Μυστήριο μέ τήν πολύνεκρη σύγκρουση ἀεροσκαφῶν στήν Οὐάσιγκτων

Οὐάσιγκτων.– Ἐπιβατικό ἀεροσκάφος μέ 64 ἐπιβαίνοντες συνεκρούσθη μέ στρατιωτικό ἑλικόπτερο κατά τήν προσγείωσή του στό ἐθνικό ἀεροδρόμιο Ρόναλντ Ρήγκαν κοντά στήν Οὐάσιγκτων.

Τό ἀεροσκάφος μέ τούς 60 ἐπιβάτες (μεταξύ αὐτῶν καί ζευγάρι Ρώσσων παγκόσμιων πρωταθλητῶν τοῦ καλλιτεχνικοῦ πατινάζ) καί τά τέσσερα μέλη τοῦ πληρώματος συνετρίβη στόν ποταμό Ποτόμακ. Στό μοιραῖο ἑλικόπτερο ἐπέβαιναν τρία ἄτομα. Σύμφωνα μέ τά πρῶτα στοιχεῖα τῆς Ὁμοσπονδιακῆς Ὑπηρεσίας Πολιτικῆς Ἀεροπορίας (FAA), τό δικινητήριο ἀεροσκάφος τύπου CRJ700 τῆς ἀεροπορικῆς ἑταιρείας PSA συνεκρούσθη καθώς προσέγγιζε τό ἀεροδρόμιο μέ στρατιωτικό ἑλικόπτερο Sikorsky H-60 Black Hawk, στά ὅρια τῆς πρωτευούσης. Ὡστόσο δημιουργοῦνται πολλά ἐρωτήματα, διότι τό ἀεροσκάφος ἀκολουθοῦσε πορεία προσεγγίσεως μέ ταχύτητα προσγειώσεως δηλαδή 228 χλμ./ὥρα σέ ὕψος 120 μέτρων πάνω ἀπό τόν Πότομακ, τήν στιγμή τῆς συγκρούσεως. Τό ἑλικόπτερο πετοῦσε στήν πορεία τοῦ ἀεροπλάνου μέ χαμηλότερη ταχύτητα πλεύσεως, τό ὁποῖο σημαίνει ὅτι θά ἔπρεπε τά δύο ἀεροσκάφη νά εἶχαν καί ὀπτική ἀναγνώριση.

Οἱ ὁμάδες διασώσεως ἀνέσυραν πάνω ἀπό 30 πτώματα ἐνῷ ὁμάς δυτῶν ἐνετόπισε καί τόν ἕναν ἀπό τούς δύο καταγραφεῖς δεδομένων –τά λεγόμενα μαῦρα κουτιά– τοῦ ἐπιβατικοῦ ἀεροσκάφους. Οἱ ἐλπίδες γιά ἐπιζῶντες εἶναι ἀπειροελάχιστες μέ τούς νεκρούς νά ἀνέρχονται οὐσιαστικά στά 67 ἄτομα. Οἱ ἐρευνητές ἀναμένουν ἐναγωνίως κάποιο στοιχεῖο ἀπό τόν καταγραφέα τοῦ μαύρου κουτιοῦ τό ὁποῖο θά τούς ὁδηγήσει στά αἴτια τῆς τραγωδίας.

