Κατόπιν ἑορτῆς ἀντίδρασις τῆς Ἑνώσεως Ἑλλήνων Ἐφοπλιστῶν γιά τίς οὐκρανικές νάρκες σέ ἑλληνόκτητα πλοῖα

ΤΗΝ ΒΑΘΕΙΑ ὀδύνη της γιά τούς θανάτους ναυτικῶν μέ φόντο τίς ἐπιθέσεις τῶν Χούθι στήν Ἐρυθρά Θάλασσα ἐξέφρασε ἡ Ἕνωσις Ἑλλήνων Ἐφοπλιστῶν, μέ ἀνοικτή ἐπιστολή τῆς προέδρου της, Μελίνας Τραυλοῦ, ἐδῶ.

Ἡ ἀντίδραση εἶναι εὔλογη καί ἀνθρώπινη, κατά τήν γνώμη μας, ὡστόσο, εἶναι ἀδύναμη καί καθυστερημένη. Ἐπί τοῦ θέματος:

Ἐρυθρά Θάλασσα: Οἱ περισσότεροι Ἕλληνες ἐφοπλιστές, γιά νά προστατεύσουν τίς ζωές τῶν πληρωμάτων, ἔχουν ἀπαγορεύσει τήν διέλευση τῶν πλοίων τους ἀπό τήν Ἐρυθρά Θάλασσα. Πολύ οὐσιαστικότερο ἀπό τήν ἔκφραση ὀδύνης, λοιπόν, θά ἦταν ἄν ἡ Ἕνωσις ἔκανε αὐστηρή σύσταση σέ ὅλα τά μέλη της νά ἀποφεύγουν τή διέλευση καί καταδίκαζε δημοσίως ὅσους τήν παραβιάζουν καί ἐκθέτουν ἀνθρώπινες ζωές σέ κίνδυνο.

Ὑπενθυμίζουμε ὅτι ἀπό τά τέλη τοῦ 2023 ἔχουν χτυπηθεῖ ἀπό τούς Χούθι 70 πλοῖα. Ἔχουν βυθιστεῖ τά 4 κι ἔχουν χάσει τή ζωή τους 7 ναυτικοί. Ὑπάρχει, ὅμως, κι ἄλλο ἕνα, μεγάλο, θέμα γιά τό ὁποῖο δέν γίνεται κἄν συζήτησις:

Οὐκρανικές νάρκες: Ἀπό τά τέλη Ἰανουαρίου μέχρι τήν περασμένη Κυριακή, 6 τάνκερ ἑλληνικῆς ἰδιοκτησίας ἔχουν κτυπηθεῖ στή Μεσόγειο ἀπό νάρκες μέ χρονοδιακόπτη, πού εἶχαν τοποθετήσει οὐκρανικές εἰδικές δυνάμεις, ἐπειδή (νόμιμα) αὐτά μετέφεραν ρωσσικά καύσιμα. Φανταστεῖτε τί ρύπανσις θά προκληθεῖ, ἄν μιά τέτοια ἔκρηξις προκαλέσει ρῆγμα σέ ἕνα τάνκερ πού μεταφέρει, παράδειγμα, 1 ἑκατ. βαρέλια πετρέλαιο, καθώς περνᾶ ἀπό τό Αἰγαῖο… Ὅμως, ἐπειδή δέν πρόκειται γιά τούς Χούθι ἀλλά γιά τήν Οὐκρανία, ἔχει ἐπιβληθεῖ σιγή ἀσυρμάτου. Ἡ Κομμισσιόν, τό Μαξίμου, ὁ ὑπουργός Ναυτιλίας, τηροῦν αἰδήμονα σιγή. Τό πιό παράδοξο: Τό ἴδιο κάνει καί ἡ Ἕνωση Ἑλλήνων Ἐφοπλιστῶν.

