερης Εὐρωπαίας Ἠθοποιοῦ γιά τήν ἑρμηνεία της στόν ρόλο τῆς Βασίλισσας Ἄννας, ἔστειλε βιντεοσκοπημένο εὐχαριστήριο μήνυμα, καθώς δέν μπόρεσε νά παρευρεθεῖ στήν ἀπονομή. Γιά λογαριασμό τοῦ Γιώργου Λάνθιμου, ὁ ὁποῖος ἀπουσίαζε καί αὐτός ἀπό τήν ἀπονομή, τό βραβεῖο Σκηνοθεσίας παρέλαβε ὁ παραγωγός τῆς ταινίας Ἔντ Γκίνι. «Ὁ Γιῶργος θά χαρεῖ πολύ γιά αὐτό τό βραβεῖο» δήλωσε ὁ στενός συνεργάτης του. Ἡ ταινία τοῦ Λάνθιμου ἀπέσπασε ἀκόμη τά βραβεῖα Μοντάζ μέ τόν Γιῶργο Μαυροψαρίδη, Φωτογραφίας μέ τόν Ρόμπι Ράιαν, Μακιγιάζ μέ τήν Νάντια Σταίησυ καί Κοστουμιῶν μέ τήν Σάντυ Πάουελ.

Τό βραβεῖο τοῦ «Εὐρωπαίου Ἠθοποιοῦ» κέρδισε ὁ Ἀντόνιο Μπαντέρας γιά τήν ταινία τοῦ Πέδρο Ἀλμοδοβάρ «Πόνος καί Δόξα», ἐνῶ τό βραβεῖο τοῦ Κοινοῦ ἀπενεμήθη στήν ταινία «Ψυχρός Πόλεμος» τοῦ Πάβελ Παβλικόφσκι. Καλύτερο εὐρωπαϊκό ντοκυμανταίρ ἀνεδείχθη τό βρεταννοαμερικανικό «For Sama», μέ θέμα μία γυναῖκα στόν πόλεμο τῆς Συρίας. Τό βραβεῖο γιά τήν Συνολική Προσφορά στόν Κινηματογράφο ἀπενεμήθη στόν Γερμανό σκηνοθέτη Βέρνερ Χέρτσογκ, ὁ ὁποῖος τό παρέλαβε ἀπό τόν ἐπίσης Γερμανό συνάδελφό του, Βίμ Βέντερς. Ὁ τελευταῖος τοῦ τραγούδησε, μάλιστα, ζωντανά ἀπό τήν σκηνή «Nothing compares to you». «Μποροῦμε νά χαιρόμαστε πού δέν ὑπάρχει “εὐρωπαϊκός κινηματογράφος” μέ μόνο ἕνα στύλ. Χαίρομαι πού ἡ εὐρωπαϊκή ἀλληλεγγύη κατέστησε ἐφικτό μικρές χῶρες νά δημιουργήσουν ὑπέροχες ταινίες» δήλωσε ὁ Βέρνερ Χέρτσογκ καί χαρακτήρισε τήν Εὐρωπαϊκή Ἕνωση ὡς «τό μεγαλύτερο ἐγχείρημα εἰρήνης στήν ἱστορία».

Ἡ Ζυλιέτ Μπινός ἔλαβε τό τιμητικό βραβεῖο Εὐρωπαϊκοῦ Ἐπιτεύγματος στόν Παγκόσμιο Κινηματογράφο καί, παραλαμβάνοντάς το, ἀναφέρθηκε στόν νέο ρόλο τῆς τέχνης στόν σημερινό ταραγμένο κόσμο: «Τέχνη εἶναι νά βρίσκεις τό νέο, νά τό μοιράζεσαι, νά βρίσκεις ἕναν καινούργιο κόσμο» εἶπε συγκινημένη. Ἀπευθυνόμενη στίς νέες ἠθοποιούς, συμβούλευσε: «Νά διαλέγετε τίς ταινίες σας, νά εἶστε ὑπεύθυνες γιά ὅ,τι ἐπιλέγετε, διότι κάνουμε τήν διαφορά». Ἡ βραβευμένη καί μέ Ὄσκαρ Γαλλίδα ἠθοποιός εὐχαρίστησε, ἐπίσης, τήν ἀδελφή της καί τίς νταντάδες πού πρόσεχαν τά παιδιά της ἐνῶ ἐκείνη ἐργαζόταν.

