ΠΡΟΣ νέα ὑποβάθμιση τῆς διδασκαλίας τῶν ἀρχαίων ἑλληνικῶν ὁδηγεῖται ἡ μέση ἐκπαίδευσις. Τίς σχετικές ἀνησυχίες προκαλεῖ ἡ πρότασις τοῦ Ἰνστιτούτου Ἐκπαιδευτικῆς Πολιτικῆς (ΙΕΠ) πρός τό Ὑπουργεῖο Παιδείας γιά μείωση τῶν ὡρῶν διδασκαλίας τῶν ἀρχαίων ἑλληνικῶν στήν Α΄ Λυκείου. Ἀπόφοιτοι πανεπιστημίων, καθηγητές, τμήματα τῶν ΑΕΙ, ἀκόμη καί ὁ φιλολογικός Σύλλογος «Παρνασσός» ἀντιδροῦν στήν ἀπόφαση αὐτή.
Τό Δ.Σ. τοῦ Συλλόγου Ἀποφοίτων Φιλοσοφικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ. «Φιλόλογος» ἀναφέρει σέ ἀνακοίνωσή του ὅτι «ἡ γενική αἴσθηση εἶναι ὅτι πρόκειται γιά μιά λογιστικοῦ τύπου ἀλλαγή, χωρίς νά ἐντάσσεται ὀργανικά σέ κάποιον εὐρύτερο σχεδιασμό γιά τό ποιές εἶναι οἱ ἀνάγκες τοῦ σύγχρονου σχολείου» καί ὑπογραμμίζει: Λαμβάνοντας, λοιπόν, ὑπ’ ὄψιν τά ἀνωτέρω διερωτᾶται κανείς εὔλογα γιά τήν στρατηγική καί τά προσδοκώμενα ἀποτελέσματα οὐσίας παρόμοιων παρεμβάσεων. Τελικῶς, ποιός ἀποφασίζει γιά τήν διδακτέα ὕλη στό ἑλληνικό σχολεῖο; Ὅσο φαίνεται, μόνον κατ’ ἐπίφασιν οἱ εἰδικοί καί σίγουρα ὄχι ἔπειτα ἀπό συζητήσεις καί σχεδιασμό βάσει ἐπιστημονικῶν καί παιδαγωγικῶν κριτηρίων.»
Στό ἴδιο μῆκος κύματος κινεῖται καί ὁ Σύλλογος Ἀναπληρωτῶν Φιλολόγων (ΣΑΦ) καί καλεῖ τούς προέδρους τῶν πανεπιστημιακῶν τμημάτων Φιλολογίας σέ συντονισμένη κινητοποίηση ἀπέναντι στήν εἰσήγηση τοῦ ΙΕΠ. Μεταξύ ἄλλων σέ ἀνακοίνωσή του ἀναφέρει:
«Εἶναι σαφές ὅτι ἡ συστηματική ὑποβάθμιση τῶν φιλολογικῶν μαθημάτων στό Λύκειο ἐπηρεάζει ἀρνητικά τό ἐνδιαφέρον τῶν μαθητῶν γιά τίς Ἀνθρωπιστικές Ἐπιστῆμες καί, σέ δεύτερο χρόνο, τήν πορεία καί τό μέλλον τῶν ἴδιων τῶν πανεπιστημιακῶν τμημάτων Φιλολογίας. Ἡ ἀποδυνάμωση τῆς διδασκαλίας τῶν Ἀρχαίων Ἑλληνικῶν ἤδη ἀπό τήν Α΄ Λυκείου θά στερήσει ἀπό τούς μαθητές πολύτιμα ἐφόδια, ἐνῷ θά ἐπηρεάσει καί τό ἐπίπεδο προετοιμασίας ὅσων ἐπιλέξουν νά συνεχίσουν τίς σπουδές τους στόν κλάδο.
»Μέ γνώμονα τήν ἐπιστημονική σας εὐθύνη, τόν ρόλο σας στήν προαγωγή τῆς φιλολογικῆς παιδείας καί τήν εὐρύτερη ἀγωνία τῆς ἀκαδημαϊκῆς καί ἐκπαιδευτικῆς κοινότητας, σᾶς καλοῦμε θερμά νά ἑνώσετε τίς δυνάμεις σας σέ μιά κοινή, συντεταγμένη παρέμβαση πρός τήν Ὑπουργό Παιδείας, μέ στόχο τήν ἐπανεξέταση τῆς συγκεκριμένης πρότασης καί τήν ἀνάδειξη τῆς οὐσιαστικῆς σημασίας πού ἔχει τό μάθημα τῶν Ἀρχαίων Ἑλληνικῶν στήν Α΄ Λυκείου τόσο γιά τή γλωσσική καί πολιτισμική καλλιέργεια τῶν μαθητῶν ὅσο καί γιά τή διατήρηση τῆς συνέχειας μεταξύ Δευτεροβάθμιας καί Τριτοβάθμιας ἐκπαίδευσης.»
Ἀνησυχία γιά τήν μείωση τῶν ὡρῶν φιλολογικῶν μαθημάτων καί τίς ἐπιπτώσεις στήν πολιτιστική καί γλωσσική κληρονομία τῆς Ἑλλάδος ἔχει ἐκφράσει καί ὁ Φιλολογικός Σύλλογος «Παρνασσός».