Ἡ ἀνοικτή ἐπιστολή πάντως τῆς κ. Τραυλοῦ ἀναφέρει:

«Ἐκφράζουμε τή βαθιά μας ὀδύνη γιά τήν ἀπώλεια ναυτικῶν ἐν ὥρᾳ καθήκοντος, καθώς καί γιά τίς ἐπιθέσεις σέ πλοῖα πού ὑπηρετοῦν τήν ὁμαλή λειτουργία τῆς παγκόσμιας ἐφοδιαστικῆς ἁλυσίδας. Ἡ στοχοποίηση τῆς ναυτιλίας, οἰκονομικά, πολιτικά καί ἐπιχειρησιακά, πλήττει τή διεθνῆ ἀσφάλεια καί τήν εὐημερία τῶν πολιτῶν τοῦ κόσμου. Ἡ προστασία τῆς ἐλευθερίας τῆς ναυσιπλοΐας εἶναι χρέος ὅλων μας, καθώς ἀποτελεῖ θεμέλιο εἰρήνης, σταθερότητας καί ἀνθρωπισμοῦ. Οἱ θάλασσες πρέπει νά εἶναι ἐλεύθερες καί ἀσφαλεῖς».

Τήν ἴδια στιγμή, οἱ διεθνεῖς Ναυτιλιακοί Ὀργανισμοί, σέ κοινή δήλωσή τους, ἀναφέρουν τά ἀκόλουθα: «Καλοῦμε ὅλους τούς ἐμπλεκόμενους φορεῖς νά διαφυλάξουν τήν ἀσφάλεια καί τήν προστασία τῶν ἀθώων ναυτικῶν καθώς διέρχονται ἀπό αὐτήν τήν ζωτικῆς σημασίας θαλάσσια ὁδό, μεταφέροντας τρόφιμα, ἀγαθά καί ἐνέργεια, ἀπό τά ὁποῖα ἐξαρτᾶται ἡ παγκόσμια οἰκονομία. Αὐτή ἡ τραγωδία φωτίζει τήν ἀνάγκη γιά τά ἔθνη νά ὑποστηρίξουν ἐνεργά τήν ἀσφάλεια τῆς ναυσιπλοΐας καί νά ὑπερασπιστοῦν τά διεθνῆ πρότυπα καί τήν ἱερότητα τῆς ἀνθρώπινης ζωῆς».

Στό ἴδιο κλῖμα καί οἱ συνδικαλιστικοί φορεῖς τῶν ναυτικῶν, μέ δραματικότερη σέ τόνους τήν παρέμβαση τῆς Ναυτικῆς Ὁμοσπονδίας τῶν Φιλιππινῶν, τῶν ὁποίων πολῖτες ἦταν τά θύματα τῆς φονικῆς ἐπιθέσεως τῶν Χούθι. Οἱ ναυτικοί ζητοῦν νά διακοπεῖ ἡ διέλευση τῶν πλοίων ἀπό τήν Ἐρυθρά Θάλασσα, κάτι πού θά ἐπιμηκύνει κατά 14 ἡμέρες τήν διάρκεια τοῦ ταξιδιοῦ, μέ διάπλου τῆς Ἀφρικῆς. Φυσικά, ὅλα αὐτά συνεπάγονται αὔξηση τοῦ κόστους τῶν μεταφορῶν καί τῶν ἀγαθῶν, μέ τελικό ἀποδέκτη τόν καταναλωτή. Ἤδη ἑταιρεῖες, κυρίως στούς τομεῖς τῶν τακτικῶν γραμμῶν, ἐπανεξετάζουν τήν στρατηγική τους. Σημειώνεται ὅτι τά πλοῖα πού ἐπιμένουν στήν διαδρομή μέσῳ Ἐρυθρᾶς Θαλάσσης ἀσφαλίζονται μέ κόστος πολεμικοῦ κινδύνου ἄνω τοῦ ἑνός ἑκατομμυρίου δολλαρίων ἀνά ταξίδι.

