Ὁ Ὠνάσης στό θέατρο ἀπό τόν Anthony Skordi

ΤΟΝ παντοδύναμο καί γοητευτικό Ἕλληνα κροῖσο Ἀριστοτέλη Ὠνάση…

… ζωντανεύει στήν σκηνή ὁ διάσημος Ἑλληνοαμερικανός ἠθοποιός Anthony Skordi (Ἄντονυ Σκορδῆς), στόν συναρπαστικό μονόλογο «Onassis. Theplay», πού ὑπογράφει ὁ ἴδιος μαζί μέ τόν ἐπιτυχημένο σεναριογράφο Willard Simms, σέ σκηνοθεσία τοῦ Bruce Katzman. Ἡ παράστασις ἔκανε πρεμιέρα πρίν ἀπό λίγα χρόνια στό θέατρο «Stella Adler» τοῦ Λός Ἄντζελες, ἀποσπώντας διθυραμβικές κριτικές καί σύντομα θά παρουσιασθεῖ καί σέ θέατρο στήν Νέα Ὑόρκη. Ἡ παραγωγή στήν Ἑλλάδα εἶναι τῶν «Ἀθηναϊκῶν Θεάτρων».

Τό ἔργο εἶναι βασισμένο στήν ζωή τοῦ Ἀριστοτέλη Ὠνάση ξεκινώντας ἀπό τήν γενέτειρα πόλη του, τήν Σμύρνη, καί φθάνοντας μέχρι τόν θάνατό του στήν Γαλλία τό 1975. Χάρη στίς ἑλληνοκυπριακές ρίζες, τήν παράδοση καί τόν τρόπο πού μεγάλωσε, ὁ συγγραφεύς καί πρωταγωνιστής Anthony Skordi ἀφουγκράζεται τήν ἑλληνική νοοτροπία καί σκιαγραφεῖ μέ μαεστρία τό πορτραῖτο τοῦ μεγιστᾶνος, μεταφέροντας μερικές ἀπό τίς πιό σημαντικές στιγμές τῆς ζωῆς του στήν σκηνή.

Ἀφηγεῖται γεγονότα καί συνδιαλέγεται μέ πρόσωπα πού σημάδεψαν καί οὐσιαστικά καθόρισαν τήν ζωή τοῦ Ἕλληνος κροίσου. Ἡ Μαρία Κάλλας, ὁ μεγάλος ἔρωτάς του, ὁ γυιός του ὁ Ἀλέξανδρος καί ὁ τραγικός θάνατός του, ὁ θεῖος του πού ἀπαγχονίσθηκε δημοσίως, οἱ δύο σύζυγοί του, ἡ Τίνα Λιβανοῦ καί ἡ Τζάκυ Ὠνάση.

Ἄλλοτε δραματικά καί ἄλλοτε μέ πολύ χιοῦμορ ἡ ζωή τοῦ Ὠνάση ξετυλίγεται προκαλώντας τά ἴδια συναισθήματα πού ὁ ἴδιος δημιουργοῦσε στούς γύρω του. Μέ ὁποιαδήποτε ἀφορμή καί ἄν τόν γνώρισε κάποιος, ἀκόμη καί ἀρχηγοί κρατῶν τούς ὁποίους ἤξερε νά διασκεδάζει, αὐτό πού ὅλοι παραδέχονται εἶναι ἡ μυθική γοητεία του, ἡ θρυλική φιλοξενία του, ἡ γλυκύτητά του, ἡ διορατικότητα, ἡ ἐξυπνάδα του καί ἡ ἀμύθητη περιουσία του.

Ὁ Anthony Skordi ἔχει γεννηθεῖ στό Λονδῖνο ἀπό Κυπρίους γονεῖς. Ἔχει παρακολουθήσει μαθήματα στό Drama Centre στό Λονδῖνο καί ἦταν μέλος τῆς Royal Shakespeare Company καί τῆς Moving Theatre Company τῆς Βανέσσα Ρεντγκραίηβ. Ἐργάζεται στήν Ἀμερική καί στήν Εὐρώπη.

Ἡ παράστασις θά ἀνεβεῖ στό θερινό θέατρο «Λαμπέτη» (Λ. Ἀλεξάνδρας 106) στίς 4 καί 5 Σεπτεμβρίου (9μ.μ.) μέ ὑπέρτιτλους στά ἑλληνικά.

Ειδήσεις / Άρθρα

Στό «κάδρο» τοῦ σκανδάλου καί ὁ Γιάννης Κεφαλογιάννης

Εφημερίς Εστία
Ὁ διάλογος πού ἐμπλέκει τόν ὑπουργό Πολιτικῆς Προστασίας στήν ὑπόθεση τῶν ἐπιδοτήσεων τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ  – «Ἤ σταματᾶς τούς ἐλέγχους ἤ χάνεις 400 ψήφους ἀπό τά Ζωνιανά»

Ἡ συνείδησις τοῦ βουλευτῆ

Μανώλης Κοττάκης
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΩ δεκαετίες τόν τρόπο πού συμπεριφέρονται οἱ πρωθυπουργοί στίς κοινοβουλευτικές τους ὁμάδες.

Ἐργασία ἕως καί 13 ὧρες στόν ἴδιο ἐργοδότη

Εφημερίς Εστία
ΑΝΑΤΡΟΠΕΣ στίς ἐργασιακές σχέσεις μέ δυνατότητα ἐργασίας ἕως 13 ὧρες ἡμερησίως στόν ἴδιο ἐργοδότη, μεγαλύτερη ἐλευθερία στήν «σπαστή» ἄδεια (ὄχι ὅμως λιγώτερη ἀπό 5 ἡμέρες), καί διευθέτηση τοῦ χρόνου ἐργασίας ἀκόμη καί ἐντός ἑβδομάδος, προβλέπει τό νέο ἐργασιακό νομοσχέδιο, τό ὁποῖο παρουσίασε χθές ἡ ὑπουργός Ἐργασίας κ. Νίκη Κεραμέως.

Ἡ Ἀντιγόνη, ὁ Φιλοκτήτης καί ἡ Ἐπίδαυρος

Δημήτρης Καπράνος
Ἄς μοῦ ἐπιτραπεῖ νά χαιρετήσω τήν ἀπόφαση τῆς ὑπουργοῦ Πολιτισμοῦ γιά τήν διακοπή τῆς λειτουργίας τοῦ «Ἡρωδείου», προκειμένου νά ἐπισκευασθοῦν ὅλες οἱ «ἀβαρίες» πού ἔχουν τραυματίσει τό Ὠδεῖο.

Πέμπτη, 1 Ἰουλίου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
O ΚΟΣΜΟΣ ΔΙΠΛΟΥΝ ΠΑΘΗΜΑ