Ὁ Ὠνάσης στό θέατρο ἀπό τόν Anthony Skordi

ΤΟΝ παντοδύναμο καί γοητευτικό Ἕλληνα κροῖσο Ἀριστοτέλη Ὠνάση…

… ζωντανεύει στήν σκηνή ὁ διάσημος Ἑλληνοαμερικανός ἠθοποιός Anthony Skordi (Ἄντονυ Σκορδῆς), στόν συναρπαστικό μονόλογο «Onassis. Theplay», πού ὑπογράφει ὁ ἴδιος μαζί μέ τόν ἐπιτυχημένο σεναριογράφο Willard Simms, σέ σκηνοθεσία τοῦ Bruce Katzman. Ἡ παράστασις ἔκανε πρεμιέρα πρίν ἀπό λίγα χρόνια στό θέατρο «Stella Adler» τοῦ Λός Ἄντζελες, ἀποσπώντας διθυραμβικές κριτικές καί σύντομα θά παρουσιασθεῖ καί σέ θέατρο στήν Νέα Ὑόρκη. Ἡ παραγωγή στήν Ἑλλάδα εἶναι τῶν «Ἀθηναϊκῶν Θεάτρων».

Τό ἔργο εἶναι βασισμένο στήν ζωή τοῦ Ἀριστοτέλη Ὠνάση ξεκινώντας ἀπό τήν γενέτειρα πόλη του, τήν Σμύρνη, καί φθάνοντας μέχρι τόν θάνατό του στήν Γαλλία τό 1975. Χάρη στίς ἑλληνοκυπριακές ρίζες, τήν παράδοση καί τόν τρόπο πού μεγάλωσε, ὁ συγγραφεύς καί πρωταγωνιστής Anthony Skordi ἀφουγκράζεται τήν ἑλληνική νοοτροπία καί σκιαγραφεῖ μέ μαεστρία τό πορτραῖτο τοῦ μεγιστᾶνος, μεταφέροντας μερικές ἀπό τίς πιό σημαντικές στιγμές τῆς ζωῆς του στήν σκηνή.

Ἀφηγεῖται γεγονότα καί συνδιαλέγεται μέ πρόσωπα πού σημάδεψαν καί οὐσιαστικά καθόρισαν τήν ζωή τοῦ Ἕλληνος κροίσου. Ἡ Μαρία Κάλλας, ὁ μεγάλος ἔρωτάς του, ὁ γυιός του ὁ Ἀλέξανδρος καί ὁ τραγικός θάνατός του, ὁ θεῖος του πού ἀπαγχονίσθηκε δημοσίως, οἱ δύο σύζυγοί του, ἡ Τίνα Λιβανοῦ καί ἡ Τζάκυ Ὠνάση.

Ἄλλοτε δραματικά καί ἄλλοτε μέ πολύ χιοῦμορ ἡ ζωή τοῦ Ὠνάση ξετυλίγεται προκαλώντας τά ἴδια συναισθήματα πού ὁ ἴδιος δημιουργοῦσε στούς γύρω του. Μέ ὁποιαδήποτε ἀφορμή καί ἄν τόν γνώρισε κάποιος, ἀκόμη καί ἀρχηγοί κρατῶν τούς ὁποίους ἤξερε νά διασκεδάζει, αὐτό πού ὅλοι παραδέχονται εἶναι ἡ μυθική γοητεία του, ἡ θρυλική φιλοξενία του, ἡ γλυκύτητά του, ἡ διορατικότητα, ἡ ἐξυπνάδα του καί ἡ ἀμύθητη περιουσία του.

Ὁ Anthony Skordi ἔχει γεννηθεῖ στό Λονδῖνο ἀπό Κυπρίους γονεῖς. Ἔχει παρακολουθήσει μαθήματα στό Drama Centre στό Λονδῖνο καί ἦταν μέλος τῆς Royal Shakespeare Company καί τῆς Moving Theatre Company τῆς Βανέσσα Ρεντγκραίηβ. Ἐργάζεται στήν Ἀμερική καί στήν Εὐρώπη.

Ἡ παράστασις θά ἀνεβεῖ στό θερινό θέατρο «Λαμπέτη» (Λ. Ἀλεξάνδρας 106) στίς 4 καί 5 Σεπτεμβρίου (9μ.μ.) μέ ὑπέρτιτλους στά ἑλληνικά.

Ειδήσεις / Άρθρα

H «ΕΣΤΙΑ» τιμά την Παγκόσμια ημέρα ποιήσεως: «Μά τόσο σκάρτος ἦταν ὁ καιρός μας;»

Εφημερίς Εστία
«Πόσο κρύο μές στήν ἱστορία» – «Δίσκος μέ ἀντίδωρα ἡ Ἑλλάς» – «Πότε πότε μᾶς θυμᾶται τό μέλλον, ὅλο καί κάποιο μήνυμα λαβαίνουμε»

Δέν εἶναι στέρφα ἡ ἐποχή

Μανώλης Κοττάκης
ΔΕΝ ΘΥΜΑΜΑΙ ποῦ τό διάβασα, ἀλλά ἰσχύει ἀπολύτως: οἱ μεγάλες ἀλλαγές κυοφοροῦνται μέσα στήν σιωπή.

Τόν λαϊκισμό τοῦ ΣΥΡΙΖΑ κατήγγειλε ὁ κ. Κ. Καραμανλῆς

Εφημερίς Εστία
Τίς πρῶτες δηλώσεις μετά τήν πολύνεκρη τραγωδία στά Τέμπη ἔκανε χθές ὁ τέως ὑπουργός Μεταφορῶν κ. Κώστας Ἀχ. Καραμανλῆς, ὁ ὁποῖος ἐπανέλαβε ὅτι ἀπό τήν πρώτη στιγμή ἀνέλαβε τήν πολιτική εὐθύνη μέ τήν παραίτηση καί ἔδωσε στοιχεῖα γιά τό τί λειτουργοῦσε στόν σταθμό Λαρίσης καί ποιά λάθη ἔγιναν.

Ἡ ποίηση εἶναι μουσική ἀπό μόνη της

Δημήτρης Καπράνος
Ἤμουν τυχερός, γιατί ὁ πατέρας μου ἦταν βιβλιοφάγος. Στό ἰατρεῖό του, στό ἰσόγειο τοῦ σπιτιοῦ μας, ὑπῆρχε μιά μεγάλη, ξύλινη βιβλιοθήκη, γεμάτη βιβλία κάθε εἴδους. Ἀπό τόν «Ἐλευθερουδάκη», μέχρι κάποια μικρά, ἀμεταχείριστα βιβλιαράκια.

Πέμπτη, 21 Μαρτίου 1963

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΑΙ ΑΛΙΕΙΑΣ