Στόν ἑλληνικό ναυτιλιακό χῶρο παρατηρεῖται κινητικότης καί σοβαρή ἀνησυχία, καθώς καί τά δύο πλοῖα πού χτύπησαν οἱ Χούθι ἀνήκουν σέ ἑλληνικῶν συμφερόντων ἑταιρεῖες, ὅπως καί πέντε πλοῖα στά ὁποῖα τοποθέτησαν νάρκες Οὐκρανοί δύτες! Τό γεγονός ὅτι τά πλοῖα ἔπλεαν στήν Ἐρυθρά Θάλασσα ὑπό σημαία Λιβερίας (μέ ξένες σημαῖες ἔπλεαν καί τά πλοῖα στά ὁποῖα τοποθετήθηκαν οὐκρανικές νάρκες) δέν ἀφήνει πολλά περιθώρια γιά διασύνδεση τῶν ἐπιθέσεων μέ τήν πολιτική προσεγγίσεως τῆς Ἑλλάδος μέ τό Ἰσραήλ, ἀλλά, ὅπως ἀνέφεραν κύκλοι τῆς Ἀκτῆς Μιαούλη, «τά πάντα εἶναι πλέον πολιτική, ἀκόμη καί ἡ Ναυτιλία.»

Ἀξίζει νά σημειωθεῖ ὅτι ἀνησυχία στούς ἑλληνικούς ναυτιλιακούς κύκλους ἔχει προσθέσει καί ἡ «ἑλληνική περιπέτεια» στήν Λιβύη τοῦ Χαφτάρ, καθώς ἑλληνικά καί ἑλληνόκτητα πλοῖα ἔχουν ἐμπορικές σχέσεις μέ τίς κυβερνήσεις τῆς Βεγγάζης καί τῆς Τριπόλεως.

Νά σημειώσουμε ἐπίσης ὅτι σέ δήλωση γιά τά γεγονότα στήν Ἐρυθρά Θάλασσα προέβη καί ὁ ὑπουργός ναυτιλίας Βασ. Κικίλιας, λέγοντας ὅτι ἡ δράση τῶν Χούθι «ἀποτελεῖ σοβαρό πρόβλημα πού ἐντείνει τήν ἀστάθεια καί πλήττει καίρια τή ναυτιλία, τό ἐμπόριο καί τήν οἰκονομία, ὁδηγῶντας σέ ραγδαία αὔξηση τῶν τιμῶν, συμπεριλαμβανομένης τῆς ἐνέργειας. Ἡ δήλωσις ἔγινε ἀμέσως μετά τήν συνάντηση τοῦ ὑπουργοῦ μέ τήν ὑπουργό Μεταφορῶν τοῦ Ἰσραήλ, στόν Πειραιᾶ.

Ειδήσεις / Άρθρα

«Τάγματα ἐφόδου» στήν Πλάκα μέ θεατή τήν Ἀστυνομία

Δημήτρης Καπράνος
Στήν ἀρχή εἶδα μιά φωτογραφία στό διαδίκτυο. Μιά ὁμάδα νέων ἀνδρῶν, μέ μαῦρα ροῦχα καί στήν μπλούζα «στάμπα» τήν σημαία τῆς Παλαιστίνης.

Τετάρτη, 14 Ἰουλίου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
O ΚΟΣΜΟΣ ΤΑ ΚΟΛΛΥΒΑ

Ὁ Ἀμερικανός πρέσβυς στήν Ἄγκυρα ἐκθειάζει τήν Ὀθωμανική Αὐτοκρατορία!

Εφημερίς Εστία
Τήν παρομοιάζει μέ τό πολιτειακό ὁμοσπονδιακό σύστημα τῶν Ἡνωμένων Πολιτειῶν

Παταγώδης εὐρωπαϊκή ἀποτυχία

Εφημερίς Εστία
«ΕΞ ὄνυχος τόν λέοντα» ἔλεγαν κάποιοι σοφοί τοῦ ἀπωτέρου παρελθόντος.

Ἡ Ἑλλάς ἀναγνωρίζει τούς Μπεκτασῆδες στήν Θράκη

Εφημερίς Εστία
ΜΕ σχέδιο νόμου πού ὑπογράφει ἡ ὑπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων καί Ἀθλητισμοῦ κ. Σοφία Ζαχαράκη ἀναγνωρίζονται ὡς θρησκευτική κοινότης καί νομικό πρόσωπο ἰδιωτικοῦ δικαίου οἱ Μπεκτασῆδες Ἀλεβίτες Μουσουλμάνοι τῆς Θράκης μέ νέο νόμο πού ὑπογράφει ἡ ὑπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων καί Ἀθλητισμοῦ Σοφία Ζαχαράκη.