Ἡ πρώτη ταινία στά ἀγγλικά τοῦ Ἀλμοδόβαρ

ΕΝ ΜΕΣΩ τῆς πανδημίας τοῦ κορωνοϊοῦ ὁ καταξιωμένος Ἱσπανός δημιουργός Πέδρο Ἀλμοδόβαρ…

… γύρισε τήν πρώτη του ταινία στά ἀγγλικά, μέ τίτλο «The Human Voice (Ἡ Ἀνθρώπινη Φωνή)», ἡ ὁποία θά προβληθεῖ στό Φεστιβάλ Βενετίας. Ἐπίσης, γιά πρώτη φορά ὁ Ἀλμοδόβαρ συνεργάζεται μέ τήν Τίλντα Σουίντον, ἡ ὁποία πρωταγωνιστεῖ στήν ταινία.

Τό ὁμότιτλο μονόπρακτο ἔργο πού ἔγραψε ὁ Ζάν Κοκτώ τό 1928 καί παρουσιάσθηκε γιά πρώτη φορά στήν Γαλλία τό 1930, εἶναι ἡ σπονδυλική στήλη τῆς νέας ταινίας τοῦ 70χρονου σκηνοθέτου, ὁ ὁποῖος ἔγραψε τό σενάριο στά ἱσπανικά καί στήν συνέχεια τό μετέφρασε στά ἀγγλικά. Βεβαίως, ἡ προσωπική ματιά τοῦ Ἀλμοδόβαρ ἀλλά καί τῆς Σουίντον δίδουν νέες ἀναγνώσεις καί προεκτάσεις στήν κινηματογραφική ἀφήγηση τῆς ἱστορίας τοῦ Κοκτώ, μέ ἐμφανεῖς τίς εἰκαστικές ἐντάσεις τοῦ σκηνοθέτου.

Ἡρωίδα τοῦ ἔργου εἶναι μιά γυναίκα πού προσπαθεῖ τηλεφωνικά νά μεταπείσει τόν γιά χρόνια ἐραστή της ἀπό τήν ἀπόφασή του νά τήν ἐγκαταλείψει καί νά παντρευτεῖ μία ἄλλη γυναίκα. Μιά θεματική πού ἔχει ἀπασχολήσει ξανά στό παρελθόν τίς ταινίες τοῦ Ἀλμοδόβαρ καί κυρίως τήν ταινία πού τόν καθιέρωσε παγκοσμίως τό 1988, «Γυναῖκες στά πρόθυρα νευρικῆς κρίσης».

Τά γυρίσματα ξεκίνησαν τόν Ἰούλιο στήν Μαδρίτη, ἐν μέσω κορωνοϊοῦ, μέ ὅλα τά ἀπαραίτητα μέσα προφυλάξεως νά παρεμβαίνουν καί νά δημιουργοῦν μία νέα κανονικότητα γιά τούς ἀστέρες τοῦ κινηματογράφου. Ἡ ταινία εἶχε ἀνακοινωθεῖ τόν Φεβρουάριο, μέ προγραμματισμένη ἔναρξη γυρισμάτων τόν Ἀπρίλιο, ὡστόσο ἡ ἐπέλασις τοῦ κορωνοϊοῦ μετέφερε τόν σχεδιασμό. Μάλιστα, ὁ ἀδελφός τοῦ Ἀλμοδόβαρ, ὁ ὁποῖος εἶναι παραγωγός στήν ταινία, ἀνέβασε μία χαρακτηριστική, σουρρεαλιστική ἀλλά συγχρόνως ἀπολύτως ρεαλιστική φωτογραφία γιά τήν νέα ἐποχή πού ζοῦμε, μέ τόν Ἀλμοδόβαρ καί τήν Σουίντον τήν πρώτη ἡμέρα τῶν γυρισμάτων, φορώντας μάσκα ὁ πρῶτος, προσωπίδα ἡ δεύτερη. Ἀκολούθησαν καί ἄλλες, μέ τελευταία αὐτή τῆς 27ης Ἰουλίου, ὁπότε καί ὁλοκληρώθηκαν τά γυρίσματα: «Ὁ κύριος Covid δέν ἦταν ἐδῶ. Εὐχαριστοῦμε πού δέν πέρασες ἀπό ἐμᾶς» ἔγραφε χαρακτηριστικά.