Τά Βραβεῖα Εὐρωπαϊκοῦ Κινηματογράφου θεωροῦνται τά σημαντικώτερα κινηματογραφικά βραβεῖα στήν Εὐρώπη καί ἀποφασίζονται ἀπό τήν Εὐρωπαϊκή Ἀκαδημία Κινηματογράφου, κατά τό πρότυπο τῶν Ὄσκαρ. Κάθε δύο χρόνια ἡ ἀπονομή φιλοξενεῖται στό Βερολῖνο, ἐνῶ ἐνδιάμεσα τήν διοργάνωσή τους ἀναλαμβάνει κάποια ἄλλη εὐρωπαϊκή πόλη.

Τά συγχαρητήριά της γιά τίς διακρίσεις τῆς «Εὐνοούμενης» τοῦ Γιώργου Λάνθιμου στά Εὐρωπαϊκά Βραβεῖα Κινηματογράφου ἐξέφρασε ἡ ὑπουργός Πολιτισμοῦ καί Ἀθλητισμοῦ, Λίνα Μενδώνη.

Ειδήσεις / Άρθρα

Ἡ ἀνάγκη τῆς ἐκμεταλλεύσεως ὑδρογονανθράκων σέ Ἰόνιο – Κρήτη

Εφημερίς Εστία
Η ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΚΡΙΣΙΣ ἔχει ἐπιβάλει τήν υἱοθέτηση ἑνός νέου παραγωγικοῦ μοντέλου γιά τήν Ἐνέργεια, τό ὁποῖο στοχεύει στήν ἐνσωμάτωση ὅλο καί περισσοτέρων περιβαλλοντικῶν παραμέτρων, μεγαλύτερη διείσδυση τῶν ἀνανεωσίμων πηγῶν ἐνέργειας (ΑΠΕ), διερεύνηση τῶν προοπτικῶν ἀναπτύξεως «μπλέ» (ἀπό φυσικό ἀέριο) καί «πράσινου» (ἀπό ΑΠΕ) ὑδρογόνου καί κυρίως μείωση τῆς χρήσεως τῶν ὀρυκτῶν καυσίμων. Ἡ Εὐρωπαϊκή Ἕνωσις ἔχει δεσμευθεῖ νά καταστεῖ ἡ πρώτη κλιματικῶς οὐδέτερη περιοχή παγκοσμίως ἕως τό 2050. Ἡ χώρα μας ἔχει ἤδη εἰσέλθει σέ περίοδο ἐνεργειακοῦ μετασχηματισμοῦ μέ πλήρη ἀπολιγνιτοποίηση μέχρι τό 2028.

Οἱ πατέντες Μπάιντεν διχάζουν ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ

Εφημερίς Εστία
ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ σέ ὅλον τόν κόσμο –ἐπιστημονικές, πολιτικές καί οἰκονομικές– ἔχει προκαλέσει ἡ στήριξις τοῦ Ἀμερικανοῦ Προέδρου στήν πρόταση τοῦ Παγκοσμίου Ὀργανισμοῦ Ὑγείας νά καταργηθεῖ ἡ πνευματική ἰδιοκτησία στά ἐμβόλια κατά τοῦ κορωνοϊοῦ.

Ἀπό τήν συνδιοίκηση στήν ἐκχώρηση

Μανώλης Κοττάκης
H «ΙΔΙΩΤΙΚΗ» ἐπίσκεψη τοῦ Τούρκου ὑφυπουργοῦ Ἐξωτερικῶν Κιράν σέ Θεσσαλονίκη καί Θράκη (ὁ ὁποῖος ἔδωσε ἔμφαση κατά τήν παραμονή του στά ὀθωμανικά μνημεῖα τῆς περιοχῆς) συνέπεσε χρονικά μέ τήν ἄσκηση ποινικῆς δίωξης ἐναντίον τοῦ Δημάρχου Κωνσταντινουπόλεως Ἰμάμογλου γιά ἀσέβεια πρός τόν ὀθωμανό Σουλτάνο Μωάμεθ, τόν τάφο τοῦ ὁποίου ἐπισκέφθηκε.

Μετά ἀπό σαράντα χρόνια, καί γιατί τώρα…

Δημήτρης Καπράνος
Βγῆκε, πού λέτε, ὁ Σαρούνας Μαρστουλιόνις, ἕνας πρώην σοβιετικός (Λιθουανός σήμερα) πολίτης καί πρώην παίκτης τῆς καλαθόσφαιρας καί κατήγγειλε ὅτι «κάποιοι τούς πλησίασαν τό 1987 στήν Ἑλλάδα καί τούς πρότειναν νά τούς δώσουν χρήματα γιά νά κερδίσει ἡ Ἑλλάδα, ἀλλά αὐτοί δέν δέχθηκαν».

Σάββατον, 6 Μαΐου 1961

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΚΡΗΜΝΟΣ ΚΑΙ ΠΗΓΑΔΙ