Ὀργισμένος ὁ Πρόεδρος Τράμπ ἔκανε λόγο γιά «φρικτό δυστύχημα» προσθέτοντας ὅτι ἡ σύγκρουσις θά ἔπρεπε νά εἶχε ἀποτραπεῖ. Εἰδικώτερα, τόνισε ὅτι «τό ἀεροπλάνο εὑρίσκετο σέ τέλεια προσέγγιση πρός τό ἀεροδρόμιο. Τό ἑλικόπτερο κατευθύνετο ἀπ’ εὐθείας πάνω στό ἀεροπλάνο γιά παρατεταμένο χρονικό διάστημα. Ἡ νύχτα ἦταν καθαρή, τά φῶτα προσεγγίσεως τοῦ ἀεροπλάνου ἦσαν ὁρατά, γιατί τό ἑλικόπτερο δέν ἔκανε ἄνοδο ἤ κάθοδο ἤ στροφή» διερωτήθη ὁ Πρόεδρος. «Γιατί ὁ πύργος ἐλέγχου δέν εἶπε στό ἑλικόπτερο τί νά κάνει ἀντί νά τό ρωτάει ἄν εἶδε τό ἀεροπλάνο. Αὐτή εἶναι ἄσχημη κατάστασις, ὅπου εἶναι φανερό πώς θά ἔπρεπε νά εἶχε ἀποφευχθεῖ» προσέθεσε. Στό ἠχητικό ὅπου οἱ ἐλεγκτές ἐναέριας κυκλοφορίας στόν πύργο ἐλέγχου ρωτοῦν τό ἑλικόπτερο ἄν διακρίνει τήν πτήση τῆς PSA Airlines ἀκούγονται τά ἑξῆς: «PAT 2-5 (σ.σ. ἑλικόπτερο) βλέπεις τήν CRJ (σ.σ. ἀεροπλάνο)» ρωτᾶ ὁ ἐλεγκτής. Καί στήν συνέχεια ἀναφέρει: «PAT 2-5 πέρασε πίσω ἀπό τήν CRJ». Ἐν συνεχείᾳ ἀκούγονται φωνές κι ἕνα δυνατό «Ὤωωω» τήν στιγμή τῆς συγκρούσεως.

Ειδήσεις / Άρθρα

Στό «κάδρο» τοῦ σκανδάλου καί ὁ Γιάννης Κεφαλογιάννης

Εφημερίς Εστία
Ὁ διάλογος πού ἐμπλέκει τόν ὑπουργό Πολιτικῆς Προστασίας στήν ὑπόθεση τῶν ἐπιδοτήσεων τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ  – «Ἤ σταματᾶς τούς ἐλέγχους ἤ χάνεις 400 ψήφους ἀπό τά Ζωνιανά»

Ἡ συνείδησις τοῦ βουλευτῆ

Μανώλης Κοττάκης
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΩ δεκαετίες τόν τρόπο πού συμπεριφέρονται οἱ πρωθυπουργοί στίς κοινοβουλευτικές τους ὁμάδες.

Ἐργασία ἕως καί 13 ὧρες στόν ἴδιο ἐργοδότη

Εφημερίς Εστία
ΑΝΑΤΡΟΠΕΣ στίς ἐργασιακές σχέσεις μέ δυνατότητα ἐργασίας ἕως 13 ὧρες ἡμερησίως στόν ἴδιο ἐργοδότη, μεγαλύτερη ἐλευθερία στήν «σπαστή» ἄδεια (ὄχι ὅμως λιγώτερη ἀπό 5 ἡμέρες), καί διευθέτηση τοῦ χρόνου ἐργασίας ἀκόμη καί ἐντός ἑβδομάδος, προβλέπει τό νέο ἐργασιακό νομοσχέδιο, τό ὁποῖο παρουσίασε χθές ἡ ὑπουργός Ἐργασίας κ. Νίκη Κεραμέως.

Ἡ Ἀντιγόνη, ὁ Φιλοκτήτης καί ἡ Ἐπίδαυρος

Δημήτρης Καπράνος
Ἄς μοῦ ἐπιτραπεῖ νά χαιρετήσω τήν ἀπόφαση τῆς ὑπουργοῦ Πολιτισμοῦ γιά τήν διακοπή τῆς λειτουργίας τοῦ «Ἡρωδείου», προκειμένου νά ἐπισκευασθοῦν ὅλες οἱ «ἀβαρίες» πού ἔχουν τραυματίσει τό Ὠδεῖο.

Πέμπτη, 1 Ἰουλίου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
O ΚΟΣΜΟΣ ΔΙΠΛΟΥΝ ΠΑΘΗΜΑ