Ἡ ταινία θά προβληθεῖ στό Φεστιβάλ Κινηματογράφου τῆς Βενετίας, τό ὁποῖο θά πραγματοποιηθεῖ ἀπό τίς 2 ἕως τίς 12 Σεπτεμβρίου, ἀψηφώντας τόν κορωνοϊό. Ἀμέσως μετά τήν ἀνακοίνωση ἀπό τό Φεστιβάλ, ὁ Ἀλμοδόβαρ δήλωσε: «Εἶμαι ἐνθουσιασμένος πού ἐπιστρέφω στή Βενετία αὐτή τήν τόσο ἰδιαίτερη χρονιά μέ τόν κορωνοϊό ὡς ἀπρόσκλητο θεατή. Τά πάντα θά εἶναι διαφορετικά καί ἀνυπομονῶ νά τό βιώσω προσωπικά. Ἡ ταινία εἶναι ἕνα πραγματικό φεστιβάλ τῆς ἴδιας τῆς Τίλντα καί τῶν δυνατοτήτων της. Ἦταν θαυμαστό τό νά τήν σκηνοθετῶ».

Ειδήσεις / Άρθρα

Κόντρα Βενιζέλου – Κυβερνήσεως γιά τήν «κατάσταση πολιορκίας» στό μεταναστευτικό

Εφημερίς Εστία
Η ΚΑΤΑΘΕΣΙΣ τροπολογίας πού προβλέπει τήν ἀναστολή τῆς ὑποβολῆς αἰτήσεων χορηγήσεως ἀσύλου γιά τρεῖς μῆνες ὅσων εἰσέρχονται παρανόμως ἀπό τήν Βόρεια Ἀφρική ἔχει προκαλέσει ἀντιπαράθεση μέ τά κόμματα τῆς ἀντιπολιτεύσεως ὅπως καί μέ τόν συνταγματολόγο κ. Εὐάγγελο Βενιζέλο πού ἐγείρει ἐνστάσεις γιά τήν ἐπίκληση τῆς «καταστάσεως πολιορκίας».

Ἄφαντες οἱ εὐρωπαϊκές «Ἀσπίδες» στήν Ἐρυθρά Θάλασσα

Δημήτρης Καπράνος
Σῶος περισυνελέγη τελικῶς ὁ Ἕλληνας ἔνοπλος φρουρός τοῦ πλοίου «Eternity C», ἀφοῦ παρέμεινε περισσότερες ἀπό 24 ὧρες στό νερό!

Τραγωδία γιά τήν ἑλληνική ναυτιλία στήν Ἐρυθρά καί τήν Οὐκρανία

Δημήτρης Καπράνος
Νεκροί Ἕλληνες ἀπό πυρά τῶν Χούθι, δεκάδες ἀγνοούμενοι ὅμηροι – Στόν βυθό ἑλληνικά πλοῖα

Τά τρία ἐγκλήματα τῆς Δύσεως

Μανώλης Κοττάκης
Καί τό ἕνα, μεγάλο καί ἀσυγχώρητο ἔγκλημα τῆς Ἑλλάδος – Στόχος ὁ δυτικός ἄνθρωπος λόγῳ Ἀραβικῆς Ἀνοίξεως, Σουδάν καί Μέσης Ἀνατολῆς

Πρεμιέρα Κίμπερλυ μέ διακηρύξεις γιά τήν ἐθνική ἄμυνα τῆς Ἑλλάδος

Εφημερίς Εστία
ΕΝΑ ΒΗΜΑ πρίν ἀπό τόν διορισμό της στήν πρεσβεία τῶν ΗΠΑ στήν Ἀθήνα εὑρίσκεται ἡ Κίμπερλυ Γκίλφοϋλ, μετά καί τήν χθεσινή ἀκροαματική διαδικασία στήν Ἐπιτροπή Διεθνῶν Σχέσεων τῆς Γερουσίας.